Dassen Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg tror du tar feil Jesper. Apple skriver her at de tar i bruk teknologien i MacBook Pro. Siden spørsmålet her er om en MacBook, som ikke har et separat grafikkort men "låner" minne, så vil det etter min mening vil det lønne seg enda mer med to like RAM-brikker. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Hm, nå har jeg nettopp fått et tilbud på 1x 1GB og 1x 2GB, og veldig i tvil om jeg skal slå til eller ikke EDIT: Veldig fin artikkel: http://lowendmac.com/musings/07/0525.html Whatever you current configuration, don't be afraid to mix rather than match RAM modules when upgrading your MacBook. Outside of gaming, more RAM will give you better performance whether it's matched or not. Endret 22. mars 2008 av Gakkakk Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Noen som har peil på garageband? For det har skjedd et eller annet med programmet. Jeg får ikke brukt de forskjellige instrumentene. Når jeg skal spelle no så får jeg bare lyse/mørke toner. Toner som ikke har noe med det instrumentet(gjelder alle insturmenter og akkurat lik tone) Enten så har det skjedd no med programmet eller så er det noe jeg må ha gjort for at det har blitt sånn? Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Skal skaffe meg Mac når jeg starter på NTNU til høsten. Er først og fremst MacBook som er alternativet, - Air er for dyr, mens Pro for stor (har en 17" Dell fra før som jeg helst vil kvitte meg med) og dyr samt at jeg ikke er så gira på alumniumslooken. Ser jo at MacBook har blitt oppdatert nylig, men at den ikke fikk multitouch-gestures som Air og Pro. Noen som har peiling på når dette vil komme? Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Ser jo at MacBook har blitt oppdatert nylig, men at den ikke fikk multitouch-gestures som Air og Pro. Noen som har peiling på når dette vil komme? Det kommer nok ikke før MBP blir oppdatert igjenn. De kan ikke bli for like. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Hmm, jeg har sett rykter om oppdaterte versjoner til sommeren (juni/juli) fordi nye Intel-prosessorer gjør seg gjeldende. Men er uansett sjansen for nye versjoner i løpet av høsten stor? Har sett litt på oppdateringshistorikken via macrumors, og det virker sannsynlig. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hmm, jeg har sett rykter om oppdaterte versjoner til sommeren (juni/juli) fordi nye Intel-prosessorer gjør seg gjeldende. Men er uansett sjansen for nye versjoner i løpet av høsten stor? Har sett litt på oppdateringshistorikken via macrumors, og det virker sannsynlig. Det vil alltid komme nye modeller og oppdateringer. Når en MB blir oppdatert, popper nye rykter opp med en gang etterpå. Man kan ikke sitte å vente på den "perfekte" modellen. Ville kjøpt nå om jeg var deg. men er vel kun snakk om en ny MBP til sommeren, ikke MB. Men man vet aldri med Apple. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Tenkte å nyttegjøre meg av developer-/studentrabatt (når jeg starter til høsten), og derfor seg jeg det som waste å kjøpe nå hvis det kommer nytt produkt i juli/oktober. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hvordan er dette mulig, egentlig? http://skitch.com/bjorninge/e88b/coconutbattery-2.6.1 Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Min er også slik. Bare at Current er på 5268 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Vet ikke helt jeg altså, men det er ikke første gang jeg har sett fenomenet med Coconut Battery. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Morn der! Jeg skal ha meg en Mac etter konfirmasjonen, men trenger fortsatt Windows til f.eks. spill på LAN o.l. Den maskinen jeg har nå er jo ganske ny, et år bare, så den vil vel bli mest brukt til Windows oppgaver. Men anyway: Lurer på hvordan Dual-boot fungerer? Er det som med PC, en boot-meny ved oppstart, eller velger du i Mac OS X en omstart der Windows startes i stede? Jeg holder en knapp på den siste. Irriterende å måtte klikke enter hver gang man starter en maskin, kjører Linux/Windows på en del maskiner her nemlig Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Holder du inne alt får du velge hva du skal boote, og da mener jeg å huske at den booter det siste den bootet før omstart. Med mindre du bruker relift(brukes hvis du vil boote noe annet *NIX OS), da booter den OS X uansett har jeg merket. Med mindre du holder inne alt selvfølgelig. Endret 24. mars 2008 av Gakkakk Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Altså den booter OS X med mindre du trykker alt under boot? Jippi! Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Nei, hvis du bootet f.eks. XP først også restarter du macen vil den boote XP(rett meg hvis jeg tar feil, men det var i allefall slik sist gang jeg prøve, og da var det enda beta). Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Nei, hvis du bootet f.eks. XP først også restarter du macen vil den boote XP(rett meg hvis jeg tar feil, men det var i allefall slik sist gang jeg prøve, og da var det enda beta). Den starter opp OS X men du har valget i OS X å ha XP som standard oppstartsdisk. Samme gjelder i XP, du kan åpne Bootcamp kontrollpanelet og skifte be den restarte med OS X som førstevalg, så blir OS X det den starter opp i hver gang du tar en omstart (med mindre du holder inne alt tasten, selvfølgelig) inntil du skifter på det. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Haha. Har kjørt fast blending options i photoshop. Noen tips for å få den ned igjen så jeg kan bevege vinduet? Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Så hvor går Mac folket for å finne gode og Macy bakgrunner? Finner liksom ikke noen bakgrunner som passer til macbooken min Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Så hvor går Mac folket for å finne gode og Macy bakgrunner? Finner liksom ikke noen bakgrunner som passer til macbooken min Deviantart her Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Så hvor går Mac folket for å finne gode og Macy bakgrunner? Finner liksom ikke noen bakgrunner som passer til macbooken min Interfacelift.com is my secret. Der har du mange veldig gode bakgrunnsbilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå