Henry9 Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Ja. Vi klarer ikke å få til kamera snakk eller noe sånt. kanskje det er fordi vi bruke AIM greier. koster Gtalk no penger? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Gtalk er chatte-tjenesten til Google. Har du en google(gmail) konto så kan du bruke GTalk. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Må nok åpne en port på ruteren din eller den du chatter sin. Husker ikke hvilken det er i farten, google it. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Ja. Vi klarer ikke å få til kamera snakk eller noe sånt. kanskje det er fordi vi bruke AIM greier. koster Gtalk no penger? Google Talk heter det, og det er Google sitt IM-program. Det baserer seg på den åpne standarden XMPP og den åpne lydkodeken Ogg Vorbix. Google sin klient og servere er helt gratis å bruke, men uansett kan du bruke en hvilken som helst server og klient som støtter XMPP/Vorbix. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Tror han er interessert i å bruke iChat sine funksjoner som video og lyd-konferansiering samt skjerm og dokumentdeling. Så det er vel ikke nødvendig å begynne med det om andre klienter. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 AIM funker helt fint det, har brukt det selv i iChat til både videochat, screen og document sharing.. Så det er nok noe i routeren som må ordnes på for at det skal funke.. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Forsøk å følge denne artikkelen. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Er det normalt å få støt av Macbook Pro? Kommer kun når jeg tar i Mac'en og i en annen metalenhet. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Kompis av meg har en MBP som en får støt av om den er tilkoblet laderen. Men det er naturligvis ikke slik som skal skje. Mål gjerne spenningen selv før du evt. leverer den inn til service - slike feil går på reklamasjon Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Stemmer.. Tilkoblet laderen hvor det intreffer. Da får man vel bare sende den inn til rep. Får satse på at de får det til på den lokale Infografikksjappa, Mac'en er i bruk hver dag i studier.. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ja det er jo det som er litt trasig nå i disse tider. Du får trøste deg med at det er begynnelsen av semesteret, ikke oppgave og eksamenstider Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Adium 1.3, yay. # Get Info Window is now called the "Contact Inspector" # The aforementioned Contact Inspector has a newly redesigned interface that allows for faster retrieval of contact information # Facebook chat is now integrated into Adium 1.3 # Standard contact window list now features a search box (found by pressing command + F) # Improved MSN support with personal messages # Speed improvements # Multiple bug fixes Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Litt kjipt at de ikke tok med webcam-støtte, hah; P Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Yup, de skal kanskje gi støtte til flere protokoller enn MSN før de gir det ut :S Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Likte den nye updaten, jeg, selv om den ikke har webcam-støtte.. Men webcam bruker jeg så sjelden uansett, og hvis jeg først bruker det, er det med folk jeg har i iChat, så ikke noe problem Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ja. Fett med Facebook-chat, og man kan faktisk endre Facebook-statusen fra Adium. Ang. webcam gjør jeg som Jesper, jeg bruker iChat eller Skype. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jøss, facebook-chatten hadde jeg ikke fått med meg, det funka jo supersweet! Hender dog noen ganger at jeg chatter med samme folk på både MSN og Facebook, men de fleste har et annet nick på MSN enn hele navnet sitt, men det finnes unntak. Dog en fin funksjon, så slipper man å ha facebook oppe hele tiden Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Synst web-cam er uinteressant med mindre man kansje har mic. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ja selv har jeg aldri hatt behovet for et webcam for annet enn å scanne strekkoder eller legge til noen notater til Evernote, men det er stadig folk som må ty til Microsoft sin Messenger for å få alt det de vil ha fra et IM-program. Jeg for min del synes det hadde vært spennende om Adium skulle få til Dokumentdeling på lik linje eller kanskje bedre enn iChat. Det ville for meg vært en nyttig liten sak Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Dette er kanskje et dumt spørsmål, men hva er så mye bedre med Macbook Pro i forhold til en svart Macbook? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå