Upsaker Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg kan nesten ikke vente. Fikk tårer i øynene og grøsninger da jeg leste det. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Håper bare de ikke går bort fra MBP-tastaturet som er nå og over til Macbook-tastaturet (som det kan se ut som på de nyeste rykte-bildene), hvis de gjør det, blir jeg nok å beholde min 15-tommer helt til den fysisk ikke er brukbar lenger. Og ja, jeg har brukt Macbook-tastaturet over lengre tid (hver dag på skolen i nesten et år), det er rett og slett forferdelig å skrive lengre tekster på. (med mine fingre i allefall) Går også rykter om prisnetsetting på 20-30% på grunn av mindre produksjonskostnader, hadde ikke vært meg i mot i allefall. Endret 9. oktober 2008 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Håper bare de ikke går bort fra MBP-tastaturet som er nå og over til Macbook-tastaturet (som det kan se ut som på de nyeste rykte-bildene), hvis de gjør det, blir jeg nok å beholde min 15-tommer helt til den fysisk ikke er brukbar lenger. Og ja, jeg har brukt Macbook-tastaturet over lengre tid (hver dag på skolen i nesten et år), det er rett og slett forferdelig å skrive lengre tekster på. (med mine fingre i allefall) Er helt uenig. Jeg digger begge tastaturene, selv om jeg designmessig synes dagens MBP-tastatur er finere, er det ikke ergonomien det skorter på om de bytter til Air-tastaturet. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Vi er vel forskjellige da, selv hadde jeg nærmest vondt i hendene etter en lang skoledag. Edit: vondt er kankje å ta litt hardt i, men jeg syntes det var godt å bruke et vanlig desktoptastatur igjen når jeg kom hjem. Nå foretrekker jeg lett MBP-tastaturet over Apple Keyboardet mitt (den generasjonen som var før det som er nå, altså ikke flattastaturet) Endret 9. oktober 2008 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 De gamle Apple-tastaturene er jo grusomme. Rett og slett horribelt å skrive på. Det var på høy tid at de oppdaterte dem når de gjorde. Det eneste jeg synes er synd er om de gir MBP et svart tastatur da, det matcher ikke helt. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Haha, vi har vel veldig forskjellige preferanser for hva som er godt å skrive på da:D Er enig i at svart tastatur ikke passer helt bra. Synes egentlig ikke MBA passer inn noen plasser sånn egentlig. Vil heller ha en 12" Powerbook enn en MBA egentlig :/ Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Vi virket da enige i at Apple Studio-tastaturene (disse altså) var grusomme. Men man har jo forskjellige preferanser på slikt, for min del anser jeg meg som heldig over at Apple går i retningen jeg liker når det kommer til tastaturer. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Altså, sånn her foretrekker jeg apple-keyboardene MBP > Apple Studio (som de du linka) > De nye (MB/MBA/nye desktoptastatur). Edit: Gikk jo greit å skrive på MB-tastene, men overhodet ikke optimalt. Heldigvis holder nok 2007-MBPen min iallefall to år til. Neste Mac blir en ny MP tror jeg, og da kan jeg jo bruke Studiotastaturet. Det er uansett iallefall minst et år fram i tid. Edit2: Hovedgrunnen til at jeg gikk over fra MB til MBP var skjermen, så sååå mye hadde ikke tastaturet å si, men nok til å bli litt småirritert noen ganger. Endret 9. oktober 2008 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det er jo bra med macer, de varer ganske lenge. Det vil være null problem å bruke MBPen din i to år til. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Japp, helt klart. Holder sikkert enda lengre også hw-messig, men er stygt redd for at noe kommer til å gå fra hverandre, da den er med overalt og behandles ikke særlig bra. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg kødder ikke. Jeg hadde mareritt om at det ikke ble noen keynote før januar. Dette er jo bare strålende! Men bare jeg som syns invitasjonsbildet var uvanelig stygt? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg ser aluminium og Apple-logoen. Slikt gjør meg til en glad gutt uansett. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Håper det kommer en ny en ;D Da kvitter jeg meg med min 1gamle mbp. Gidd ikkje å ha noe gamelt. hoho Lenke til kommentar
dabear Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Er en 1 år gammel pc gammel? har svinlyst på ny macbook pro ja, men jeg trur jeg venter noen år enda, til når min mb(den er også ett år gammel) har gått ned i vasken Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hvordan funker dette med OS X og oppgraderinger? Sett at man kjøper en Mac med OS 10.4.6 inne. Hvor langt kan man oppgradere denne før det koster noe? Og i så fall. Hvor mye koster det da? Er det en liten pris for å oppgradere "litt til", da..? eller må man kjøpe os'et på nytt for å få med seg det nyeste? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hvordan funker dette med OS X og oppgraderinger?Sett at man kjøper en Mac med OS 10.4.6 inne. Hvor langt kan man oppgradere denne før det koster noe? Og i så fall. Hvor mye koster det da? Er det en liten pris for å oppgradere "litt til", da..? eller må man kjøpe os'et på nytt for å få med seg det nyeste? Om du kjøper en maskin med 10.4.6, må du ikke betale før du når 1.5.X. Deretter er neste betalingsoppgradering 1.6.X. Det koster ca 1000kr, og er et par år fra hverandre. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hmm. ok. takk for raskt svar og btw. @ laffe: 1 år gammel MB(P) er ikke gammel! I hvertfall ikke når det er snakk om en Mac. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Og uansett tror jeg du skal lete lenge etter noen som gidder å kjøpe en ett år gammel mac nå, dessverre... Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Om han kutter prisen en del, så tror jeg faktisk ikke det. Kommer jo såklart ann på hvor mye han er villig til å kutte prisen, og i hvor god stand MBP-en hans er i. Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Må man kjøpe den nye keynoten, eller er det bare for meg, som har iWork08, å oppdatere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå