Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et lite dilemma her nå..

 

Når studielånet kommer, står valget på ENTEN en Mac Pro, eller på et par Dynaudio BM5A og et Motu UltraLite-lydkort... Mac Pro får jeg billigere gjennom jobben, men jeg får også rabatter på monitorene og lydkortet.. Prisen blir tilsammen ca. det samme uansett, så hvis jeg først skal svi av 17-20 lapper på noe til meg selv, må jeg være ganske sikkert... Hva synes dere?

 

Det skal nevnes at jeg driver en del med designting, og i det siste har det blitt en del motion graphics-saker, så trenger en heavy maskin. I tillegg driver jeg også en del med lyddesign, og er avhengig av et par høyttalere som låter bra og presist når jeg skal lytte, nytter ikke å lytte i headsettet hele tiden..

Lenke til kommentar

16,700,- for en Mac Pro med ADC-rabatt.

 

3000+3000 for høytalere og lydkort = 7500 ink. mva.

 

Er ikke mye sammenligning der i pris gitt :)

 

Kommer vel an på hva du gjør mest, og hva ressurser du allerde har tilgjengelig og kan dra nytte av for å kompansere for mangel på det ene og det andre.

 

Om du skal jobbe i julen og tjene opp en 16000 da kan en jo få finansiert maskinen som student og utsette innbetalinger, renter og gebyrer for ikke mer enn 275,- , men jeg vet ikke hvordan det er med din situasjon og hva du ser for deg at du kommer til å gjøre, vanskelig for meg eller noen andre å si noe om det uten å spekulere veldig. :)

Lenke til kommentar

Der var endelig MacBook Pro'en sendt etter over en ukes ventetid. Har den vel til morgendagen eller mandag. Er allerede hatet for å ha konvertert til Mac av flere av mine kamerater (bortsett fra et par som bruker Mac fra før).

 

Neste kjøp blir Final Cut Pro som er et svinedyrt program, men etter det jeg har lest og sett av det tror jeg det innfrir forventningene.

Lenke til kommentar
[...]Er allerede hatet for å ha konvertert til Mac av flere av mine kamerater (bortsett fra et par som bruker Mac fra før).

Haha.. det synes jeg ikke du skal tenke på.. Det er sånn her og.. Og jeg var sånn.. Når jeg var mindre og ikke visste bedre ;)

Nei. jeg har ikke konvertert helt enda. For jeg venter på neste update på MacBook Pro. Men med en gang den er ute, så har jeg konvertert! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...