Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Samme maskin som jeg skal ha det. Topspeccet MB 13" hvor jeg skal sette inn 4GB RAM. Tenker at det er en investering som holder koken i noen år.

Da blir det jo ikke akkurat det samme. Jeg kjører 2 GB RAM. : P

Men... Noen som vet hvor vanskelig det blir å bytte RAM på de nye Macbookene?

 

Hva synes dere om at apple droppet blue-ray bare fordi det var for dyrt ? ;p

 

Synes det er litt festlig.. Greit at kjøper billige "specs" og selger det dyrt, men så lite pris for BR, burde da apple klare?

Apple klaget ikke på prisen, men "complicated licensing and technology".

 

Håper bare man kan leie/kjøpe filmer fra iTunes Store i HD uten å kjøre det på en Apple TV.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg gjør det ingenting at Apple dropper hele Blu Ray. Som dem sa, de har jo tross alt iTunes Store! Som tidligere nevnt er jeg en serverperson, og regelrett HATER alt som heter plater av noe som helst slag. Jeg HATER DVD, jeg HATER musikk cd's og jeg HATER Blue Ray. Jeg greier rett og slett ikke å se en framtid for innhold på plater!? Her i Bodø eksisterer det ikke lenger en eneste platebutikk, og jeg hører ikke folk klager. iTunes er en så mye bedre og lettere løsning for media, og etterhvert som alle andre mediadingser man omgir seg med blir mer og mer avanserte og får støtte for rene datafiler, trenger man ikke lenger disse hersens platene..

Lenke til kommentar

Men folk flest bruker vel fortsatt drev i ei eller anna form uansett. :)

Eg er ein av dei som fortsatt liker å kjøpe musikk og film fysisk i butikk og ha dei ståande i hylla i stua. Eg er i alle fall nødt til å ha det for å rippe backup av musikk ol. og å brenne backup av bilder osv. I tillegg pleier jo fortsatt ein del programvare å komme på plate.

Lenke til kommentar
Samme maskin som jeg skal ha det. Topspeccet MB 13" hvor jeg skal sette inn 4GB RAM. Tenker at det er en investering som holder koken i noen år.

Da blir det jo ikke akkurat det samme. Jeg kjører 2 GB RAM. : P

Men... Noen som vet hvor vanskelig det blir å bytte RAM på de nye Macbookene?

 

Det er definert som "user servicable" å bytte RAM på de nye MacBookene. Det er helt ufarlig å gjøre det selv, samme med harddisk. :)

 

Hvorfor bare 2GB RAM, btw?

Lenke til kommentar
Forklar meg hvorfor du sier at 4Gb er midt i blinken, fordi du skal kjøre windows? Den tok jeg ikke. Da må du iallefall kjøre 64bits windows for å få minnemengdne tilgjengelig.

 

jeg har sjøl 4GB på macbooken, men kjører kun OS X på den.

 

Fordi hvis du bruker paralells eller vmware så tildeler du 2gb til osx og 2gb til windows.

 

/Yaricks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...