Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Og da var harddisken på Macen min offisielt død.

Har snakket med Komplett, og jeg skal sende den inn. Så var det bare å få min far til å finne frem alle detaljer som trengs til returneringen, men det er lettere sagt enn gjort når han er i USA og skal jobbe, mens jeg er hjemme i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og da var harddisken på Macen min offisielt død.

Har snakket med Komplett, og jeg skal sende den inn. Så var det bare å få min far til å finne frem alle detaljer som trengs til returneringen, men det er lettere sagt enn gjort når han er i USA og skal jobbe, mens jeg er hjemme i Norge.

Hvor gammel er den?

Lenke til kommentar

Et par måneder siden.

Forøvrig virker det som den er okei nå etter en formatering - men det er fortsatt litt skummelt. Den hadde mange av symptomene som en døende disk har, så jeg skal være på vakt.

Gjenoppretter fra backupen min as we speak, så da får vi se hvordan det går med den.

Edit:

Nei, disken synger på siste verset nå. Da blir den sendt inn så fort jeg får de nødvendige detaljene og nummerene fra min far.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar
Btw, noen som vet om det går ann å se keynoten på WWDC i livestream?

Hos Apple, nei.

Hos en eller annen dude i salen, kanskje. Men som oftest er det dårlig kvalitet, og så mange brukere som deg som vil se den samtidig at du skal være meget heldig hvis du kommer deg igjennom.

Lenke til kommentar

Hva syns folket om at det ryktes at Apple ikke lanserer noen nyheter i 10.6, men fokuserer på stabilitet og ytelse?

Selv tror jeg det kan være bra. Jeg har ikke benyttet meg veldig mye av de nye funksjonene i Leopard, men det hadde vært veldig fint å kunne fått tynt ut en halvtime eller lenger ut av batteriet.

Finnes det noen gode programmer for å fjerne filer i OS X man ikke trenger.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Hva syns folket om at det ryktes at Apple ikke lanserer noen nyheter i 10.6, men fokuserer på stabilitet og ytelse?

Selv tror jeg det kan være bra. Jeg har ikke benyttet meg veldig mye av de nye funksjonene i Leopard, men det hadde vært veldig fint å kunne fått tynt ut en halvtime eller lenger ut av batteriet.

Tja, jeg synst x.x.3 er for å forbedre stabilitet osv. Mens x.6.x er for nye funksjoner og slikt.

Når er keynoten egentlig? Niende eller?

Det sies jo at iPhone lanseres den niende og sånne ting blir vel vanligvis lansert under keynoten. Så ja, mest trolig.

Endret av Lawliet
Lenke til kommentar

Jeg er delvis enig.

Hva mer trenger vi av funksjoner? Vi har Spotlight, QuickView, Dashboard, Spaces, og Exposé.

Hvis jeg nå kan få et mer stabilt system, og få lengre batteritid, er jeg fornøyd.

Jeg har allerede det jeg trenger av funksjoner.

Mac1 kan også melde om at Snow Leopard er Mac OS X 10.6

Lenke til kommentar
Jeg er delvis enig.

Hva mer trenger vi av funksjoner?

Det samme kunne vi sagt før feks. spaces eller expose ble lansert. Det vil alltid komme noe nytt vi har bruk for.

Tror jeg venter med å oppgradere til 10.6 om ryktene er sanne. Leopard fungerer strålende som det er nå, imo.

Lenke til kommentar

Jeg kan nok se for meg at de dropper PPC. Men tror ikke de kommer til å droppe Intel 32-bits prosessorer. Det er alt for mange med Core Duo maskiner der ute, og de er ikke veldig gamle, bare rett over 1 1/2 år, så å droppe de nå, ville være veldig lite smart av dem...

/Yaricks :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...