Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, trenger litt hjelp her... Etter jeg oppgraderte til 10.5.2, så har plutselig ALLE windowsmaskinene mine forsvunnet fra finder, ikke noen i network eller noe!

Gone! Macen min vises heller ikke på windows maskinene.. Men jeg kan pinge den!

 

Noen som har peiling på hvordan jeg kan få Macen tilbake på nettverket slik at jeg kan sende filer mellom dem?

 

/Yaricks :)

Lenke til kommentar

Åpne finder, trykk eple+k, og skriv inn (gitt at windowsmaskina har ip 10.0.0.2) "smb://10.0.0.2" og koble til.

 

Da får du i alle fall kobla til windowsmaskina fra macen. Hvordan du får oversikt over alle maskinene automatisk, veit jeg ikke (jeg har ikke det problemet).

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Hei

 

 

Hva er det jeg må gjøre for å få brukt hele skjermen når eg spiller spill?

Det er 2 svarte kanter på hver sin side, tipper noen vet det?

 

Også en annen ting.. er det noe jeg har glemt å laste ned? For jeg testet akkurat Rollercoaster tychoon 3 ellerno og det llagget helt sjukt på Low/medium og spillet krever ikke så mye

 

REC:

Operating System: Windows® 98/Me/2000/XP (Windows® XP recommended)

Processor: Pentium® III 733 MHz or compatible (Pentium® 4 1.2 GHz or compatible recommended)

Memory: 128 MB RAM; 256 MB for XP (256 MB; 384 MB for XP recommended)

Hard Disk Space: 600 MB free

CD-ROM Drive: 4X CD-ROM or faster (8X or faster recommended)

Video:Any ATI Radeon™ or GeForce™ 2 with 32MB or higher; or other video card with 32MB and hardware T&L (ATI Radeon™ 64 MB SDR or GeForce™ 2 Pro or other video card with 64 MB or more memory and hardware T&L recommended)*

Sound: Windows® 98/Me/2000/XP-compatible 16-bit sound card*

DirectX®: DirectX® version 9 (included) or higher

 

 

Burdte gått glatt på high ihvertfall og kanskje extreme high?

Lenke til kommentar

er ofte at spill som virker på mac og pc bare er portet fra pc og over på mac, og da resulterer dette i dårligere spille opplevelse i Mac OS... hadde sim city 4 som er et mac spill til ppc, men selv om jeg knuste kravene til spillet så hakket det og var fult av feil. Så er nok dessverre noe en må rekne med på spill som bare er portet over fra windows til mac....

 

PS: laffe, du har lagt inn spes. for windows versjonen av spillet og ikke mac kravene...

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar

Okey.. takk da vet eg det;D

 

Men det er en annen ting jeg lurer på. Å tingen er at jeg tror at hardisken på mac'n har blitt "ødelagt". Når jeg verifiserer så får jeg da error(ugyldig volumfilantall, volumkatalogantall. ) på at det er noe galt med disken og får derfor ikke "reparere disk" Skulle gjerne fått installert Bootcamp og andre forskjellige små ting

 

What to do? SKal til oslo etter påsken så om det ikke finnes no andre utvei så er vel siste utvei eplehuset/humac?

Lenke til kommentar
Ok, er jeg et unntakstilfelle eller? :p

 

Sitter her med macbooken med OS X installert, og en stasjonær maskin som kjører windows xp/ubuntu hardy heron i dualboot, og er storfornøyd :p

 

Jeg fatter ikke det der med folk som switcher og sier "ikke noe mer Windows!"

 

Du er ikke alene. Jeg har en stasjonær og en bærbar fra Apple, men har fortsatt en spillmaskin og en server med Windows på. :)

 

Jeg liker den nåværende løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...