B25S Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Ironi ja, selvfølgelig. It-avisen spyr ut med usaklige nyheter for å få tiltrukket seg lesere så de endelig får noen klikk på annonsene sine. Meh. Kopierer direkte fra artikler gjør dem også. Og det å bruke Google translate på artikler og rette dem litt om er noe de er flinke til. Uff og uff. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hehe. Har litt sansen for Trond Bie sine artikkler, høhø Lenke til kommentar
chberge Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 De skriver utrolig mye drit, men leserene kommer altid tilbake. Vi har desverre ikke noe godt norsk alternativ som oppdateres like ofte Lenke til kommentar
B25S Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 De skriver utrolig mye drit, men leserene kommer altid tilbake. Vi har desverre ikke noe godt norsk alternativ som oppdateres like ofte Såså, alle vil ha en god latter. Andre tar det seriøst. Huff. Lenke til kommentar
chberge Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hehe, leste bare den øverste posten på denne siden og svarte min mening med tanke på den. Hva dere har diskutert på andre sidene vet jeg ikke Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Har klart å tukle litt med min .bash_profile fil, og nå fungerer ingen kortkommandoer i terminal. F.eks: ls gir meg: -bash: ls: command not found Har prøvd nano ~/.bash_profile , men jeg får bare -bash: nano: command not found Kan jeg jeg redigere .bash_profile på en annen måte? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) /usr/bin/nano ~/.bash_profile Det enklaste er nok å gjere følgande: – /usr/bin/sudo su ---> ditt passord – echo $PATH path blir printa – kopier den /usr/bin/su DITTBRUKERNAVN /usr/bin/nano ~/.bash_profile skriv export PATH=PATH INFO HER. Edit: Her er forresten min .bash_profile, om det kunne være av interesse. Den gjer at du ikkje får duplikater i shell, autocomplete og litt smarte greier i forhold til Django og Textmate. # Just press 'm' to open Textmate in the current directory alias m='mate .' # Create a basic application structure in Django by # typing 'app_structure' in the current directory alias app_structure='touch __init__.py models.py views.py admin.py utils.py;echo "from django.http import *" > views.py; echo "from django.db import models" > models.py; ' # From my windows days. cls for clear screen alias cls='clear' # Always forget the name 'which'. Where. alias where='which' # Nicer formatting of the shell export PS1="\w \u\$ " # Remove duplicates from history export HISTCONTROL=erasedups # Long history size. export HISTSIZE=5000 # Append history shopt -s histappend # Create a file called .pythonrc in home dir # for special commands that always are available. export PYTHONSTARTUP=$HOME/.pythonrc Endret 1. oktober 2008 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Itavisen er en god side.. Klikk syns jeg er utrolig bra. men over til noe jeg fant ut nå akkurat. På 1881 sin nett side kan man (sjekk bilde under) .. "legg til i outlook (Outlook on mac=Addressebok) Så man lagrer personen rett inn i adresseboken. Genialt.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Henry: Du har også "V-card" i opplistinga, slik at du ikkje treng å trykke på personen for moglegheita. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Itavisen er en god side.. Klikk syns jeg er utrolig bra. men over til noe jeg fant ut nå akkurat. På 1881 sin nett side kan man (sjekk bilde under) .. "legg til i outlook (Outlook on mac=Addressebok) Så man lagrer personen rett inn i adresseboken. Genialt.. Genialt! Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 *snipp*Din .bash_profile var jo helt rå Tusen takk! Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 *snipp*Din .bash_profile var jo helt rå Tusen takk! Jeg skjønner ikke hvorfor flere ikke har rød prompt; helt genialt, IMO. Git/SVN-branch er jo også et must! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Ang artiklen hos itavisen: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=196847 Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Hvordan får du det Magnus? Redigert: Skjønner ikke at folk ler av artikkelen. Det er tross alt ganske alvorlig hvis det er sant. Endret 2. oktober 2008 av JonT Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Det stemmer jo ikke da. Trur dere ikke apple hadde sjekket sånt? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 For å være helt ærlig, så nei. Men ihvertfall.. Apple aviser ryktene: http://mac1.no/artikkel/7205/mac-pro-gifti...-apple#comments Kanskje det ikke er sant, men jeg kommer ikke til å stole på at alt det apple gjør eller sier er sant. Hvis det viser seg at det er sant så er det ikke så særlig noe le av som manger sier. Jeg liker apple, men så fan er jeg ikke at jeg slutter å tro med engang de aviser et eller annet rykte. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Link til ITavisen! Apple nekter for farlig Mac lukt Blir interresangt å se hva som har skjedd! Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Driver og prøver ut safari for tida, men det er én ting jeg savner, nemlig favicons på bokmerkelinja. Dette er Opera: Men dette er safari: Er det mulig å endre dette i safari? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Magnus: Rødt, grønt og svart? Nei. :-) Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) ah MacBooken min er bare en programmeres beste venn <3 Med vmware fusion har ikke web programmering vært enklere! Skrive kode i osx, legge det rett over på LAMP serveren som kjører virtuelt i fusion.. Vil jeg skrive litt Visual Basic? Boot opp XP maskinen og skriv i vei Vil jeg prøve ut exchange 2007? Boot opp den virtuelle server 2008! Alt på en maskin! Endret 2. oktober 2008 av TiduZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå