Magnus Holm Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Nå er jeg skuffet over Mac OS X! MacBook'en min har bare stått på i 16 dager (sammenhengene) og nå virker det ikke å styre lyden fra tastaturet Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Nå er jeg skuffet over Mac OS X! MacBook'en min har bare stått på i 16 dager (sammenhengene) og nå virker det ikke å styre lyden fra tastaturet Kan være mange grunner til det da. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Nå fikk jeg også min første feilmelding eller no.. Alt bare hang seg også kom det en beskjed som sa at jeg måtte restarte systemet. Hva kommer det av? Hadde bare iTunes og Adium oppe.. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Dette "fenomenet" kalles Kernel Panic og indikerer dessverre som regel hardwarefeil. Les rapporten som kommer opp etter restart, og se om du kan lokalisere feil. Kan også være feil i drivere. Skulle problemet vedvare, ta med maskinen til Eplehuset eller Humac og be de ta en titt Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hvis det skjer ofte, kan det være en god nok grunn til å få en ny maskin? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Et lite spørsmål her. Macbooken har i utgangspunktet en mini-dvi-utgang, dvs ingen lyd. Om jeg kjøper en mini-dvi til hdmi-overgang og forsøker å koble dette opp mot en lcd-tv med hdmi-inngang, vil jeg da få lyd? Viss ikke; hva trenger jeg for å få overført både lyd og bildesignal fra en macbook over til en lcd-tv? Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Et lite spørsmål her. Macbooken har i utgangspunktet en mini-dvi-utgang, dvs ingen lyd. Om jeg kjøper en mini-dvi til hdmi-overgang og forsøker å koble dette opp mot en lcd-tv med hdmi-inngang, vil jeg da få lyd? Viss ikke; hva trenger jeg for å få overført både lyd og bildesignal fra en macbook over til en lcd-tv? Dette går nok ikke dessverre. Du må overføre lyden separat fra lydkortet til Macen (via minijack utgangen der man vanligvis kobler til headset eller PC høyttalere) med en minijack til phono (også kalt RCA) kabel. Dette kan eksempelvis kjøpes på Clas Ohlson; http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20187078 Trykk på bilder for å forstørre det. Du kan også bruke en optisk kabel dersom LCD-TVen har optisk digital lydinngang. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21905421 Endret 3. februar 2008 av NitRam Den Gale Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Et lite spørsmål her. Macbooken har i utgangspunktet en mini-dvi-utgang, dvs ingen lyd. Om jeg kjøper en mini-dvi til hdmi-overgang og forsøker å koble dette opp mot en lcd-tv med hdmi-inngang, vil jeg da få lyd? Viss ikke; hva trenger jeg for å få overført både lyd og bildesignal fra en macbook over til en lcd-tv? Forsterker og høytalere er en fin ting. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Min MB Pro funker fint, men jeg er misfornoyd med fargen pa skjermen. Den er ikke helt hvit over hele billedflaten, men gar over til en gulaktig farge nederst. Jeg mener jeg bor kunne levere den inn som en garantisak for a erstatte skjermen. Tror dere det er sannsynlig at jeg vil fa den godkjent pa garanti? Viktig med korrekte farger til grafisk arbeid mener na jeg... Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Og den var helt normal, uten det gulskjæret i bunnen når du fikk den? Isåfall er det jo en reklamasjon/garantisak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Og den var helt normal, uten det gulskjæret i bunnen når du fikk den?Isåfall er det jo en reklamasjon/garantisak. Den hadde feilen nar den ble kjopt i butikken. Jeg kjopte den brukt av en annen fyr. Kommer til a bruke garantien min, for den skal jo ikke vaere slik. Har sett andre pro maskiner i en apple store som er helt fine. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det er absolutt en reklamasjonssak. dessverre kom de første skjermene med LED bakgrunnsbelysning med gult skjær i bunn av skjermen. Denne kan selvfølgelig byttes. ta den med til nærmeste reparatør, så ordner det seg nok Og når det gjelder til spm over, ang Mini-DVI og DVI-HDMI inn på tven; I mange tilfeller vil ikke tven godta innkommende lydsignaler du jeg kjører via HDMi, da den tror at den får lyden sin derfra. Har selv prøvd dette på min tv uten hell. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Hmm... Apple store er nede igjen. Aner vi en ny MPB? Eventuellt så har vi nettopp fått en ny 16GB iPhone, og 32GB Touch! /Yaricks Endret 5. februar 2008 av Yaricks Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) HAKK i cd-platen. altså "Mac OS X install Disc " æææ Noen som vet hvor jeg får kjøpt ? eller kanskje jeg skal bare kjøpe meg leopard. Om jeg kjøper meg leopard.. Må jeg formatere hele da? dvs miste alt. edit: Non ulemper ved leopard? Endret 5. februar 2008 av laffe Lenke til kommentar
dabear Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Du kan velge mellom oppgradering og nyinstallasjon. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 HAKK i cd-platen. altså "Mac OS X install Disc " æææNoen som vet hvor jeg får kjøpt ? eller kanskje jeg skal bare kjøpe meg leopard. Om jeg kjøper meg leopard.. Må jeg formatere hele da? dvs miste alt. edit: Non ulemper ved leopard? Du kan nok finne et disk-bilde for tiger på en torrentside. Om ikke kan jeg lage en dmg for deg av min. En kan som nevnt oppgradere systemet og beholde filer og lignende, men det er like greit å ta anledningen til å gjøre en full reinstallasjon og luke vekk filer, programmer og andre ting som en ikke trenger/bruker. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) ah kk.. men det er for seint nå;/ Nå formateres hele mac'n (( og plutselig så funker cd2:S noe den ikke ville når jeg prøvde å oppgradere den. Trudde jeg valgte "Install & Aktiver" eller den som bare oppgraderer seg uten å måtte miste alt? men hadde tydelig vist ikke det. Iloooost everything, med mindre det går ann å gjenopprette? Har det kommet noe programmer for det til mac? gjenopprette gamle filer fra hardisken? Endret 5. februar 2008 av laffe Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Du kunne en tatt klone av systemet ditt på en ekstern disk, installert OS X helt på nytt, og kjørt Migration Assistant for å hente ut hele det gamle systemet ditt igjen, men det er litt for sent nå, dessverre. Litt planlegging før formatering/reinstall er kanskje ikke så dumt? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hm, 32GB iPod Touch og 16GB iPhone. Begynner å bli mye plass på de nå. Hva tror dere prisen blir på Touchen? Jeg vil tippe 3490,- Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hm, 32GB iPod Touch og 16GB iPhone. Begynner å bli mye plass på de nå.Hva tror dere prisen blir på Touchen? Jeg vil tippe 3490,- Heh. De koster like mye i US Store. Men hvorfor finnes ikke de nye versjonene i blant annet UK store? Jeg må få meg en iPhone snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå