Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare cdrommet mitt som lager sånn rar lyd?For hver gang jeg putter inn ei cd så lager den rare lyder:S og nå får jeg den CD-en ut.. !

hører ut som cdrommet blir kveldt når putter inn ei cd:S

edit: fikk den ut nå etter noen par ganger med eject knappen. Men nå vil ikke cdroomen boote cd lengere!!! Og nå vil den heller ikke ut

what to do??

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Hvis det er MacBook/MacBook PRO det er snakk om så er det vanlig med knekkelydene når du putter i CD/DVD og tar den ut. Det høres ut som et eller annet går i stykker, men ingenting å bekymre seg over.

Forsøk å holde inne "C" under oppstart for å boote fra superdriven.

Forsøk å holde inne musetasten under oppstart for å mate ut disken.

Gjentar problemet seg ville jeg tatt kontakt med butikken du kjøpte den i.

Lenke til kommentar

Trenger du SuperDrive?

Jeg valgte den uten, av den enkle grunn at jeg har en liten 2.5" firewire-disk med USB på 80GB, som er enkel å ta med om jeg skal overføre filer, og jeg har DVD-brenner på den stasjonære - samt den andre MacBooken her i huset har DVD-brenner.

Harddisken hadde jeg ikke tenkt så mye på - for litt over en tusenlapp ekstra kan du få deg en 320GB harddisk, eventuelt en 250GB for bare 900.

Core2Duo-prosessoren er også veldig rask, og med mindre du driver med noe som krever store mengder CPU vil du sannsynligvis ikke bli hindret av at du har 2Ghz og ikke 2.2Ghz.

Lenke til kommentar

For alle Leopard-folk som ikke har fått det med seg, er 10.5.2-oppdatering nå tilgjengelig som en programvareoppdatering. Ble sluppet i går kveld, men jeg glemte å skrive det her. Har ikke lagt merke til noen forandringer så langt, annet enn at GrowlMail blir deaktivert av Mail automatisk på grunn av ett eller annet :p

Men oppdateringen er i hvertfall verdt de 180MB-ene den tar, vil nå jeg si. :)

Edit: Det har forresten også kommet en sikkerhetsoppdatering for OS X 10.4.11 - 10.5.1.

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er jeg som har trykt på noe i søvne eller om det er en del av en eller annen update, men Safari viser i hvert fall informasjon om lenker i bunnen nå! Det har jeg virkelig savnet. Om det er slik at dette alltid har vært en funksjon, så ikke fortell det til meg :p Jeg har i hvert fall ikke sett noe slikt.

post-10541-1203097771_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Du slår den på/av med ⌘/

Er litt av kvart ein kan oppdage med å trykke på ulike tastekombinasjoner. :)

Ah. Takk for den, den forsvant igjen når jeg restartet Safari! Lurer på når jeg har trykt ⌘/, eneste jeg kan tenke meg er at jeg hadde Safari markert når jeg forsøkte å skjule kontaktlisten i Adium. Uansett, takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...