Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er kanskje et dumt spørsmål, men hva er så mye bedre med Macbook Pro i forhold til en svart Macbook?

 

Dedikert GPU og Minne, multitouch (i nyere versjoner), større skjerm og større oppløsning, aliminium case, Firewire 800, DVI-D uttak, backlight keyboard, LED skjerm(eller har Macbook også dette nå?).

 

Ved mindre en behøver skjermstørelsen og den grafiske prosessorkraften er det ikke store forskjellen. FW800 kan også være et savn for de som driver arbeid med f.eks. høyoppløsningskamera eller gode lydkort.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar
Dette er kanskje et dumt spørsmål, men hva er så mye bedre med Macbook Pro i forhold til en svart Macbook?

Du får jo mer robust byggemateriale, dedikert grafikkort, skjerm med LED-baklys, ExpressCard (?) slot til f.eks. eSATA-kort eller kortlesere, opplyst tastatur og FireWire 800.

 

Mangler jeg noe da? Tror det er alt, annet enn design, som er en smakssak.

 

Og selvfølgelig DVI-D, ikke bare Mini-DVI, som Rexinor nevner over meg.

Lenke til kommentar
Jøss, facebook-chatten hadde jeg ikke fått med meg, det funka jo supersweet! Hender dog noen ganger at jeg chatter med samme folk på både MSN og Facebook, men de fleste har et annet nick på MSN enn hele navnet sitt, men det finnes unntak. Dog en fin funksjon, så slipper man å ha facebook oppe hele tiden :)

Om du legger til MSN-adressen til kontaktene dine i Adressebok så vil Adium hente navnet fra Adressebok.

Lenke til kommentar
Har du råd til å vente, ville jeg gjort det uansett. Vet man at Apple skal lansere noe 14 september, sier jeg som vanlig vent med hva man nå enn skal kjøpe til etter eventet..

14? Hvor har du fått det tallet fra? Har fulgt med en del på Macrumors.com i det siste, men der har jeg bare lest datoen 9. september. Blir nok uansett etter det.

Lenke til kommentar
Har du råd til å vente, ville jeg gjort det uansett. Vet man at Apple skal lansere noe 14 september, sier jeg som vanlig vent med hva man nå enn skal kjøpe til etter eventet..

14? Hvor har du fått det tallet fra? Har fulgt med en del på Macrumors.com i det siste, men der har jeg bare lest datoen 9. september. Blir nok uansett etter det.

Skal jeg være ærlig, har jeg hørt mange datoer.. Både 9, 14 og 29. Uansett, vi kan i alle fal konkludere med september!

Lenke til kommentar

Jau, finnes en hel hau med gratis og kostbare temaer der ute. Men personelig synes jeg minimalisme og god typografi med godt innhold nøkkelen til en god presentasjon, ikke fancy temaer :)

 

Pepper heller presentasjonen din med relative Objects om du vil ha detaljer :)

 

Det er ikke alle som tar presentasjonene sine så alvorlig så lenge de har noe viktig å si. Bare se på hva Linus Torvalds brukte i sin presentasjon hos Google, av Git. :p

20080826-kggyg9gib5m7bdawnbq71uhipq.jpg

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

Yay, Dotten har gitt meg Wiki-tilgang. Skal se om jeg ikke får startet med en wikiside med (ny)bruker tips for Mac. Blir en del gjengangerspørsmål på forumet og ting går fort tapt i de snart 300 sidene i chatte-tråden og småtrådene som løper over forumet. Om noen andre er interessert med seriøse og store bidrag til wiki-siden og resten av wikien for den del, ta kontakt med Dotten for å etterspør tilgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...