Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er nok heller vanskelig å mekke en deal når man kjører faste priser... Da måtte man tatt det utenom firmaet, men da har man garantigreiene igjen da.. Såeh, blir nok litt vanskelig :(

 

Hadde det vært snakk om en vanlig MacBook hadde saken vært en helt annen, så klart, men da regner jeg også med at du hadde klart å bytte selv ;)

 

På en vanlig MacBook har oppgradert begge selv. ;)

 

Jeg får spørre på Humac eller Eplehuset og høre hva de sier. :)

Lenke til kommentar
Noen andre som også har problemer med at Ruby og Perl shell er veldig treige å starte i Terminalen på Leopard?

irb starter veldig fort her. Du kan jo ta en titt i ~/.irbrc eller /etc/irbrc for å sjekke om noe spesielt tidkrevende blir lastet. Bare pass på at du ikke kjører ruby, siden den vil da vente på EOF før den kjører noe som helst :)

Ok. Da så. Har alltid prøvd bare ruby og perl kommandoene.

Vet du en lignende komando for perl?

Lenke til kommentar
Da har jeg endelig fått inn en ny harddisk i MacBooken. Merker stor forskjell fra 100GB til 320GB. ^^,

 

Jeg skjønner meg ikke på folk som lagrer ting lokalt. Jeg har 160GB i MacBooken, 100GB ledig. Lenge leve filservere. :wee:

Vel, siden jeg ikke har en stasjonær PC enda (holder på å bygge, men ting tar tid og jeg holder på med andre ting som er viktigere) så er det veldig greit å ha stor intern harddisk.

Med over 30GB med bilder og 10GB med musikk tar det en del plass, og så skal man jo ha en del filer og skolearbeid - i tillegg til programmer og OS.

Nå har jeg 216GB ledig, men det kommer nok til å bli brukt litt til når jeg legger inn Windows og Ubuntu i VMWare.

Og hvis jeg bestemmer meg for å legge inn alt av filmer og serier går det med ytterligere 90GB, men for tiden ligger de på en ekstern harddisk.

 

Men for all del, når jeg får opp Hackintoshen min kommer jeg nok til å revurdere å ha alt av bilder på den bærbare, og sannsynligvis blir det bare musikk som kommer til å ta plass.

Lenke til kommentar
Kanskje fordi da slipper man å være avhengig av å ha tilgang til serveren ? :)

 

Musikk har man på iPoden uansett, og filmer/TV-serier klarer man seg uten på skolen, og skal man på reise tar man med seg en liten ekstern harddisk eller kopierer over et godt supply før man reiser. :)

Her kommer tidenes oppfølgingsspørsmål; hvorfor?

 

Musikk lagrer jeg på pc og ipod. Tvserier har jeg på pcen om jeg ønsker å se det, og hvorfor den eksterne disken? Må være mye mer praktisk å ha det på den interne? Gitt at du har nok plass sjølsagt. Jeg har vel 100GB ledig av 250GB enda.

Lenke til kommentar
Kanskje fordi da slipper man å være avhengig av å ha tilgang til serveren ? :)

 

Musikk har man på iPoden uansett, og filmer/TV-serier klarer man seg uten på skolen, og skal man på reise tar man med seg en liten ekstern harddisk eller kopierer over et godt supply før man reiser. :)

Her kommer tidenes oppfølgingsspørsmål; hvorfor?

 

Musikk lagrer jeg på pc og ipod. Tvserier har jeg på pcen om jeg ønsker å se det, og hvorfor den eksterne disken? Må være mye mer praktisk å ha det på den interne? Gitt at du har nok plass sjølsagt. Jeg har vel 100GB ledig av 250GB enda.

 

Selvfølgelig, midlertidig lagring av ting som filmer og TV-serier tar jeg gjerne på den interne harddisken. Det er jo lettere. Jeg vil bare ikke ha mediebiblioteket lagret på et sted jeg lett mister det, som på en laptop. Det er også såpass stort at det ikke gagner meg på noen måte å ha det lagret på flere lokale steder, fremfor en server.

Lenke til kommentar
Kanskje fordi da slipper man å være avhengig av å ha tilgang til serveren ? :)

 

Musikk har man på iPoden uansett, og filmer/TV-serier klarer man seg uten på skolen, og skal man på reise tar man med seg en liten ekstern harddisk eller kopierer over et godt supply før man reiser. :)

Så enig, akkurat slik jeg har det selv. Faktum at man har alt lagret på ett sentralt sted på et godt nettverk er suverent. Har endel maskiner i huset, er derfor kjekt å kunne se film oppe i stua eller hvor jeg enn er på hvilken som helst maskin. Dessuten får man etterhvert så mye filer at å ha det sprett rundt omkring bare blir dumt. Men, noen har vel ikke noe imot det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...