Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som 9 sep bare blir en ipod dag.

http://www.macworld.com/article/135322/2008/09/event.html

 

Flere nettsteder har nå fått invitasjon til en Apple event 9 september. Denne gangen holdes det på Yerba Buena Center for the Arts, ikke langt fra Moscone Center der Apple vanligvis holder Macworld-seminarene. Det har i lengre tid blitt hevdet at Apple vil introdusere en ny og oppdatert iPod nano og iTunes.

 

Ut ifra invitasjone som er sendt ut til media så ser det i alle fall ut at denne eventen har noe med iPod å gjøre. Om valget av nytt lanseringdsted har noe med at det skal lanseres noe annet i tillegg er ikke godt og si, men Apple har tradisjon i å skille sine presseeventer fra hverande. Med det mener vi at de neppe vil lansere nye MacBooks og MacBook Pro på et iPod-event.

 

Om en uke, neste tirsdag, vet vi nøyaktig hva Apple har i ermet. I mens går diskusjonen i forumet.

Kilde: Mac1

Lenke til kommentar

Bah, i dag morges fikk jeg meg en lite hyggelig overraskelse da jeg skulle skru på MacBooken min.. Den kom til punktet hvor den skulle vist login-skjermen, men da bare skrudde den seg av... Fikk tak i en Leopard-CD jeg kunne teste med, og fikk kjørt diskverifisering i Diskverktøy derfra, men da fikk jeg beskjed om at disken hadde ugyldig nodestruktur og ikke kunne repareres..

 

Fikk kjørt Data Rescue fra en annen maskin, og det fant ingen feil, og når jeg så prøvde å verifisere disken min på nytt (for 4. gang), fant den ingen feil.. Så nå sitter jeg her og installerer OS X på nytt, så da blir det en gjenoppretting fra en 3 dager gammel Time Machine backup, siden Time Machine begynte å klage litt i går om at den ikke fikk fullført backup. :) Har ikke gjort så mye de siste tre dagene, men det er fortsatt utrolig kjipt å miste bilder jeg la over fra kameraet i går, og som jeg slettet fra kameraet etter import :( Men jeg kan jo ha vært så heldig at den har fått tatt backup av iPhoto-biblioteket mitt, da.Får se om jeg ikke finner et aldri så lite recovery-program som kan kverne minnekortet for informasjon, og se om jeg i hvertfall får ut noe av det som lå der..

 

Noen andre som har noen fine "kræsj"-historier de vil dele? ;)

 

Oppdatering: Etter installasjon, kommer bare mappe-ikonet med spørsmålstegn opp, så da ser det nesten ut til at jeg får dra ned til byen og kjøpe meg en ny disk i morgen :( :(

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar

Bilder og den slags viktig data burde man strengt tatt lagre i RAID 1, aller helst burde man gjøre periodiske backups og lagre "off site" i tilfelle innbrudd, brann, oversvømmelse eller krig, men det er kanskje overkill(eller kanskje ikke?). Er man veldig paranoid og/eller glad i filene sine så burde man kjøre automatisk backup til en online fillagringstjeneste, f.eks. Amazon S3 (m/ JungleDisk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...