Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Har et merkelig problem med Mac-en min. FrontRow krasjer av og til uten grunn, men ikke så samme sted. Nylig åpnet jeg Opera og all teksten var italic, men når jeg avsluttet den og åpnet på nytt var alt i skjønneste orden igjen. Samme feil kan skje med en rekke andre programmer og ofte når jeg åpner Word-filer jeg har skrevet på mac-en, på andre maskiner er mange ord uten mellomrom (er ikke helt sikker på om det siste har noe med de andre problemene).

 

Noen som aner hva det kan være? Kan det være noe bit-feil på minnet? (Bare for å gjette helt vilt.)

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, egentlig ikke. Det er bare et tips som kan være greit å prøve, for da vet du om det er noe med kontoen, eller om det er HW-relatert/hele OS X som er ødelagt.

 

Fikk det tipset av Apple Support når line-out på MacBooken min ikke virket, og jeg har sett det på et par forum tidligere.

Lenke til kommentar
Har hørt at hardisken kan kræsje og sånt om man ikke lukker alle programmene før man slår av. Stemmer det?

 

Var bare derfor jeg lurte.

En del av avslutningsprosedyren er å avslutte alle programmer. Så om du bare skrur av på vanlig måte så vil alle programmer blir avsluttet før maskinen skrur seg av.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle harddisken kræsje av det?

Aner ikke, var bare noe jeg hadde hørt.

En del av avslutningsprosedyren er å avslutte alle programmer. Så om du bare skrur av på vanlig måte så vil alle programmer blir avsluttet før maskinen skrur seg av.

Ja, lå merke til det nå.

Lenke til kommentar
Andre enn meg som synes at gOS har rippet apple sine sider litt for mye. Og ikke nok med at de har rippet Apple.com litt for mye, jeg synes de har rippet OS X litt for mye også, igrunn. Jaja, Linux-folk skal få lov, så lenge MS ikke kommer med en dock i Windows 7 er jeg fornøyd :)

Tusen takk! Det der skal jeg prøve ut! :D

Lenke til kommentar
Andre enn meg som synes at gOS har rippet apple sine sider litt for mye. Og ikke nok med at de har rippet Apple.com litt for mye, jeg synes de har rippet OS X litt for mye også, igrunn. Jaja, Linux-folk skal få lov, så lenge MS ikke kommer med en dock i Windows 7 er jeg fornøyd :)

Haha, tragisk :!: Vist Windows kommer med dock setter de den nok oppe, slik at det liksom ikke blir en rip-off. Sånn som spotlight. :p

 

btw, noen som vet noe om når 10.6.0 kommer? Tipper det blir "lion".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...