VolcomStone Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg må si. Det begynner å bli sirup når jeg jobber med et photoshopdokument på 400MB+ på en MacBook 2.1 med 1GB Ram. Vil jeg merke stor forskjell på 3GB og 2GB RAM? Eg kan i alle fall skrive under på at eg merka om ikkje stor forskjell, så gjekk alt glattare då eg oppgraderte frå 1 til 2GB RAM på min Blackbook 2.1. Rekar med at i program som photoshop vil det gå enda betre med 3GB. Det beste om du skal oppgradere til 3 GB vil nok vere å kjøpe 2x2GB for å få like brikker sjølv om ein GB vil stå ubrukt(Trur eg). Eg kjøpte desse brikkene hos Komplett. 156.- for 1GB. Erlend Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Er på jakt etter ett program som kan lage en "shopping liste" på en slick og pen OS X måte, slik at jeg ikke må bruke textedit, word eller lignende. Er veldig simpelt egentlig.. Bare ett program som lagrer hva jeg må kjøpe inn osv i rekkefølge.. Har prøvd å google litt, men finner ikke noe særlig.. Kunne vel egentlig nesten laget det selv, men har aldri koda i OS X før.. Noen som har forslag til dette? /Yaricks Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg vet ikke helt Yaricks. Aldri hatt bruker for det egentlig. Men, nå var Manila AirMail™ bestilt. Kommer på lager om en uke. Gleder meg. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Vet ikke om det finnes, men det hadde vært et litt morsomt program å prøve å skrive, enten i Java eller i Objective-C. Har begynt å lære meg sistnevnte nå i disse iPhone SDK-tider, men det å skrive programmer for OS X kan jo også være aktuelt etterhvert Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei. Skjermen på macbooken min ser ikke ut. Trenger noen form for skjerm-rens for å få tørket av fettet. Noen som vet av plasser hvor de har det billig, eller eventuelt andre måter for å få den ren? Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei ! Eg har kjøpt meg slik til min Macbook og den fungerer fint. Det er ei sprayflaske og ein mjuk svamp, så det er berre å sprayre på skjermen (i moderate mengder) for så å tørke vekk. Resten av Blackbooken min blir for øvrig vaska nokre gongar i månaden med ein fiiin microfiberklut og utvatna salovatn. Nesten som å få seg ein ny kvar gong Erlend Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Er på jakt etter ett program som kan lage en "shopping liste" på en slick og pen OS X måte, slik at jeg ikke må bruke textedit, word eller lignende. Er veldig simpelt egentlig.. Bare ett program som lagrer hva jeg må kjøpe inn osv i rekkefølge.. Har prøvd å google litt, men finner ikke noe særlig.. Kunne vel egentlig nesten laget det selv, men har aldri koda i OS X før.. Noen som har forslag til dette? /Yaricks Kunne tenkt meg noe sånt selv. Anyone? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Etter mye googleling har jeg ikke funnet noe. Så har rett og slett starta den lange prosessen av å sette seg inn i OS X utvikling.. Ved å begynne med Objective-C. Endret 11. mars 2008 av Yaricks Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei. Skjermen på macbooken min ser ikke ut. Trenger noen form for skjerm-rens for å få tørket av fettet. Noen som vet av plasser hvor de har det billig, eller eventuelt andre måter for å få den ren? Jeg har brukt sprit(hjemmebrent) før, og det fungerte utrolig bra. Nå for tiden bruker jeg slik spray man bruker på whiteboard tavler på skolen Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Til handleliste-folkene: Kan dere ikke bruke den widgeten som heter Notepad? Den har scroll og slikt, så du får plass til mye. Skjønner ikke helt hvorfor dere skal ha det som et eget program, når widgets fungerer ypperlig. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Eller Huskelapper som dere finner i progammermappa. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Det er alikevel ikke akkurat det jeg vil ha! Er ikke veldig vanskelig å sette seg inn i SDKen til Leopard, Objective-C og Cocoa er ikke veldig vanskelig for å si det mildt. Morsomt som første program jeg lager. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei. Skjermen på macbooken min ser ikke ut. Trenger noen form for skjerm-rens for å få tørket av fettet. Noen som vet av plasser hvor de har det billig, eller eventuelt andre måter for å få den ren? På jobben er iClean fra Monster standard som skjermrens, funker ypperlig og er vel verdt prisen. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Heisann.. Jeg har leopard, og skulle gjerne funnet ut hvor bootcamp ligger hen.. cuz jeg har enda ikke funnet hvor den ligger :/ Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 ctrl+space og skriv Boot Camp så vil du finne Boot Camp-assistent ... Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Huff. Retur under behandling - Returprosess innledet Mar 5, 2008 av kunden Returnummer: XXXXXXXXXXXX Produkt Ant. MBP 17/2.4/2x1GB/160-5400/256VRAM-NOB 1 Apple er ganske trege med å hente varene sine. Vil bestille den nye nå snarest mulig, men det er jo umulig før jeg får pengene tilbake på konto. Latterlig. Har ihvertfall aldri tatt så lang tid å returnere noe før. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Apple wireless keyboard til kr 353,- inkl frakt ;D Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Finnes det noen andre programmer enn crossover som kan åpne programmer og spill? Crossoveren try-ver har gått ut og jeg skulle gjerne hatt testa FM2008 Lenke til kommentar
ttt Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 FM er både til Windows og OSX så det burde ikkje vere noko problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå