Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Nice nice! Fikk jeg fjerna de mest irriterende ikonene :p

Noen som vet om det er mulig å få et gmail ikon dit? Ser en fyr har noe liknende på den forrige siden..

For å få opp batteri ikonet, går du inn på strømsparing også er det en sak du kan huke av der under "valg".

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok å kopierte alle filene mine gjennom Windows (Vmware) og nå har jeg ikke lenger alle rettigheter til filene mine. Har endret JonT (me) sine rettigheter til "Skrive og Lese" (på alle underliggende objekter i brukerkatalogen) og selv om jeg har sjekket bort "Lås" på alle filer/mapper i en katalog får jeg fortsatt opp en passordboks når jeg prøver å slette en fil eller mappe.

Noen som har noen gode idéer på hva jeg kan gjøre?

Og finnes det noen måte å fjerne "Lås" fra alle filer/kataloger i brukerkatalogen?

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Gå i verktøymappa og velg disk-verktøy, den skal kunne reparere alle rettighetene dine.

Eventuelt åpne Terminal.app , cd til mappa det gjelder, og ta en rekursiv chown og deretter en rekursiv chmod 644 på alle filene. (chown = endre eier på mappa/filene, chmod = endre rettighetene på mappa/filene)

sudo -s

(skriv inn ditt passord her, gitt at du er første bruker på systemet)

cd

chown -R mittbrukernavnher Movies

chmod -R 644 Movies

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Skjer dette når du beveger på skjermen, eller hele tiden? Hvis det skjer når du flytter på skjermen, kan det være skjermkabelen som sliter litt, ellers kan det rett og slett hende at skjermen din er skadet. Dette dekkes dog av garanti såfremt man ikke kan bevise at du har ødelagt den selv. Det kan også være at inverterboardet (styrer bakgrunnsbelysningen) ditt begynner å ta kvelden. Alt dekkes uansett av garanti, så hvis du har tid en dag, foreslår jeg at du stikker innom Humacs serviceverksted i Mølleparken 4, vi har en serviceskranke der du kan henvende deg til, så vi kan diagnosere problemet med en gang. Nå har vi ikke lang reparasjonstid heller, så fra du leverer til vi får deler, fikser og leverer tilbake, burde det ta maks en uke, alt ettersom når du leverer og vi får deler :)

Edit: Kan jo selvfølgelig også være strømmen, som heanwi sier her, sjekk om det skjer både med og uten støm tilkoblet. Hvis det kun skjer når strømmen er tilkoblet, sjekk om det grønne/oransje lyset blinker i hytt og pine, da det kan være DC-boardet ditt som begynner å bli dårlig.

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar
Skjer dette når du beveger på skjermen, eller hele tiden? Hvis det skjer når du flytter på skjermen, kan det være skjermkabelen som sliter litt, ellers kan det rett og slett hende at skjermen din er skadet. Dette dekkes dog av garanti såfremt man ikke kan bevise at du har ødelagt den selv. Det kan også være at inverterboardet (styrer bakgrunnsbelysningen) ditt begynner å ta kvelden. Alt dekkes uansett av garanti, så hvis du har tid en dag, foreslår jeg at du stikker innom Humacs serviceverksted i Mølleparken 4, vi har en serviceskranke der du kan henvende deg til, så vi kan diagnosere problemet med en gang. Nå har vi ikke lang reparasjonstid heller, så fra du leverer til vi får deler, fikser og leverer tilbake, burde det ta maks en uke, alt ettersom når du leverer og vi får deler :)

Edit: Kan jo selvfølgelig også være strømmen, som heanwi sier her, sjekk om det skjer både med og uten støm tilkoblet. Hvis det kun skjer når strømmen er tilkoblet, sjekk om det grønne/oransje lyset blinker i hytt og pine, da det kan være DC-boardet ditt som begynner å bli dårlig.

Ingen leverandør vil reparere MacBooken min. Den ser helt jævlig ut. Den har vært med på en del riggejobber det siste halvannet året og det ser ut som om alle skader som kan ha kommet på den, er forårsaket av meg. Selv om det ikke har det. Byggkvaliteten i MacBooken er jo elendig, strengt talt.

Det skjer når jeg for eksempel sitter med den på fanget. Sånn, helt uten videre.

Lenke til kommentar
Har litt problemer med MacBooken her. Skjermen flimrer på en merkelig måte. Som om lysstyrken går opp og ned som en jo-jo. Noen som har hatt lignende problemer?

Jeg har det problemet når jeg har kontrasten på nest nederste og nederste hakk.. Da er skjermen ubrukelig, da den flimrer så mye.. Vurderer å levere den inn, men får se..

Lenke til kommentar

Noen som bruker soundtrack til vanlig eller kan det?

For jeg bare lurte på en ting. Kan soundtrack fikse stemmene og hva slags beats er det soundtrack har, allslags mulig?

Skal lage en jingle(lsom man hgører på radio ) så jeg lurte på om soundtrack har den mulighetene til å lage jinglers/lydeffekter

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Gå i verktøymappa og velg disk-verktøy, den skal kunne reparere alle rettighetene dine.

Eventuelt åpne Terminal.app , cd til mappa det gjelder, og ta en rekursiv chown og deretter en rekursiv chmod 644 på alle filene. (chown = endre eier på mappa/filene, chmod = endre rettighetene på mappa/filene)

sudo -s

(skriv inn ditt passord her, gitt at du er første bruker på systemet)

cd

chown -R mittbrukernavnher Movies

chmod -R 644 Movies

Takk.

Var ikke klar over chown-kommandoen.

Lenke til kommentar

Skulle oppdatere RubyonRails via terminalen, men får denne feilmeldingen:

"ERROR: While executing gem ... (Gem::FilePermissionError)

You don't have write permissions into the /usr/bin directory."

http://docs.info.apple.com/article.html?pa...5/en/11778.html så ut som en fin guide for å fikse dette, men ser ikke ut til å virke eller så har jeg gjort det feil. Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...