Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm skal tro når det skal komme en oppdatering av Mac Mini? Slik den står nå er den jo nesten ikke noe godt kjøp.. Max 2 GB ram når Leopard er 64 bit er for meg latterlig. Dessuten har vel Mac Mini fulgt MacBooken rent hardwaremessig, så regner med det snart må komme en oppdatering med nytt hovedkort og CPU familie..

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvordan jeg setter standard-program for diverse filtyper?

Når jeg klikker på en .avi-fil f.eks åpnes den i Quicktime, men jeg vil at VLC skal ta den automatisk. Jeg vet hvordan jeg endrer det for den enkelte filen, men hvordan skal få det til å gjelde for alle filer av samme type?

Lenke til kommentar

halo..

Er det bare "drivere(til mac?;p)" som ikke er installert eller er det noen "porter" som ikke har blitt åpnet eller blitt stengt?

For når jeg kobler kamera til macen så kommer det ikke noe opp:S hverken som "ekstern" eller i iphoto. Men det funker i Win

Lenke til kommentar

Sier fortsatt veldig lite om hva du gjør.

Hva slags kamera er det? Har du vridd til riktig modus på kameraet? Har du sett i innstillingene til iPhoto?

Edit:

Har noen erfaring med Logitech V400? Jeg har Logitech Control Center, men jeg får ikke konfigurert scrollehjulet ordentlig.

Den har nemlig et hjul som kan dyttes til høyre/venstre, og jeg ville hatt det til home/end, men LCC lar meg ikke gjøre det.

Forslag?

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Noen av dere som kjører ssh mot linuxservere? Jeg kjører ssh+screen får å få opp irssi, men jeg sliter med charsetet når jeg kobler til fra macen (funker fint fra putty på windows). Jeg har prøvd å sette charset i irssi til latin1,iso-8859-15 og utf8 uten at det hjalp på situasjonen. Alle ø,æ og å blir feil uansett hva jeg gjør.

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hvordan jeg setter standard-program for diverse filtyper?

Når jeg klikker på en .avi-fil f.eks åpnes den i Quicktime, men jeg vil at VLC skal ta den automatisk. Jeg vet hvordan jeg endrer det for den enkelte filen, men hvordan skal få det til å gjelde for alle filer av samme type?

RCDefaultApps er hva du leter etter.

Lenke til kommentar
Hvorfor bruke et program når du kan høyreklikke, velge Vis info, for så å velge program? Mye enklere, og du bare huker av under, så blir alle filer med samme filtype gjort om.

Jepp, sjønner ikke at det er ett problem. Eventuelt kan du bare laste ned Divx slik att det syncher med QT. Spiller AVI uten problem :)

Lenke til kommentar
Heisann

Hva er det jeg må gjøre for å få installert Clue eller finnes det noen lignende programmer som clue?

Har engelskstil imorra, så jeg orker ikke å drasse med meg en feit bok

TriTrans funker helt greit. Clue koster penger dog, men er til gjenngjeld ett mye bedre program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...