Chasseur Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hm, gleder meg til i morgen, da venter en ny macbook på meg. Glede seg maaase. Masse. Måtte bare få det ut xD. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hm, gleder meg til i morgen, da venter en ny macbook på meg. Glede seg maaase. Masse. Måtte bare få det ut xD. 6718598[/snapback] Gratulerer, specs? Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg har faktisk ikke peiling, går gjennom skolen. Skal nå sies at jeg har brukt mac endel før, ett år på GK medier, vel og merke en fem år gammel eMac, men som faktisk aldri kræsjet eller låste seg, selv om vi kjørte den litt vel, ehm, hardt i forhold til maskinvare. Har i tilleg en first edition powerbook liggende her hjemme, som snart nærmer seg 15 års jubileum om jeg ikke husker helt feil. Desverre er batteriene ødelagt, noe som minner meg på at jeg skal sende en mail til apple for moroskyld. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hm, gleder meg til i morgen, da venter en ny macbook på meg. Glede seg maaase. Masse. Måtte bare få det ut xD. 6718598[/snapback] Du har mye å glede deg til, gutt Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Sitter her å lurer på hva som er det beste virtualiseringsprogrammet for mac med tanke på ytelse, pris, stabelitet og brukervennlighet. EDIT: Mac forbedret Speech-programmet endel siden 1984! Endret 21. august 2006 av JonT Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Vel, Parallels er veldig bra, men koster $80. Ellers har vel VMWare en betaversjon av sin nye mac-pakke som inntil videre er gratis. (Tror jeg, jeg har kjøpt Parallels for lenge siden, og ser ingen grunn til å prøve noe annet.) Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Paralells går tregt! Unødvendig også, tenk på 1 situasjon der du trenger 2 eller felere operativsystem samtidig, jeg kom ikke på noen, dessuten visst du sitter å jobber med relativt tunge ting i begge operativsystemene så går det ikke så veldig bra Endret 21. august 2006 av Equerm Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Paralells går tregt!Unødvendig også, tenk på 1 situasjon der du trenger 2 eller felere operativsystem samtidig, jeg kom ikke på noen, dessuten visst du sitter å jobber med relativt tunge ting i begge operativsystemene så går det ikke så veldig bra 6719908[/snapback] Ja, men vis man har over 1 GB ram går det vel greit. Eller bør man ha mer. Det er vel ram som er problemet her. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Paralells går tregt!Unødvendig også, tenk på 1 situasjon der du trenger 2 eller felere operativsystem samtidig, jeg kom ikke på noen, dessuten visst du sitter å jobber med relativt tunge ting i begge operativsystemene så går det ikke så veldig bra 6719908[/snapback] Hvis du ikke ser noen grunn til å bruke to operativsystemer er jo åpenbart Parallels et produkt som ikke passer deg Jeg ser ingen grunn til å lage databaser, så derfor bruker ikke jeg Filemaker. Og Parallels er LANGT fra tregt, det er tregere enn native, men hvis du regner med å få 100 % ytelse fra virtualisering bør du komme tilbake til virkeligheten. Edit: Jeg bruker Parallels til å programmere i flere operativsystemer samtidig. Endret 21. august 2006 av tofagerl Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Går det foresten ann å koble deg til et Windows-domene som i Windows XP Pro i Mac? I så fall hvordan. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Går det foresten ann å koble deg til et Windows-domene som i Windows XP Pro i Mac? I så fall hvordan. 6720792[/snapback] http://www.jcxp.net/forums/index.php?showtopic=9494&hl= Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hvilke erfaringer har folket med Tucano second skins? 6711239[/snapback] jeg har det til macbook pro'en, veldig greit.. dobbel glidelås, beskyttelse foran glidelåsen så den ikke skal ripe til maskinen... helt grei. Lenke til kommentar
Livslykka Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Heisann Har kjøpt meg en cube som supplement i maskinparken, og kunne tenke meg litt tilbehør til den. Lurer på om noen har tips til hvordan jeg kan skaffe meg en brukt 15" Apple Cinema Display, type LCD? 200 Dollar + frakt på eBay er litt i stiveste laget for en så gammel og liten skjerm. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Går det foresten ann å koble deg til et Windows-domene som i Windows XP Pro i Mac? I så fall hvordan. 6720792[/snapback] http://www.jcxp.net/forums/index.php?showtopic=9494&hl= 6720825[/snapback] Det var ikke Workgroup jeg mente. Men fant uansett en forklaring på Mac1.no. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg har hørt noen rykter om en slik "ADC"-rabatt eller hva det nå var... Hva er egentlig dette, og hva gjelder det? Har vært inne på tanken om en MacBook Pro, så alle mulige rabatter er greit å få med seg... Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg har hørt noen rykter om en slik "ADC"-rabatt eller hva det nå var... Hva er egentlig dette, og hva gjelder det? Har vært inne på tanken om en MacBook Pro, så alle mulige rabatter er greit å få med seg... 6722528[/snapback] Apple Developer Connection. Er du medlem og student, får du opptil 20% rabatt. Fant en tråd på Mac1, hvor det står hvordan du kan bli medlem,men den er litt gammel: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=1697 Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Gjelder denne bare for folk som går IT-utdanning på høyskole/universitet. Eller folk som går andre studier eller på videregående også få. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 De er visstnok ikke så nøye på det, men jeg har ikke prøvd. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Se hva jeg fant på jobben Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Åååå! Jeg sier som Eirikeb! Jeg GLEEEEEDER meg til imorgen! Da får jeg min nye Powerbook, og min første MAC! (Vi hadde en mac når jeg var 5-6 år men da var jo den allerede 4 år så.. Men jeg kunne spille på den!! Jeg har fortsatt diskettene til ett eller annet golf spill!) AAARG! Klarer ikke å vente! Må igjennom en haug med timer først på skolen. Blant annet 3:45 klokke timer med norsk. Men sååå! Kjøper en 12" Powerbook, 1.83GhZ, med 512mb RAM. (Bestiller 2 GB på nettet!) Måtte bare få det ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå