Yaricks Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 En god venn av meg, statt å jobba på MBP en sin igår.. Han har hatt problem med batteriet lenge, at det ikke har fungert, men så for noen dager siden bestemte han seg for å ta ut batteriet, og lot det ligge ett par dager ute, så satte han det inn igjen på torsdag eller no.. Venta litt, og plutselig begynnte det å komme svart røyk ut av laptopen!! Han dro kjapt ut kabelen og batteriet.. Lot det ligge litt, før han satte det inn igjen, og vipps. Pååen igjen! :o Kjipt! /yaricks Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Finnest det en hurtigtast som lar meg switche mellom faner i safari? Lenke til kommentar
martbo Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Shift-eple-piltast om jeg ikke husker helt galt. Sitter ikke på macen nå, så får ikke sjekket Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Shift-eple-piltast om jeg ikke husker helt galt. Sitter ikke på macen nå, så får ikke sjekket Det stemmer. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Shift-eple-piltast om jeg ikke husker helt galt. Sitter ikke på macen nå, så får ikke sjekket Takker Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Har tatt ut alt som kan tas ut og satt den på höykant med luft under. Sukk, jeg kommer til å ende opp med å kjöpe meg en PC. Du kan jo kanskje ta det på innbo forsikringen da, kommer an på hvor stor egenandel det er. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Gakkakk: Legg maskina på ein tørr plass i minst ein måned. Alt går nok bra. Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Sølte ca 3 desiliter vann over tastaturet på min MBP forrige sommer, fikk ut batteriet fort og la fikk sugd opp alt som var på overflaten rimelig kjapt. Vannet hadde raskt kommet seg til store deler av maskinen siden batteriet var vått når jeg tok det ut. Maskinen var bare ett par måneder gammel når dette skjedde, og siden det var kran-vann kan det ikke ha vært så veldig mye strømledende da maskinen fungerte perfekt etter et par dager på badet i forskjellige posisjoner med et håndkle over skjermen når den var på høykant da det dryppet bra de første par timene. Skulle vel kanskje ha ventet enda litt lenger før jeg slo på maskinen, men var for utolmodig (spesielt siden jeg var på Mac-lan!). Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hm, den har stått opp høykant i hele natt og idag og har fønet den en del. Men når jeg prøver å skru den på nå så kommer den frem til eple-logoen også starter den seg på nytt. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Da tror jeg det bare er ett spørsmål om tid før den begynner å funke skikkelig igjenn. Mistet mobilen min i elva for ett par år tilbake. Den sluknet helt, men levde mirakuløst opp igjenn ett år senere. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Fikk startet opp linux som jeg nesten hadde glemt jeg hadde i det hele tatt. Bootet helt fint, og sitter å skriver fra den nå! Så det virker nesten som om det meste fungerer untatt OS X. Merkelig... Lenke til kommentar
reds Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Kanskje formatere? Ta med deg en FW-kabel på skolen i morra, så skal jeg prøve å få tilgang på din som disk og hente ut det du trenger. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) japp, har fått overfört noen filer til eksterne disken, men linux kräsjer helt etter en liten stund. Og når linux kräsjer er det noe alvorlig galt. Men, tenker vi tar firewire overföring og clean Tiger install i morgen ja Edit: Imponerende. Farrisen rant ut av CD-romen og enda var det bare RAM-en som døde Nå fungerer den supert med ny ram Endret 2. juni 2008 av Gakkakk Lenke til kommentar
Speik Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hvordan se hvor mange filer som ligger i en bestemt mappe og / eller undermapper? Vet det vises i Finder i Leopard, men jeg har Tiger? Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Bare for sikkerhets skyld, disse vil fungere knirkefritt på min MacBook, right? Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Hei. Har en Mac Pro som jeg trenger litt mer ram til. Jeg har 2GB 800 MHz DDR2 FB-DIMM i den nå. Vurderer å kjøpe en eller to gb til, men er usikker på hvor jeg skal kjøpe de. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en eller to gb ram til mac pro'en? edit; er det noe slikt jeg trenger? komplett.no Endret 2. juni 2008 av iqliZer Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 De rambrikkene du har linket til kjører på 667 MHz og er da rundt 20 prosent seinere, en de du har i maskinen fra før, som er på 800 MHz er nok heller disse du skal se på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346979 de som har 6400 i navnet;) da disse kjører på 800 MHz Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 De rambrikkene du har linket til kjører på 667 MHz og er da rundt 20 prosent seinere, en de du har i maskinen fra før, som er på 800 MHzer nok heller disse du skal se på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346979 de som har 6400 i navnet;) da disse kjører på 800 MHz Er litt nybegynner på dette området, å jeg ble litt i tvil. Vil de brikkene du har linket til passe ilag med de som jeg kjører i Mac Pro'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå