Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Du må ha administrator-rettigheter. Dersom du er første bruker på systemet, vil du automatisk ha mulighet for å utføre administratorhandlinger. Til dette bruker du sudo-kommandoen.

Skriv inn denne koden og deretter passordet ditt (det vil ikke vises) og trykk enter.

sudo -s

Og følg så resten av insruksjonene. Andre ber deg kanskje aktivere root-brukeren og gå inn i et root-skal; koden over gjør tilnærma det samme (uten at du trenger aktivere root-kontoen :) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver du med seriøs redigering av bilder på dataen bør du styre unna iMacen.

Glossy skjerm gir ikke korrekte farger, og de er vanskelige (om ikke umulige) å kalibrere korrekt.

Du kan jo selvfølgelig kjøpe en iMac og bruke en ekstern skjerm, men å bruke skjermen til iMacen bør du droppe.

Lenke til kommentar
På fremsiden til Apple.com er det bilde av både MacBook og iPhone ved annonseringen av WWDC '08 - et lite hint om ny bærbarserie, eller?

promo_wwdc08_20080428.jpg

Det er hint om at macbook serien vil få samme utseende som MBP, iMac, og Mac Pro har hatt over årene, børstet aluminium. Får se om det er hold i ryktene når annonseringen kommer :)

Lenke til kommentar
Noen som bruker soundtrack til vanlig eller kan det?

For jeg bare lurte på en ting. Kan soundtrack fikse stemmene og hva slags beats er det soundtrack har, allslags mulig?

Skal lage en jingle(lsom man hgører på radio ) så jeg lurte på om soundtrack har den mulighetene til å lage jinglers/lydeffekter

Jeg har igrunn kun brukt Soundtrack til lydklipping av allerede eksisterende WAV og MP3-filer, men du har jo en god del loops o.l. du kan bruke hvis du installerer alt ekstra content. Men hvis det er musikkproduksjon du skal drive med, er nok Logic veien å gå. Men hvis du bare skal lage en enkel jingle, ser jeg egentlig ikke problemet med å bruke Garage Band? :)

Lenke til kommentar
På fremsiden til Apple.com er det bilde av både MacBook og iPhone ved annonseringen av WWDC '08 - et lite hint om ny bærbarserie, eller?

promo_wwdc08_20080428.jpg

Det er hint om at macbook serien vil få samme utseende som MBP, iMac, og Mac Pro har hatt over årene, børstet aluminium. Får se om det er hold i ryktene når annonseringen kommer :)

Er det satt noen dato for annoseringa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...