Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Hva faen! Nå skulle jeg teste ut Joost. Så når jeg installerte det plug in for Firefox så klikka firefox. Nå går det ikke gå inn på det. Kommer bare feil meld med en gang siden er lastet inn. Hva gjør jeg nå? Lasrter ned firefox på nytt?

 

Hvis jeg fikk lastet ned plug in så må jeg vel bare prøve å slette den. Ser om jeg finner ut av det

 

Edit: fikset det.. Bare slettet plug inén selvfølgelgi :D

Endret av Henry9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker Transmission, men den har så vidt jeg vet ikke RSS-støtte... Godt mulig at den har det, og at jeg ikke aner om funksjonaliteten, men liker at klienten er såpass lightweight uten mer enn det en gjennomsnittelig torrent-bruker trenger.

Veldig glad i Transmission jeg også egentlig. Fant nettopp ut om TVShows (gewgle it), og det virker som et meget så knall program. TvShows tar seg av RSS-biten og legger torrent-filene i en samlemappe, og Transmission laster ned alt som havner i nevnte mappe. Så da gjenstår det å se på mandag om det funker :wee:

Lenke til kommentar

Til dere som er avhengig av lav vekt i skolesekken: Jeg gikk fra en Dell XPS på gode gammle 3.9 KG til en fin og ny MacBook i februar, og kan love dere at den forskjellen var veldig koselig ;) Men litt av trikset er også å ha en sekk som er tilpasset maskinen. Med XPS'en var det en stoor sekk som gjorde at man nesten ikke merket vekten av maskinen. Denne ble selvfølgelig overkill når MacBooken kom i hus, da gikk jeg over til en standard sekk fra HP. Nå jobber jeg såklart, og vurderte sterkt å bruke MacBooken i jobb, men den gang ei da hele systemet vårt er basert på ShairPoint, og jeg ikke gidder Fusion HELE dagen ;)

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar

Hm, jeg la akkurat merke til at Komplett har begynt å selge mac. Når begynte de med det?

Men ihvertfall så er jo det positivt.. for de som ikke har visa elns for å bestille over nettet(jaja, vet at det er flere andre sided som selger)

 

men tobad at de fleste ikke tilbyr hvor man kan "skifte" deler

Lenke til kommentar
Hm, jeg la akkurat merke til at Komplett har begynt å selge mac. Når begynte de med det?
De begynte akkurat med det ;) Nå i helga faktisk.

Men en ting jeg la merke til, er at de overpriser ting enda mer. Apple legger til et par tusen for at Apple-logoen er med, og komplett legger på ytterligere(?) tusen + frakt!

Eller har jeg misforstått nå?? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hm, jeg la akkurat merke til at Komplett har begynt å selge mac. Når begynte de med det?
De begynte akkurat med det ;) Nå i helga faktisk.

Men en ting jeg la merke til, er at de overpriser ting enda mer. Apple legger til et par tusen for at Apple-logoen er med, og komplett legger på ytterligere(?) tusen + frakt!

Eller har jeg misforstått nå?? :dontgetit:

 

Jeg synes nå Komplett-prisene var farlig like Apple-store-prisene. Kanskje en hundrings eller to ekstra?

Lenke til kommentar

Jobber med strategi- og forretningsutvikling. Jeg har fått fritak fra domene (selv på mine to jobb Windows PCer), så dette tenker jeg ikke på. Privat har jeg en iMac som fungerer mot både filservere og annet Windows Server-pakk. Entourage fungerer videre aldeles utmerket mot Exchange og LDAP (global adresseliste etc).

Lenke til kommentar
Hva jobber du som da? Og hvordan er det egentlig å innmelde en Mac i et domene, gjerne standard AD på en 2003/2008 server?

Jeg holder på å sette opp en windwos 2008 Enterprise Server på skolen for tida. For å joine domenet fra ubuntu har jeg brukt likewise-open, men jeg rakk ikke å sette det opp helt før jeg dro på fredag. De har en mac-versjon og, sjekk ut http://www.likewisesoftware.com/products/likewise_open/

 

Forøvrig skulle visst samba (det som sørger for at du ser windows-shares på mac, linux og andre *nix) komme med en AD-client i neste versjon.

Lenke til kommentar

Noen som er flink i QuarkXpress her? Har laga en artig A4 side om en kompis. Så har jeg et ganske stort bilde der. Men når jeg la det inn der, så ble det veldig uskarpt. Er det vanlig? Forandrer det seg når du får det som PDF-fil ?

 

Men når jeg skal eksportere til PDF, så kommer det opp: Kan ikke opprette filen "fest.PDF"

 

Hva skal jeg gjøre da?

Lenke til kommentar
Hvor mye koster det å få satt inn ny harddisk i en MacBook Pro?

 

Skulle gjerne hatt SSD...

Synes du bør gå på eplehuset/humac og spørre der. Om det er et avansert inngrep, så må du kanskje ut med litt penger. Om det er enkelt koster det sikkert ikke så mye (hvor mye det er snakk om, aner jeg ikke..). Men stikk ned dit og hør :)

Og om det ikke er så enkelt at du kan gjøre det selv da? Google -->MacBook Pro spare parts :)

Lenke til kommentar

Inngrepet i seg selv er ikke så vanskelig, men du bryter garantien om du gjør det selv, da du må av med topcasen... Det i seg selv er ikke så vanskelig eller ille, men hvis du ikke holder tunga rett i munnen kan du lett ødelegge hovedkort, og da blir det en dyr affære.. Så lenge du skaffer disken din selv, bør det ikke koste allverden å bytte, men skal ikke si noe som helst sikkert.. :)

Lenke til kommentar
Inngrepet i seg selv er ikke så vanskelig, men du bryter garantien om du gjør det selv, da du må av med topcasen... Det i seg selv er ikke så vanskelig eller ille, men hvis du ikke holder tunga rett i munnen kan du lett ødelegge hovedkort, og da blir det en dyr affære.. Så lenge du skaffer disken din selv, bør det ikke koste allverden å bytte, men skal ikke si noe som helst sikkert.. :)

 

Kan ikke du mekke en deal for meg da? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...