Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjeften på deg, Kim. :p

 

Proen er jo uansett bare tung i forhold til Airen. Men Proen har så mye mer i seg enn Airen. Så mye mer kraft, og jeg kan få den med 4GB RAM. Jeg er litt speedfreak. :wee:

 

 

EDIT: Den vil forøvrig bli brukt til skolearbeid/studier, med andre ord VELDIG stor bruk av Word/TextEdit. :p

Endret av Heilage
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt en Macbook Pro eller en vanlig Macbook. Jeg klarer ikke å se hva man skal med en Macbook Air. Den er ekstremt dyr, omtrent like kraftig/svak som en vanlig macbook, bare tynnere. Om du er ute etter en liten og hendig laptop så kjøp en vanlig macbook. Den er kanskje ikke så tynn som Macbook Air, men den er flerfoldige tusen kroner billigere.

Lenke til kommentar

MBP tung? Vurder et SATS-medlemskap :p Om det ikke er tunge grafiske oppgaver maskinen er tiltenkt som jeg ikke regner med at den er i og med at du seriøst vurderer en Macbook Air vil du nok nyte bedre av en Macbook, kanskje en Blackbook for ekstra prosessorkraft og harddiskplass i følge med maskinen.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

Har jo en vanlig MacBook nå, og vil ikke ha en til med mindre den kommer i aluminium.

 

Heller litt mot MacBook Pro, da den har et bredere bruksområde og egentlig ikke er så mye tyngre å ha i skolesekken enn en vanlig MacBook, som jeg har nå.

 

EDIT: Har lite med at den er så utrolig tung å gjøre i seg selv, men laptop + alle skolesaker ender opp med å veie litt.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Vel ryktene flommer ihvertfall over om nye Macbook Pro de kommende ukene, så hold av litt. Hvem vet, kanskje de blir lette nok for deg også :p

 

Jeg har strenge krav til vekt på laptoper. Blir også slitsomt å drasse med seg to-tre kilo ekstra når man reiser langt.

 

Nå skal det nevnes at min MacBook er to år gammel, og jeg er usikker på hvordan vekten på dem har forandret seg.

 

Jeg venter enda på stipend og lån, så jeg vil uansett bli ventende til etter en eventuell oktober-event med å kjøpe. :)

Lenke til kommentar

@Garreth: Jeg tror ikke det er offisielt enda.. Men jeg er bombesikker på at det blir det da. "Alle" Mac-bloggene skriver om det.

 

@Heilage: Jah.. i know.. Jeg har såå lyst på en MacBook Pro nå.. Men velger å vente til nyåret grunnet Snow Leopard (+ kaaanskje noe mer??).. :)

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar

Jeg har lekt litt med tanken på en Acer Aspire one til skolebruk.

Merker godt de ekstra kiloene jeg får når jeg tar med MacBooken, og når man da allerede har 6-7 bøker, et par skrivebøker, en del papirer, vannflaske, lader, mus/minnepinne/kabler/andre nødvendigheter, som kalkulator, blir det ganske tung sekk etterhvert.

 

Nå forsvant forresten poenget mitt, men det er vel at de kiloene man kan spare på en MacBook Air fremfor en MacBook Pro kan være veldig velkomne.

Lenke til kommentar
Jeg har lekt litt med tanken på en Acer Aspire one til skolebruk.

Merker godt de ekstra kiloene jeg får når jeg tar med MacBooken, og når man da allerede har 6-7 bøker, et par skrivebøker, en del papirer, vannflaske, lader, mus/minnepinne/kabler/andre nødvendigheter, som kalkulator, blir det ganske tung sekk etterhvert.

 

Nå forsvant forresten poenget mitt, men det er vel at de kiloene man kan spare på en MacBook Air fremfor en MacBook Pro kan være veldig velkomne.

Sjønner hva du mener. Jeg har nettopp bestilt Asus eee 901 som jeg skal ha til skolebruk. Batteri levetiden er vist nokk opp til 8 timer, så da slipper jeg å drasse rundt på en lader i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...