Vindstille Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Har et merkelig problem med Mac-en min. FrontRow krasjer av og til uten grunn, men ikke så samme sted. Nylig åpnet jeg Opera og all teksten var italic, men når jeg avsluttet den og åpnet på nytt var alt i skjønneste orden igjen. Samme feil kan skje med en rekke andre programmer og ofte når jeg åpner Word-filer jeg har skrevet på mac-en, på andre maskiner er mange ord uten mellomrom (er ikke helt sikker på om det siste har noe med de andre problemene). Noen som aner hva det kan være? Kan det være noe bit-feil på minnet? (Bare for å gjette helt vilt.) Endret 5. april 2008 av JonT Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Jeg ville prøvd å lage en ny brukerkonto på Macen din, og sett om de samme problemene kom der. Endret 5. april 2008 av Henrik C Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Takk for tipset. Noen spesiell grunn for at du kom opp med det tipset? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Nei, egentlig ikke. Det er bare et tips som kan være greit å prøve, for da vet du om det er noe med kontoen, eller om det er HW-relatert/hele OS X som er ødelagt. Fikk det tipset av Apple Support når line-out på MacBooken min ikke virket, og jeg har sett det på et par forum tidligere. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Prøvd ctrl + f4? (ctrl + fn + f4 om du sitter på en laptop) Prøvde det, men kom ikke ut; / Eller funker det bare ip visse programmer? Isåfall.. fattig da;p Betyr at man heller ikke kan legge ned spill Endret 5. april 2008 av laffe Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Tror jeg overdrev litt her ja! EDIT: Går det an å gå ut av spill uten å quite? Like windows? CMD+TAB? Endret 5. april 2008 av Yaricks Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Finnest det en måte å lukke alle programmene på likt? Er så slitsomt å avslutte alle programmene en etter en når man skal skru av macen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Finnest det en måte å lukke alle programmene på likt? Er så slitsomt å avslutte alle programmene en etter en når man skal skru av macen. ->Slå av ... Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 @olsen: Tenker du på alt, kanskje? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 @olsen: Tenker du på alt, kanskje? Jeg er ikke sikker på om jeg forstår hva du mener. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Finnest det en måte å lukke alle programmene på likt? Er så slitsomt å avslutte alle programmene en etter en når man skal skru av macen. Kan alltids trykke villt på Q mens du blar gjennom programmene med CMD+TAB. (Q quiter det programmet du har markert) Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Har hørt at hardisken kan kræsje og sånt om man ikke lukker alle programmene før man slår av. Stemmer det? Var bare derfor jeg lurte. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 CMD + TAB også Q tab Q tab Q tab Q tab osv. Funker fett Hvorfor skulle harddisken kræsje av det? Aldri hørt noe om. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Har hørt at hardisken kan kræsje og sånt om man ikke lukker alle programmene før man slår av. Stemmer det? Var bare derfor jeg lurte. En del av avslutningsprosedyren er å avslutte alle programmer. Så om du bare skrur av på vanlig måte så vil alle programmer blir avsluttet før maskinen skrur seg av. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hvorfor skulle harddisken kræsje av det? Aner ikke, var bare noe jeg hadde hørt. En del av avslutningsprosedyren er å avslutte alle programmer. Så om du bare skrur av på vanlig måte så vil alle programmer blir avsluttet før maskinen skrur seg av. Ja, lå merke til det nå. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Andre enn meg som synes at gOS har rippet apple sine sider litt for mye. Og ikke nok med at de har rippet Apple.com litt for mye, jeg synes de har rippet OS X litt for mye også, igrunn. Jaja, Linux-folk skal få lov, så lenge MS ikke kommer med en dock i Windows 7 er jeg fornøyd Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Huff, det der var patetisk forsøk på ripping av sidene deres. Synd... Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Andre enn meg som synes at gOS har rippet apple sine sider litt for mye. Og ikke nok med at de har rippet Apple.com litt for mye, jeg synes de har rippet OS X litt for mye også, igrunn. Jaja, Linux-folk skal få lov, så lenge MS ikke kommer med en dock i Windows 7 er jeg fornøyd Tusen takk! Det der skal jeg prøve ut! Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Andre enn meg som synes at gOS har rippet apple sine sider litt for mye. Og ikke nok med at de har rippet Apple.com litt for mye, jeg synes de har rippet OS X litt for mye også, igrunn. Jaja, Linux-folk skal få lov, så lenge MS ikke kommer med en dock i Windows 7 er jeg fornøyd Haha, tragisk :!: Vist Windows kommer med dock setter de den nok oppe, slik at det liksom ikke blir en rip-off. Sånn som spotlight. btw, noen som vet noe om når 10.6.0 kommer? Tipper det blir "lion". Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Synes det er litt tidlig å begynne å tenke på det, jeg. Først skal de få lov til å la Leopard blir et bedre OS enn det er nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå