Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

ahh dette blir bra! Da blir det keynote på meg i kveld ;) Men jeg begynner å bli rimelig urolig når det gjelder hemmelighold rundt Apple's nye produkter omdagen. Det er LENGE siden man ikke visste noe som helst av hva som kom. Nå er alt lekket ut lenge før keynotene jo! Ikke den veien jeg vil ha det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller to fingrer på flaten og trykk.

 

 

Fungerer det i windows nå ? Mener det ikke gjorde det når jeg testet bootcamp for en god stund siden.

I bootcamp vet jeg ikke om det fungerer, trodde det fulgte med drivers til bootcamp. Det fungerer ihvertfall i VMWare Fusion sine drivers.

Lenke til kommentar

Husker jeg ble pisst på ITavisen, det var etter september Steve-Noten - gikk inn ved uhell og de avslørte alt uten at jeg slapp å gå på artikkelen en gang. Så jeg kjeda meg igjennom videoen som kom på Apple's nettsider kort etter.

 

Well, not anymore!!

 

Har abbonomert på Apple Keynotes podcasten i iTunes, da slepper jeg spoilere...

Lenke til kommentar
Kvier meg for å bruke MS Office akkurat på grunn av hvor tregt det er, og det på begge macene mine. TextEdit/TextMate er så alt for mye bedre å bruke til omtrent alt, bortsett fra ting hvor stavekontroll kan være en fordel imo.

 

Men er ikke InDesign også litt tungvint til innleveringer? Hvis du ikke trenger avanserte layouts da.

 

Tungvint, joda. Men når man har oppgaver som nærmer seg 50 sider setter jeg pris på å ha stålkontroll på typografien.

Lenke til kommentar
Kvier meg for å bruke MS Office akkurat på grunn av hvor tregt det er, og det på begge macene mine. TextEdit/TextMate er så alt for mye bedre å bruke til omtrent alt, bortsett fra ting hvor stavekontroll kan være en fordel imo.

 

Men er ikke InDesign også litt tungvint til innleveringer? Hvis du ikke trenger avanserte layouts da.

 

Tungvint, joda. Men når man har oppgaver som nærmer seg 50 sider setter jeg pris på å ha stålkontroll på typografien.

Om man tar seg tid til å lære seg LaTeX så vil jeg tro at det er både kjappere og enklere en InDesign.

Lenke til kommentar
Om man tar seg tid til å lære seg LaTeX så vil jeg tro at det er både kjappere og enklere en InDesign.

 

LaTeX høres veldig spennende ut, jeg har bare ikke tid til å lære meg det enda.

 

Forøvrig er det vanskelig å "avlære" seg to år med InDesign-læring. Jeg brukte det fire dager i uken i to år, da kan man også jobbe ganske effektivt. :p

Lenke til kommentar
Oookay...

 

Hørte at iWork kunne opne og lagre Office dokumenter...

Men OpenOffice er også ett alternativ..

Det er jo NeoOffice som er tingen for Mac. ;-) Selv om jeg har en lei tendens til å "bare" benytte Pages. Det hele bunner vel ut i hva man skal jobbe med - liten vits i å skaffe seg QuarkXPress hvis man bare skal skrive en liten handlelapp ...

Lenke til kommentar

Tror ikke det finnes hverken lyd eller video stream.. Jeg har ihvertfall ikke sett noen.. :dontgetit:

 

Hvilken side bruker dere for å følge med live? Jeg hadde tenkt å bruke denne:

http://blogg.idg.no/macworld/2008/10/14/th...sialevent-live/

 

Og etter det er ferdig, kommer jeg til å sitte som gal å trykke på oppdater -knappen på den sida her:

http://www.apple.com/quicktime/guide/appleevents/

 

:D

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...