Vindstille Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hæ? HD-DVD? Hva har det med iPhone å gjøre? Ok. Så det finnes flere mystiske HEX-nøkler folk poster overalt. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hvordan kan jeg bruke Terminal til å åpne ett nytt terminal-vindu? Jeg tenkte noe slikt: "open -a Terminal", men dette bare gjør at Terminal.app blir "valgt". Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Kan du ikke bare bruke eple+n? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 På "Apple" tastaturet til Logitech (S530).. Er det norsk layout på det? Altså med Æ,Ø,Å. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Kan du ikke bare bruke eple+n? Nei, for det skal kjøres et script som åpner et nytt terminalvindu, og fortsetter scriptet i det orginale terminalvinduet. Edit: Hva skjer egentlig når denne kommer? Endret 30. januar 2008 av Gakkakk Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Fikk min første feilmelding, der det stod at jeg måtte holde nede knappen for å restarte. 2. feilen jeg har hatt til Leopard. Noen andre som har fått samme beskjeden? Edit: ser ut som Gakkgakk har samme greien? Endret 30. januar 2008 av Henrik Hauken Lenke til kommentar
dabear Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Har opplevd den der et par ganger nå ja. Macbook SR, Leopard. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Kernel Panic kalles det. Det vil si at det skjer en feil i kjernen av Mac, disse feilene er umulig å rette opp og restart er eneste løsning. Jeg har fått det to ganger, begge gangene var i det jeg brukte CoverFlow over SMB Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg har fått det to ganger, begge gangene var i det jeg brukte CoverFlow over SMB Er det vanlig at man legger inn SMB funksjonalitet i kjernen da? Trudde slikt var slik man la på toppen av kjernen. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 SMB ligger nok ikke i kjernen, men på en eller annen måte er den jo koblet til kjernen. Tror heller at det var SMB som fikk noe annet til å kræsje... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Har fått Kernel Panic et par ganger etter Leopard jeg også, men jeg ser på det som et lite problem med å være early adaptor, i stedet for å la meg plages av det. Selv om det er veldig irriterende når det skjer Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) yay.. Det har skjeddd noe med mbp'n min for første gang. Det gjelder oppstartettt. Første går helt greit(Hvit bakgrunn med eplet) Men når det kommer til den andre(gråe ruta ladingen:p) så skjer det ingenting. Den streken som skal gå opp, går ikke opp. Tviler å¨at den henger opp siden jeg får rørt musepila og capslock og alle de div knappene som gir lyd funker helt fint.. ;p Det finnes ikke no "knep" man kan gjøre hvis det oppstår noe gæern mmed oppstartet like windows.. ;O btw: Hvordan funker formatering på mac, er den eneste veien å formatere macn på er det fra innsiden(accounten) IKKE at jeg har lyst til å formatere, med mindre det ikke finnes no UTVEI What to do?! Endret 2. februar 2008 av laffe Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Du kan formatere fra Tiger/Leopard-CDen. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Ja, det vet jeg. Men må jeg ikke være inpå selveste brukeren for å gjøre det? Eller kan man installerer det fra "bioset"(sorry hvis det heter noe annet for mac) If not så kan jeg ikke gjøre noe annet enn å sende den til apple? Har ikke så særlig lyst til å formatere med tanke på at jeg har en del fotobilder som skal ut til folk(oppdrag) og andre diverse viktige små ting. edit: Kom på at jeg prøvde å installere en update til Tiger.. men jeg fikk ikke installert den. Kan det være oversaken? Tviler på at det kan være det siden jeg fikk ikke noe error eller lignende bare at den ikke kunne installeres. Men hva vet jeg, er jo nylig mac bruker Endret 2. februar 2008 av laffe Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Du kan forsøke å logge deg inn i "Safe Mode". Hold inne Shift under oppstart (dvs. fra eplet dukker opp). Oppstarten vil ta en del lengre tid enn vanlig, så ha litt tålmodighet. Fungerer ikke det, så formaterer du fra Tiger/Leopard DVDen. Hold inne "C" under oppstart, og maskinen vil boote fra cd/dvden. Derfra burde det være mulig å gjette seg fram til hvordan du formaterer, det er ganske rett frem. Lykke til. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Om jeg husker riktig så bør det være mulig å både forsøke å reparere installasjonen og å installere på nytt uten å formatere disken, altså beholde /Users og følgelig alle dokumentene dine. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Tenkte jeg ville investere i noen programmer, sånn at jeg kan utnytte OSX for det, det er godt for. Har ett litt på iLife, og det virker spennende enkelt å lage en hjemmeside i iWeb. Men er det sånn at for å publisere en side i iWeb, trenger jeg .Mac (vertstjenester) da? Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Du trenger .Mac for å kunne gjøre det på en brukervennlig måte ja. Ville absolutt sett på RapidWeaver istedet for iWeb! Endret 3. februar 2008 av TopDog Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Herlig! Takk for svar. Det så faktisk ganske tøft ut, og koster 400kr mindre enn iLife. Var egentlig bare iWeb jeg var ute etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå