Wollan Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei! Vet noen her hvor det selges billige beskyttelsestrekk for Mackbook "13"? Så litt på eplehuset men der kostet det 400 kroner for ett trekk. Er ute etter noe som er billig og bra. Forslag? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Wollan, jeg hadde tenkt å kjøpe meg en gelaskin fra http://www.eplebiten.no/index.php?cPath=6_8&osC etterhvert i alle fall. Ikke sikker på om det var dette du mente med "beskyttelsestrekk", men.. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei! Jeg skal oppgradere ramen på min MacBook. Jeg vil ha den absolutte beste løsningen, med så mye ram som maksimalt er mulig. Tatt fra systemprofil: Modellnavn: MacBook Modellidentifiserer: MacBook2,1 Prosessornavn: Intel Core 2 Duo Prosessorhastighet: 2 GHz Antall prosessorer: 1 Antall kjerner totalt: 2 Nivå 2-buffer (per prosessor): 4 MB Hukommelse: 1 GB Busshastighet: 667 MHz Start-ROM-versjon: MB21.00A5.B07 SMC-versjon: 1.17f0 Serienummer: W8725303YA2 Sudden Motion Sensor: Tilstand: Aktivert Så, hvor mye ram er maks? Og hvor kan dette kjøpes billigst? Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei! Vet noen her hvor det selges billige beskyttelsestrekk for Mackbook "13"? Så litt på eplehuset men der kostet det 400 kroner for ett trekk. Er ute etter noe som er billig og bra. Forslag? denne. kansje? har bestilt en sånn selv. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Vi har fått en prosjektleder på jobben (endelig!) Hun skal booke møter for oss som jobber her. Vi tenkte vi kunne bruke iCal til dette, men hvordan kan hun f.eks. legge inn en hendelse på min kalender? Jeg har fått til å lage en dav bruker på vår osx server, men det virker som det er kun er lese rettigheter på kalendere man abbonerer på i iCal. Noen som har noen forslag? Hmm, hva med å bruke en Google Calendar som blir offentlig, som alle siden kan abonnere på i iCal? Kanskje litt tungvint måte å gjøre det på, men det er den første metoden jeg kan komme på i øyeblikket. Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei! Vet noen her hvor det selges billige beskyttelsestrekk for Mackbook "13"? Så litt på eplehuset men der kostet det 400 kroner for ett trekk. Er ute etter noe som er billig og bra. Forslag? denne. kansje? har bestilt en sånn selv. Var en slik en vet du. Wollan, jeg hadde tenkt å kjøpe meg en gelaskin fra http://www.eplebiten.no/index.php?cPath=6_8&osC etterhvert i alle fall. Ikke sikker på om det var dette du mente med "beskyttelsestrekk", men.. hvordan fungerer dette da? bytter ut både fra og bak? Isåfall hadde det vært kjekt, framdekselet har fått så mange sprekker og har begynt å svulme opp helt.. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Vi har fått en prosjektleder på jobben (endelig!) Hun skal booke møter for oss som jobber her. Vi tenkte vi kunne bruke iCal til dette, men hvordan kan hun f.eks. legge inn en hendelse på min kalender? Jeg har fått til å lage en dav bruker på vår osx server, men det virker som det er kun er lese rettigheter på kalendere man abbonerer på i iCal. Noen som har noen forslag? Hmm, hva med å bruke en Google Calendar som blir offentlig, som alle siden kan abonnere på i iCal? Kanskje litt tungvint måte å gjøre det på, men det er den første metoden jeg kan komme på i øyeblikket. Man kan vel ikke redigere folks kalendere (som man abbonerer på) inne i google sin kalender heller? Det eneste som ser ut som det fungerer slik vi ønsker er BusySync , eneste minus er at det koster penger når vi er en del folk her. Edit: Fant et annet program også: SpanningSync noen som har erfaringer med noen av dem? Edit 2: Ser ut som SpanningSync bare syncer personlige kalendere mellom google og ical og ikke andre sine. Endret 4. mars 2008 av Garreth Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) 100kr pr. ansatt er jo småpenger, da. Om dykk er 25+ er det jo 30% rabatt i