Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har syyykt lyst på macbook nå, men jeg er bare redd att de popper opp en splitter ny modell rett etter jeg har kjøpt.

Er de stor sjanse for att de kommer en ny modell i 2008?

Jeg er ikke helt sikker på hvordan det ligger ann. Macworld er vel over for i år... Men sjekk på wikipedia eller noe hvor hyppig de har kommet ut med nye modeller. Det kan kanskje gi en peker.

Lenke til kommentar
Er det bare RAM'n man kan uppgradere i laptoper nå tildags?

På Apple sine laptoper kan du oppgradere minne og harddisk. Det vil si, på macbook-en kan du bytte begge deler, på Macbook Pro kan du i utgangspunktet bare bytte minne, men det er ikke noe problem å bytte harddisk hvis du vet hva du gjør.

Og, jeg vet jeg syter mye om Google, men dette hadde du enkelt funnet ut selv om du hadde kjørt noen smarte spørringer gjennom Googles fabelaktige informasjonssystem. Omforladels.

Endret av olsen
Lenke til kommentar
Og, jeg vet jeg syter mye om Google, men dette hadde du enkelt funnet ut selv om du hadde kjørt noen smarte spørringer gjennom Googles fabelaktige informasjonssystem. Omforladels.

Synes det blir litt tåpelig når du starter hvert eneste svar med 'Google: "søkestreng"', ja. Det er ikke alle som er like flinke til å søke på google, og mange tenker også at forumet er et greit sted å spørre om ting og få svar forholdsvis kjapt. Hvis de ikke får svar med en gang, DA kan det hende at de sjekker om de finner noe på google.

Måtte bare si det, har plaget meg litt i det siste. Du gir fra deg et så utrolig arrogant inntrykk, din besserwisser ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Det er absolutt en reklamasjonssak. dessverre kom de første skjermene med LED bakgrunnsbelysning med gult skjær i bunn av skjermen. Denne kan selvfølgelig byttes. ta den med til nærmeste reparatør, så ordner det seg nok :)

Og når det gjelder til spm over, ang Mini-DVI og DVI-HDMI inn på tven;

I mange tilfeller vil ikke tven godta innkommende lydsignaler du jeg kjører via HDMi, da den tror at den får lyden sin derfra. Har selv prøvd dette på min tv uten hell.

Ok, så flere nye LED maskiner har samme problemet?... er en expert butikk på Lillehammer jeg kan levere den med inn.

Nå kommer et forferdelig dumt spørsmål så heng dere fast. Hva er forskjellen på reklamasjon og garanti? Er det om du får levert varen med feil eller om den oppstår i ettertid?

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Synes det blir litt tåpelig når du starter hvert eneste svar med 'Google: "søkestreng"', ja. Det er ikke alle som er like flinke til å søke på google, og mange tenker også at forumet er et greit sted å spørre om ting og få svar forholdsvis kjapt. Hvis de ikke får svar med en gang, DA kan det hende at de sjekker om de finner noe på google.

Måtte bare si det, har plaget meg litt i det siste. Du gir fra deg et så utrolig arrogant inntrykk, din besserwisser ;)

Mye mulig, men jeg forsøker i det minste å gi et svar også, forhåpentligvis så er de stort sett riktig :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Garanti: Ting som skulle gå i stykker etter maskinen var ny.

Reklamasjon: Feil som har ligget i dvale siden produktet var nytt, og plutsleig finner det godt å hoppe frem :)

Mange takk for svar. Jeg glemte å spørre om en liten ting. Hvor lang ventetid må jeg kunne regne med dersom jeg leverer inn min MBP for skjermbytte? Tviler på at de har et lager med skjermer for MBP hos expert så de kan bytte for meg med en gang. Sendes vel til Apple Norge først og så tilbake til dem, evnt direkte til meg. Men hvor lang tid kan det ta.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
InfoDestroy ja.. Du får håpe maskinen ser bedre ut når du får den tilbake enn når du sender den inn da, det var ikke tilfellet for meg.

Hva leverte du inn og hva skjedde? Du kan vel kreve erstatning dersom de leverer tilbake utstyret i darligere stand enn hva du sendte inn.

Lenke til kommentar

Etter en update jeg tok her for noen dager siden, har macen min begynt med noe letter plagsomt. Alle programmer jeg åpner for første gang etter updaten, spør den om jeg virkelig vil åpne programmet. Og selvsagt vil jeg det : (

Ikke noe stort, men bare en liten filleting jeg ikke skjønner hvorfor de har satt inn.

EDIT: Haha, kom på noe nå som hadde vært genialt. Driver å flytter filer over til den eksterne backup disken min, og kom på noe som hadde vært lurt. Ett program som viser i hvilke mapper det ligger mest informasjon. I root mappa er det jo ca 10 mapper, og så videre innover. Det hadde jo spart meg for latterlig mye tid når jeg rydder opp. Finnes det? (Eller så er det bare å gjørte alvor av planene om å lære meg å programmere!)

Endret av Eirikeb
Lenke til kommentar
InfoDestroy ja.. Du får håpe maskinen ser bedre ut når du får den tilbake enn når du sender den inn da, det var ikke tilfellet for meg.

Hva leverte du inn og hva skjedde? Du kan vel kreve erstatning dersom de leverer tilbake utstyret i darligere stand enn hva du sendte inn.

En MacBook Pro. Når jeg fikk den tilbake stakk dekselet over tastaturet og hele resten av den delen opp en del ved nedre venstre hjørne. Flere på Mac1 og som har hatt problemer med Infocare.

Eirikeb: disk inventory x kan kanskje være noe. http://www.derlien.com/index.html

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Etter en update jeg tok her for noen dager siden, har macen min begynt med noe letter plagsomt. Alle programmer jeg åpner for første gang etter updaten, spør den om jeg virkelig vil åpne programmet. Og selvsagt vil jeg det : (

Ikke noe stort, men bare en liten filleting jeg ikke skjønner hvorfor de har satt inn.

EDIT: Haha, kom på noe nå som hadde vært genialt. Driver å flytter filer over til den eksterne backup disken min, og kom på noe som hadde vært lurt. Ett program som viser i hvilke mapper det ligger mest informasjon. I root mappa er det jo ca 10 mapper, og så videre innover. Det hadde jo spart meg for latterlig mye tid når jeg rydder opp. Finnes det? (Eller så er det bare å gjørte alvor av planene om å lære meg å programmere!)

Disk Inventory X?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...