Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Høres fantastisk ut, gratulerer! Switchingen har gått smertefritt?

Jupp, er storfornøyd. Tok ikke lange tiden før jeg fikk satt meg skikkelig inn i OSX.

Har lastet ned iMovieHD, men når jeg legger inn filmer tar det drit lang tid før de blir importert og en 10mb fil kommer på sånn 1gig eller no. Går de ann å fikse på dette?

Edit: Fant det ut. Men er de noen som vet om et bra konverterings program, som konventerer om til QuickTime filer?

Endret av Messi91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan godt bekrefte at en MacBook med 4 GB ram sparker hardt ifra seg. Sitter på min splitter nye MacBook (hele 2 uker gammel idag ;)) med 4 GB og 3 OS sammtidig ved hjelp av VMware Fusion. For meg er Mac den perfekte platformen for viritualisering, og det var en av grunnene til at jeg kjøpte nettopp en Mac. For nye Mac´ere som trenger en litt mer smooth overgang fra XP / Vista til OSX er virkelig Fusion et røverkjøp.

Lenke til kommentar
Jeg tenkt på det selv. Men hvorfor vil to brikker være det beste?

ved bruk av 2 like brikker blir teknikken "Dual Channel" brukt, noe som gir det høyere ytelse på minnet ditt.

EDIT: kan forresten linke til de brikkene jeg kjøpte, 2 sett av disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331437. De har samme serienummer så fikk utnyttet Dual Channel selv om det ikke er ett sett på 2x2 GB.

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar
De har samme serienummer som du allerede hadde? Eller misforstår jeg?

De der var jo veldig billige også. Tror jeg går for 2 av de der i MB2.1'en min, selv om bare 3,25GB blir brukt. :)

Beklager, sikkert litt vanskelig å forstå det jeg mente :) Jeg bestillte 2 slike brikker, og de har samme serienummer sånn at dem funker i Dual Channel uten å være et såkalt "4 GB Kit" hvor du får 2x2 GB brikker. Billige og utrolig bra!

Lenke til kommentar
Jeg tenkt på det selv. Men hvorfor vil to brikker være det beste?

ved bruk av 2 like brikker blir teknikken "Dual Channel" brukt, noe som gir det høyere ytelse på minnet ditt.

EDIT: kan forresten linke til de brikkene jeg kjøpte, 2 sett av disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331437. De har samme serienummer så fikk utnyttet Dual Channel selv om det ikke er ett sett på 2x2 GB.

Apple bruker ikke dual channel i maskinene sine, så det har ikke noe å si om brikkene er matched eller ikke.. Bare sånn til informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...