Jesper Karsrud Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Finnes det et konverteringsprogram for mac slik at filmer kan sees på iPod touch? VisualHub er et slikt program Lenke til kommentar
foorex Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hmm, dilemma: iMac eller MBP når jeg får nok penger? MBP-updaten var jo ekstremt digg, men jeg har den nyeste av forrige generasjons MacBook, så er litt usikker på hva jeg skal gjøre med en laptop til. Kan jo ikke selge MacBooken heller, den har for høy sentimental verdi for meg. Og nå som jeg jobber i Humac får jeg maskiner litt billigere også, så hva synes dere? Jeg har en MBP som er kjøpt i Juli. Tenkte å kjøpe meg en ny en til sommeren, men hva vitsen med å gjør det når den fungerer utmerket Viss du syntes at MacBooken din må oppdateres så kjøp en MBP. Føler du at MacBooken din vil komme til å jobbe bra sammen med iMacen så kjøper du en ny iMac. Nå venter jeg bare på at iMac skal bli oppdatert på Apple Store Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Skreiv akkurat eit langt innlegg om kvifor eg ikkje ville anbefalt å kjøpe iMac, men trykte TAB ein gong for mykje, så det forsvant. Sammendraget er iallfall at ei bærbar maskin er meir praktisk. Du har allereie ein MacBook, men av eigen erfaring veit eg at denne er heller knapp om ein driv med grafisk arbeid (noko eg veit at du driv med, Jesper). Det er iallfall (nesten) det einaste eg har brukt iMac-en til sidan eg kjøpte den (1. gen 20" Intel). Likevel er det betre å kjøpe ein 17" MBP LED, for da kan du iallfall ta med deg maskina om det skulle vere naudsynt å gjere noko av grafisk arbeid osb. på farta. Og når maskina er like kraftig som ein god iMac, samt har samme (om ikkje betre?) oppløysing, er jo saken biff. Lenke til kommentar
foorex Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Tenk på at du nevner en laptop med en startpris på NOK 21.490,00 Han sier jo selv at han ikke har nok penger enda Lenke til kommentar
maxell Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 For 6 dager siden fikk jeg en Mac Pro på jobb. Vi hadde i lang tid planlagt å gå for iMac 24", men til syvende og sist måtte design vike for kraft. Å virtualisere på Mac Pro er nok en fryd i forhold til iMac Så jeg skjønner at man anbefaler en mbp fremfor en imac, den er jo i bunn og grunn ikke annet enn en bærbar med litt færre muligheter (skjønt, det er ikke mange bærbare der ute med 24" skjerm). Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Henrik: Gode poenger. Grunnen til at jeg vurderer en iMac fremfor en MBP er at jeg ikke jobber så mye med design når jeg er på farten, og hvis jeg gjør det, er det ikke i så heavy grad at MacBooken ikke strekker til (foreløpig). Det skal dog nevnes at jeg liker at 17" MBP har fått like høy oppløsning som 24"-skjermen min hjemme, så den kan brukes sammen med den uten oppløsningsproblemer. Tror nok jeg skal tenke litt på det, blir nok en liten stund til jeg har råd til slike maskiner uansett, såeh FooReXZ: 3-4 lapper ekstra for en ekstrem laptop i forhold til startprisen på den beste iMacen er ikke så mye når man først skal kjøpe. Dessuten får jeg ansattrabatt hos Humac Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 På Apple.no står det at MB opptil støtter 4GB? Betyr det at det er noen mekanismer som sperrer for at det skal være mer enn 4GB, eller kan man fylle inn 2x4GB når det kommer en gang? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Det er mulig at selve chipsettet ikke støtter mer enn 4GB, uten at jeg vet noe om det. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Er ikke Apple remote inkludert i MB pakken lenger? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Apple remote har visstnok blitt tileggsutstyr ja. Den koster vel 149 kroner eller noe sånt, men prisen på sjølve macbooken har jo gått ned mye mer enn det (i tillegg til prosesseroppgraderinga som kom). Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Finnes det ikke en Bluetooth versjon av Apple remote? I så fall er det kanskje verdt å spandere de ekstra kronene på å få til den slaks. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Ikke så vidt jeg veit nei. Men du kan bruke mobiltelefonen din som mus og mediaplayerkontroll til macbooken. Det funker, men kanskje ikke heeelt optimalt (litt vanskelig å kontrollere musa) Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) edit: fant ut problemet. anyway, nå har det allerede kommet ut rumors om ny oppdatering, håper det;DD http://www.macrumors.com/2008/02/27/next-m...pdates-in-june/ Nytt design, og kanskje bedre skjermkort? ;DDD Fikk lyst til å bestille den som kom nå, men nå tror jeg venter litt Bedre cpu, sikkert nytt design etc Endret 1. mars 2008 av laffe Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) På Apple.no står det at MB opptil støtter 4GB?Betyr det at det er noen mekanismer som sperrer for at det skal være mer enn 4GB, eller kan man fylle inn 2x4GB når det kommer en gang? Santa Rosa støtter 8 GB. Kilde Endret 1. mars 2008 av Dassen Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg har en 2 GHz 3. gen MB. Jeg tenker på å putte i mer minne. Er det noe særlig poeng med 4GB eller holder det med 2GB? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 kjører 2x2gb på denne (Modellidentifiserer: MacBook3,1 ), og det er å annbefale, i alle fall når du skal kjøre tunge applikasjoner og virtualisering. Dessuten er jo minne så billig nå at jeg ser ingen grunn til å ikke kjøpe 4 gb til sammen. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Santa Rosa støtter 8 GB.Kilde Så det funker å benytte 8 GB? Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Er det lurt å lage back-up av alle de viktigste filene før jeg instalerer Bootcamp og Windows på min Macbook? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Santa Rosa støtter 8 GB.Kilde Så det funker å benytte 8 GB? Som du kanskje leste på lenken der, så er det hvertfall ikke noe chipset som stopper deg, slik det er med de eldre versjonene av MacBook / Pro som bare støtter 2/3 GB RAM. Om det er noen andre faktorer som spiller inn vet jeg ikke, så jeg kan ikke garantere deg at det vil gå. Er jo bare å prøve og benytte seg av angreretten om det ikke går. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Er det lurt å lage back-up av alle de viktigste filene før jeg instalerer Bootcamp og Windows på min Macbook? Backup er bestandig smart. Men jeg gjorde ikke det nei. Forøvrig starta jeg bootcamp-assistenten igjen i går for å fjerne windows. Gikk som smurt, den tok til og med hånd om å konvertere ntfs-driven tilbake til hfs+ og merge den med os x-startdisken, slik at det blei én stor disk. (noen som kan fortelle meg hvordan jeg får fram en e med aksent på macbookstastaturet? ikke denne: é, men med aksenten den andre vegen) Endret 2. mars 2008 av dabear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå