Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

En god venn av meg, statt å jobba på MBP en sin igår.. Han har hatt problem med batteriet lenge, at det ikke har fungert, men så for noen dager siden bestemte han seg for å ta ut batteriet, og lot det ligge ett par dager ute, så satte han det inn igjen på torsdag eller no.. Venta litt, og plutselig begynnte det å komme svart røyk ut av laptopen!!

Han dro kjapt ut kabelen og batteriet.. Lot det ligge litt, før han satte det inn igjen, og vipps. Pååen igjen! :o

Kjipt!

/yaricks :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sølte ca 3 desiliter vann over tastaturet på min MBP forrige sommer, fikk ut batteriet fort og la fikk sugd opp alt som var på overflaten rimelig kjapt. Vannet hadde raskt kommet seg til store deler av maskinen siden batteriet var vått når jeg tok det ut. Maskinen var bare ett par måneder gammel når dette skjedde, og siden det var kran-vann kan det ikke ha vært så veldig mye strømledende da maskinen fungerte perfekt etter et par dager på badet i forskjellige posisjoner med et håndkle over skjermen når den var på høykant da det dryppet bra de første par timene.

Skulle vel kanskje ha ventet enda litt lenger før jeg slo på maskinen, men var for utolmodig (spesielt siden jeg var på Mac-lan!).

Lenke til kommentar

japp, har fått overfört noen filer til eksterne disken, men linux kräsjer helt etter en liten stund. Og når linux kräsjer er det noe alvorlig galt. Men, tenker vi tar firewire overföring og clean Tiger install i morgen ja :)

Edit: Imponerende. Farrisen rant ut av CD-romen og enda var det bare RAM-en som døde :) Nå fungerer den supert med ny ram :)

Endret av Gakkakk
Lenke til kommentar

Hei.

Har en Mac Pro som jeg trenger litt mer ram til. Jeg har 2GB 800 MHz DDR2 FB-DIMM i den nå.

Vurderer å kjøpe en eller to gb til, men er usikker på hvor jeg skal kjøpe de.

Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en eller to gb ram til mac pro'en?

edit; er det noe slikt jeg trenger? komplett.no

Endret av iqliZer
Lenke til kommentar
De rambrikkene du har linket til kjører på 667 MHz og er da rundt 20 prosent seinere, en de du har i maskinen fra før, som er på 800 MHz

er nok heller disse du skal se på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346979

de som har 6400 i navnet;) da disse kjører på 800 MHz

Er litt nybegynner på dette området, å jeg ble litt i tvil. Vil de brikkene du har linket til passe ilag med de som jeg kjører i Mac Pro'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...