tillegg. Eit godt internsystem er jo verdt meir enn 100kr/ansatt. Personleg ville eg sett på 37signals' Backpack -- spesielt no når det har gått multiuser. Evt. Basecamp. Edit: Basecamp er nok passande for dykk. Du treng berre å abbonere på din eigen kalender, så kan assistenten tilegne deg saker. Endret 4. mars 2008 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) iCal Server burde være tilstrekkelig om jeg forstår problemstillingen riktig. EDIT: Altså, du kan gi bruker-X rettigheter til å manipulere bruker-Ys kalender. EDIT2: Jeg har ikke opplevd nærkontakt med iCal Server, men jeg har forstått at den er grei å bruke i små miljøer, i større miljøer med x antall brukere, delegatører og hva man nå enn har så er det et helsikkas og alle designfeilene viser seg fra sin verste side. Så om det er i et relativt stort miljø det er snakk om så ville jeg stått over denne versjonen av iCal Server i hvert fall. Endret 4. mars 2008 av olsen Lenke til kommentar
Hydron Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Prøvde å dele opp disken på Boot Camp slik at jeg kunne installere Windows, men fikk beskjed om at jeg skulle ta backup også prøve igjen, fordi noen filer ikke kunne føres over... Er det meningen man skal formatere før man bruker Boot Camp? Noen ideer? Edit: Klarte det til slutt, men har ikke iMovie lenger.... Endret 5. mars 2008 av Hydron Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Så, hvor mye ram er maks? Og hvor kan dette kjøpes billigst? Maskinen din vil lese 3GB RAM maks, men vil yte best med 2x2GB brikker. Er ganske det samme hvor du kjøper fra, er ikke store prisforskjellene. Komplett eller MPX har gode priser på minne. Hei! Vet noen her hvor det selges billige beskyttelsestrekk for Mackbook "13"? Så litt på eplehuset men der kostet det 400 kroner for ett trekk. Er ute etter noe som er billig og bra. Forslag? denne. kansje? har bestilt en sånn selv. Jeg har det trekket og er veldig fornøyd. Beskytter godt i hjørner og mot riper. Trekket har holdt seg like fint i over et år nå. Lenke til kommentar
foorex Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Har samme trekk jeg også. Er godt fornøyd. Men syntes at den sklir veldig lett ut av hånda når du holder den. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hva er det som skal trykkes på for å ta printscreen av skjermen? ;O Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Command+Shift+3 for hel printscreen Command+Shift+4 for "drag vindu" Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Da var mine 4 GB med RAM i huset, venter bare på at MacBooken skal smyge seg opp fra Oslo til meg her i Bodø... Kjiipt å sitte på 4 GB ram man ikke kan putte noe sted Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Wow, synes det var ganske varmt under maskinen ja... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Det der ser litt ut som en sensor som har gått i dass, når enclosure bottom ikke er mer enn 31 grader. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) iPhone SDK er her! What you need to know Lastes ned her (går treigt) Torrent (kan være fake, bekreftet av 1 kilde) Nedlastningsfila er på 2.1GB, men tar 5.6GB for å installere Selve SDK'en er kun en plugin/extension til Xcode Interface Builder er ikke inkludert Endret 6. mars 2008 av Magnus Holm Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 iPhone SDK er her! What you need to know Lastes ned her (går treigt) Torrent (kan være fake, it's the real shit!) Spennende, dette må testes. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Fikk meg Logitech S530 settet i dag. Har instalert programvaren og alt det der, men når jeg vil åpne logitech control center, så får jeg bare beskjed om at det ikke funker på intel baserte mac'er. Noen som vet hvordan jeg får de "tilleggs" tastene til å virke? Ellers utrolig digg å skrive på, og musen er imo ganske grei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå