Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe annet: På tirsdag kommer det nye Macbooker. Jeg skal ha et eksemplar av dette tekniske vidunderet. Hva er den enkesle måte få tak i det?

Det legges ut på Apple.no rett etter keynoten? Når er det butikkene mottar det?

 

Faktisk mener jeg å huske at butikkene ikke får dem før to-tre uker etter lansering, og Apple sender ikke ut før to-tre uker etter lansering. Har stor tro på at det ene er like godt som det andre.

 

Selv venter jeg til de får dem i butikken, så jeg kan se på den og ta på den før jeg velger hvilken jeg skal ha. :)

Lenke til kommentar
Språkrådet regner jo også strengt tatt "Imac"/"Ipod" etc. som skrivefeil, siden egennavnet er med liten i og stor andrebokstav.

Det er helt feil. Harware-nettverket mener det er feil. Språkrådet ser på det som egennavn, så derfor skal skrivemåten respekteres.

 

Kilde: Språkrådets nettsider

 

Jeg formulerte meg kanskje litt rart. Jeg mente at språkrådet mener HW-nettverkets skrivemåte er skrivefeil, og at egennavnet "iPod" skal skrives "iPod".

Lenke til kommentar
Meh, det som irriterer meg er holdningen og ignoransen til HW-nettverket, ikke det at det spesielt går ut over apple-produkter.

 

Det "diskrimineres" jo en del. Det er kun "i"-produktene som ser ut til å falle under dette, mange andre produkter omtaler de ved sitt egennavn. Spør ikke meg hvorfor det er slik.

Lenke til kommentar
Meh, det som irriterer meg er holdningen og ignoransen til HW-nettverket, ikke det at det spesielt går ut over apple-produkter.

 

Det "diskrimineres" jo en del. Det er kun "i"-produktene som ser ut til å falle under dette, mange andre produkter omtaler de ved sitt egennavn. Spør ikke meg hvorfor det er slik.

Som jeg sa, for å irritere andre :thumbdown:

 

Hvilken Mac har du Heilage?

Lenke til kommentar
Hvilken Mac har du Heilage?

 

For øyeblikket har jeg en hvit MacBook med 1,8GHz C2D og 2GB RAM. :) Regner med at det blir noe nytt etter tirsdag da.

Ja, tror jeg venter noen måneder på et løft i specs og prisdump som det som oftest skjer med Mac'er som blir nylansert, er usikker på om jeg skal ha noe vedsiden av iMac'en. Vi får se, at den kjører Counter Strike er mitt eneste krav, og da blir det sikkert Macbook :)

 

Bare så synd at den norske krona blir mindre verdt, og dollaren går opp.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er sakt tidligere, men "wow!"

Apple-detaljister i USA skal ha fått prislister for en ny notebook-serie, og har funnet en stor overraskelse: En laptop til 800 amerikanske dollar. Ifølge The Inquisitr kommer opplysningene fra en kilde som kategoriseres som pålitelig og med mulig tilgang til slik informasjon.

 

Kilden har fortalt at Apple-butikkene har fått prislister som lister 12 ulike prisantydninger – 4 mer enn dagens – for den nye serien. Prisene varierer fra 800 til 3100 amerikanske dollar.

 

De tekniske spesifikasjonene ble ikke nevnt i prislistene.

 

Kan bety Apple-netbook

 

Mange mener dette kan bety at Apple utvikler en ultraportabel notebook, også kalt netbook. 800 dollar er nemlig ca. halvparten av dagens billigste Macbook, noe som kan tyde på at Apple også ønsker å konkurrere på det ultraportable markedet, som tok helt av i sommer.

Er fra betamagasinet og er fra 10 oktober så de fleste har vel fått det med seg.

 

LINK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...