Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

AMAGAD, kan folk slutte å ignorere meg? FireWire?!?!?!?!

Klarer ikke å bry meg... De få diskene jeg har med firewire har også USB og kameraet mitt bruker også USB, men selvsagt kan jeg forstå at for folk som må ha firewire er litt mer enn en smule skuffet. Egentlig ganske unødvendig av Apple å droppe firewire. Kan da ikke være spesielt dyrt eller tidskrevende å sette det inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åja, for det skjønte jeg ikke.....

 

Men hva gjør man da med ting som Target Mode uten FireWire? Det er det jeg lurer på... Ble litt keen på en ny en nå, og ha begge maskinene, men uten FireWire er i hvertfall den nye MacBooken useless for min del.. Samme gjelder LED Cinema HD-skjermen, hva skjer med den? Useless at det ikke er vanlig DVI, men nå sikter vel ikke de nye skjermene til Pro-markedet heller...

 

Edit: Aner ikke når de kommer, jobber på verkstedet, men har ikke jobbet på en stund.

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar
Fortsatt ingen som vet når den vil komme i butikkene i Norge?

 

Jesper, du jobber jo for Humac. Du aner ikke?

 

I morgen, ifølge Jobs.

Men Jobs bryr seg ikke mye om resten av verden. Det kjenner vi fra bla. iTunes Store.

 

Kommer nok til å ringe ned til diverse Mac-butikker i Oslo i morgen tidlig. :)

Lenke til kommentar
Samme gjelder LED Cinema HD-skjermen, hva skjer med den? Useless at det ikke er vanlig DVI, men nå sikter vel ikke de nye skjermene til Pro-markedet heller...

 

Det finnes adapter fra displayport til dvi, så det er ikke så stort problem.

 

På meg virker det som om den nye skjermen er rettet mot pro-markedet, iallefall hvis man ser på prisen. Folk flest er ikke villige til å betal så mye for en 24" skjerm, apple-logo eller ikke. Bildene på http://www.apple.com/no/displays/gallery/ vitner om det også, bare pro-apps som er oppe på bildene der.

 

edit: retta på urlen

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...