Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper bare de ikke går bort fra MBP-tastaturet som er nå og over til Macbook-tastaturet (som det kan se ut som på de nyeste rykte-bildene), hvis de gjør det, blir jeg nok å beholde min 15-tommer helt til den fysisk ikke er brukbar lenger.

 

Og ja, jeg har brukt Macbook-tastaturet over lengre tid (hver dag på skolen i nesten et år), det er rett og slett forferdelig å skrive lengre tekster på. (med mine fingre i allefall)

 

Går også rykter om prisnetsetting på 20-30% på grunn av mindre produksjonskostnader, hadde ikke vært meg i mot i allefall.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar
Håper bare de ikke går bort fra MBP-tastaturet som er nå og over til Macbook-tastaturet (som det kan se ut som på de nyeste rykte-bildene), hvis de gjør det, blir jeg nok å beholde min 15-tommer helt til den fysisk ikke er brukbar lenger.

 

Og ja, jeg har brukt Macbook-tastaturet over lengre tid (hver dag på skolen i nesten et år), det er rett og slett forferdelig å skrive lengre tekster på. (med mine fingre i allefall)

 

Er helt uenig. Jeg digger begge tastaturene, selv om jeg designmessig synes dagens MBP-tastatur er finere, er det ikke ergonomien det skorter på om de bytter til Air-tastaturet.

Lenke til kommentar

Vi er vel forskjellige da, selv hadde jeg nærmest vondt i hendene etter en lang skoledag.

 

Edit: vondt er kankje å ta litt hardt i, men jeg syntes det var godt å bruke et vanlig desktoptastatur igjen når jeg kom hjem. Nå foretrekker jeg lett MBP-tastaturet over Apple Keyboardet mitt (den generasjonen som var før det som er nå, altså ikke flattastaturet)

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Altså, sånn her foretrekker jeg apple-keyboardene MBP > Apple Studio (som de du linka) > De nye (MB/MBA/nye desktoptastatur).

 

Edit: Gikk jo greit å skrive på MB-tastene, men overhodet ikke optimalt. Heldigvis holder nok 2007-MBPen min iallefall to år til. Neste Mac blir en ny MP tror jeg, og da kan jeg jo bruke Studiotastaturet. Det er uansett iallefall minst et år fram i tid.

 

Edit2: Hovedgrunnen til at jeg gikk over fra MB til MBP var skjermen, så sååå mye hadde ikke tastaturet å si, men nok til å bli litt småirritert noen ganger.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Hvordan funker dette med OS X og oppgraderinger?

Sett at man kjøper en Mac med OS 10.4.6 inne. Hvor langt kan man oppgradere denne før det koster noe? Og i så fall. Hvor mye koster det da? Er det en liten pris for å oppgradere "litt til", da..? eller må man kjøpe os'et på nytt for å få med seg det nyeste? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hvordan funker dette med OS X og oppgraderinger?

Sett at man kjøper en Mac med OS 10.4.6 inne. Hvor langt kan man oppgradere denne før det koster noe? Og i så fall. Hvor mye koster det da? Er det en liten pris for å oppgradere "litt til", da..? eller må man kjøpe os'et på nytt for å få med seg det nyeste? :dontgetit:

 

Om du kjøper en maskin med 10.4.6, må du ikke betale før du når 1.5.X. Deretter er neste betalingsoppgradering 1.6.X. Det koster ca 1000kr, og er et par år fra hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...