:---{D Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hm. Enda en grunn til å vente litt med å kjøpe meg Macbook. Men er det noen "events" i nærheten der det er mulig at det bli introdusert en ny macbook? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Litt greit om en vet hvor du er for å finne ut hva som finnes i nærheten av det stedet Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Håper ny MacBook kommer snart, tør ikke kjøpe grunnet rykter om at den snart kommer og vil helst slippe å bruke Asus Eee hele høsten. Lenke til kommentar
PT Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det er semesterstart, tusenvis av nye studenter verden over som skal ha seg en mac, da er det bare å beleire seg på litt ventetid Altså, den har blitt sendt. Så tar det da to uker fra den er sendt (hvor fra, forresten?) til jeg får den? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Den blir nok sendt fra fabrikken i Kina om det er Apple.no du har bestillt fra. Du ser vel det på pakkesporingen din. Endret 14. august 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Var på eplehuset i dag og kom hjem med en Macbook Pro 15,4" 2.4GHz med matt skjerm Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 skummelt med sånne eplehus som tvinger på deg nye maskiner Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Mac herjer. KJøper meg en iMac snart! =D Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Tror det kan være smart å frastå kjøp av iMac nå, med intels offentliggjøring av quadcore tror jeg en fort kan se nye modeller som ruller ut med slike prosessorer, om ikke alle så ihvertfall for topmodellene, kanskje også til Macbook Pro Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg har et lite dilemma her nå.. Når studielånet kommer, står valget på ENTEN en Mac Pro, eller på et par Dynaudio BM5A og et Motu UltraLite-lydkort... Mac Pro får jeg billigere gjennom jobben, men jeg får også rabatter på monitorene og lydkortet.. Prisen blir tilsammen ca. det samme uansett, så hvis jeg først skal svi av 17-20 lapper på noe til meg selv, må jeg være ganske sikkert... Hva synes dere? Det skal nevnes at jeg driver en del med designting, og i det siste har det blitt en del motion graphics-saker, så trenger en heavy maskin. I tillegg driver jeg også en del med lyddesign, og er avhengig av et par høyttalere som låter bra og presist når jeg skal lytte, nytter ikke å lytte i headsettet hele tiden.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hos meg går alltid lyd foran alt anna. Men det er jo berre meg. Nøytralt utstyr er vel uansett meir eller mindre nødvendig i begge tilfelle. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 16,700,- for en Mac Pro med ADC-rabatt. 3000+3000 for høytalere og lydkort = 7500 ink. mva. Er ikke mye sammenligning der i pris gitt Kommer vel an på hva du gjør mest, og hva ressurser du allerde har tilgjengelig og kan dra nytte av for å kompansere for mangel på det ene og det andre. Om du skal jobbe i julen og tjene opp en 16000 da kan en jo få finansiert maskinen som student og utsette innbetalinger, renter og gebyrer for ikke mer enn 275,- , men jeg vet ikke hvordan det er med din situasjon og hva du ser for deg at du kommer til å gjøre, vanskelig for meg eller noen andre å si noe om det uten å spekulere veldig. Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Der var endelig MacBook Pro'en sendt etter over en ukes ventetid. Har den vel til morgendagen eller mandag. Er allerede hatet for å ha konvertert til Mac av flere av mine kamerater (bortsett fra et par som bruker Mac fra før). Neste kjøp blir Final Cut Pro som er et svinedyrt program, men etter det jeg har lest og sett av det tror jeg det innfrir forventningene. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 KJØPE programvare? Er det noe nytt folk har begynt med eller? Jeg har faktisk kjøpt steermouse og skedit-lisenser for ikke lenge sia, trur det må være den første programvaren jeg har kjøpt som ikke kommer med hardware. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 [...]Er allerede hatet for å ha konvertert til Mac av flere av mine kamerater (bortsett fra et par som bruker Mac fra før). Haha.. det synes jeg ikke du skal tenke på.. Det er sånn her og.. Og jeg var sånn.. Når jeg var mindre og ikke visste bedre Nei. jeg har ikke konvertert helt enda. For jeg venter på neste update på MacBook Pro. Men med en gang den er ute, så har jeg konvertert! Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Heisann. Jeg vurerer å kjøpe en 500gb hardisk til mbp, men vil ikke garantien gå ut da, med mindre jeg skifter tilbake?. Det finnes vel ikke noe sånn tråd-greie hvor man kan se om den har blitt brutt eller ikke? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Du kan vel snakke med Apple om garanti holder om installasjon blir gjort av sertifisert personell, men at en kan kjøpe hardisken selv. Er noe jeg selv lurer på, 120GB er ikke mye å gå på gitt, og og Eplehuset og diverse sine priser på harddisk + installasjon er latterlige. Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Er det lurt å skru av macen om kvelden eller går det fint å ta den i Dvale?? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Det kommer vel flere nedover tråden som kommer til å hevde at den får bedre levetid, mens andre mener det ikke har noe å si Sjøl pleier jeg å la mben stå på konstant, om jeg ikke skal flytte den. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg pleier å slå den av om jeg skal være borte flere timer, men jeg legger bare ned lokket og la den stå i dvale om jeg skal ellers bare være i huset eller i området. Tror ikke det med levetid har så mye å si. Folk bruker fremdeles Powerbooks, så tror ikke ting går ut sin levealder før en har ny maskin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå