Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke testa det, dessverre... Hadde hell med Data Rescue II her i sted, fikk henta ut bildene fra minnekortet til kameraet mitt selv om de var "slettet".. Dette er et program som kan sjekke alle mulige former for lagringsenheter, men tror ikke det kan bootes fra CD/DVD, så da er man avhengig av å ha en annen maskin med det installert på for å sjekke og evt. recovere interndisker..

 

Fikk forresten macen min opp igjen, men jeg tror nok jeg skal kjøpe meg en ny harddisk i morgen.. Gidder ikke vente i en til to uker ved å bestille fra jobben, så blir nok en 250GB disk hos Datakjeden eller noe sånt... Får badeball litt for mange ganger når det ikke burde komme, så disken er nok ikke helt frisk.. Får se om jeg får forcet en aldri så liten Time Machine-backup nå, så jeg slipper å gjenopprette en 4 dager gammel backup i morgen :)

Lenke til kommentar

Har nå funnet ut at jeg får kernel panic hver gang jeg starter MacBook Pro'en. Er det noen måter å fikse dette på? Har fått det hver gang jeg starter den.

 

Edit: Fikk ved et mirakel fikset det, men det ser ut som om maskinen ikke kjører som den skal. Umulig å installere oppdateringer, får bare feilmelding om at oppdateringen ikke kan installeres. Samme med Final Cut Pro (ja, kjøpt versjon), installeringen misslyktes alltid.

Hva bør jeg gjøre?

Endret av Dødskalkunen
Lenke til kommentar
Hører rykter om at endel Apple-produkter skal oppgraderes den 9. september. Noen som vet om dette også gjelder MacBook Pro?

MBP blir mest sannsynlig ikke oppgradert før Januar 2009.

Har lyst å fleske til med en, men synes at 8600M GT blir for stusselig i dag til den prisen.

Det er ikke spesifikasjonene du betaler for...

Lenke til kommentar
Spinrite kan vel ikke kjøre fra MacOSX, må vel kjøres fra en windowsinstallasjon via Bootcamp. Kanskje en virtuell PC også?

Spinriteprogrammet tar bare å lager en Spinrite CD eller disket som man booter opp i PC-en. Problemet er den ikke gjenkjenner tastatur og mus på MacBooken. Så det jeg lurer på er om det er vanskelig å ta ut harddisken og sette det inn i en annen PC. Eller om det er finnes en annen måte hvor man slipper å ta ut harddisken?

Lenke til kommentar

Har problemer med å komme inn i Tastatur og Mus i systemvalg.

Trykker jeg på den én gang ser det slik ut:

post-39786-1220828345_thumb.jpg

Trykker jeg enda en gang ser det slik ut:

post-39786-1220828350_thumb.jpg

 

Har hatt problemet før, og løste det med en reinstallasjon av OSX. Syntes det er tungvindt og lurer på om noen har andre løsninger på problemet? Svar taes imot med stor takknemlighet.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et problem som jeg lurer på om noen vet noe om. :innocent:

 

Lyden på macbooken min fungerer helt fint i alle programmer, utenom Quiktime. Der er det nå ingen lyd, men programmet fungerte helt fint (med lyd) for noen uker siden. Jeg tenkte først at dette kunne ha noe med innstillingene mine å gjøre, kanskje jeg uten vilje hadde klart å skru av lyden bare i dette programmet, men da jeg dobbelsjekket fant jeg ingenting som tilsa at Quicktime skal spille av mine videoer uten lyd.

 

Noen som vet hvordan jeg får lyden tilbake? :new_woot:

Lenke til kommentar

Last ned appzapper, og installer det. Så finner du quicktime-mappa og drar den over og zapper. gone! ; )

 

Så er det bare til å laste ned quicktime installasjonen på nytt evt

 

 

BTW: er det noen som vet når de skal holde vise frem produktene sine? klokkeslett.

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...