Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

du setter inn DVDen med Leopard, også velger du avansert, klikker på menyen og finner fram til TimeMaskin backup, så får du maskinen tilbake akkurat sånn som den var før den krasja (eller i de minste en time før eller noe liknende;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, x1900-skjermkortet i Mac Proen min er ødelagt tror jeg. (Har problemer med artifacts i grafikktunge aplikasjoner (wow for det meste) samt at jeg må stille opp vifta, for at maskina i det hele tatt ikke skal krasje. Regner med det er en simpel sak å få det fiksa med apple-support.

Så kommer spørsmålet: Tror dere det er mulig å få betale et mellomlegg for å få et nvidia 8800 tilbake i stede?

Kan noen forresten anbefale et 4gb ram-kit til 2006 Mac Pro? Har prøvd prisguiden, men finner ingenting vettugt. Sikkert bare jeg som suger i å søke.

And dont mention backups: jeg blir redd bare ved tanken på at jeg ikke har backups av NOE atm. Må vel få brennt ut noen dvder med viktige ting, til jeg får råd til en mer permanent løsning i allefall.

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere ved flere anledninger på dette forumet, er jeg i prosessen ved å lete etter en ny stasjonær PC. Siden jeg har blitt Mac-frelst, heller jeg mot en iMac, men siden jeg driver veldig mye med digital foto er jeg litt bekymret for skjermen.. Er det akkurat samme skjerm som på MacBook, eller er den enda mer glossy? På MacBook har jeg ingen problemer, bildene mine ser 99% like ut på MacBook, kalibrert Mac og utskrift.

Edit: Jeg har oppgradert RAMen på MacBooken min, kan de samme brikkene settes inn i iMac?

Endret av Speik
Lenke til kommentar

iMacen har en plate med glass foran det glossy displayet, så det vil nok være litt mer glossy enn på MacBooken, men jeg synes fortsatt ikke at det er for glossy, så lenge man ikke har sterkt motlys, så man ser seg selv reflektert i skjermen. Du får ta deg en tur innom en Humac-sjappe eller noe og se om du synes den er bra nok vett :)

Lenke til kommentar
Du vil få bedre svar her

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=826145&hl= Vil få rimlig fort svar; )

anyway grææætz;p har du jailbreakan?

edit: jajA ser dat du har vært der før;p

edit: her

http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/

eller så kan du brukte

Xilisoft Video Converter (many people uuse it ) ;)

hehe, glømte att det var en touch tråd :p

Har ikke jailbreakan enda men har tenkt snart. Ellers så funker ikke videora på mac, men skal teste ut det andre programmet.

Lenke til kommentar

Macbook og iMac bruker samme minne type, DDR2- SODIMM, spørsmålet er jo om du har en nyere iMac som kjører med minne på 800 MHz (da vil macbook minne som er 667MHz kjøre greit, men med redusert hastighet fra 800-667 MHz) noe som fører til at iMacen vil kjøre uten optimal hastihet på ramen.

Viktig og få me seg at både iMac og Macbooken bare har 2 minneplasser

Lenke til kommentar
Jeg foreslår at du bruker VisualHub, jeg.. Koster penger da, men er genialt enkelt program :)

Har sett litt på det, men lastet ned iSquint, fungerer strålende.

Skulle akkurat foreslå iSquint, fabelaktig program. :)

Noen som opplever at grafikken/ "spriten" på docken forsvinner etter maskinen har vært i dvalemodus? (bruker standard dock) I stedet for at det er grått blir det bare helt gjennomsiktig, og jeg må reboote for å få det vanlig igjen. :hmm:

Lenke til kommentar

Finnes det et program/tjeneste som lagrer hele spillelisten på iTunes? Jeg vil altså at den skal lagre infomasjonen til hvilke artister, album og sanger jeg har, men ikke selve filene.

Du kan se det på som en slags backup, bare at ikke selve filene vil bli lagret. Gjerne en web-applikasjon, hvis det er mulig :)

Lenke til kommentar

hallo :)

har koblet til en LCD skjerm til min Macbook, men klarer ikke å lukke Macbooken sin skjerm uten at begge skjermene sovner. Kan noen hjelpe meg slik at jeg kan ha Macbooken igjen, men samtidig bruke LCD skjermen?

takker på forhånd ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...