Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På MacBook er det fn + piltastene :)

Ok. Det kan være forklaringen på hvorfor jeg aldri undersøkte den knappen. Fra Windows er jeg ikke akkurat vant til at fn-tasten kan gjøre annet enn å kontrollere PC-funksjonalitet.

EDIT: Kunnen noen si meg om det er vanskeligere å bruke mac uten mus, enn Windows. Eller er det bare at hurtigtastene er helt annerledes? Vet at Apple er oppfinneren av musen, men hadde jo vært greit om man ikke trente å bruke musen hele tiden.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Hei...

Har akkurat installert parallels og bruker det naa.

finnes det noe negativt ved det, kanskje nub sporsmaal bare lurer..

kjorer programmene saktere enn det, det ville gjort(programmer som kan kjore paa begge OSene og de programmer som ikke kan kjore paa mac*

flameflameflame...

Lenke til kommentar

Husker ikke om jeg har gjort noen innstillinger, men jeg har et flagg i menylinjen;

144753.jpeg

Når jeg trykker på det flagget får jeg opp et panel som ser slik ut;

144756.jpeg

Når jeg da trykker på (Vis, ikke skjul >.<) tegntabell får jeg opp et tegnbibliotek. Om jeg da søker etter epletegnet har jeg mulighet til å legge det til favorittegn. Det er måten jeg gjør det på om jeg skal sette inn eksponenter / det som er under :>

I "Internasjonalt" i systemvalg finner man også lignende.

Lenke til kommentar

Ville bare si: Ligg unna Shapeshifter!!!

Her er hva jeg postet i ren frustrasjon på mac1:

Jeg har en MacBook med Mac OSX 10.4 Tiger, nyeste firmware og hele pakka. Dette har fungert helt perfekt helt til tidligere i dag da jeg skulle bruke Shapeshifter for å skifte theme for første gang. Dette funket ikke akkurat bra. 90% av alle ikoner, sys-tray ikoner og docked folders forsvant. På grunn av dette satte jeg tilbake til default theme og restartet macen.

Når jeg startet den opp igjen ble jeg møtt av følgende problemer:

- .dmg og .zip filer vil ikke åpnes (prøvd flere programmer)

- Når jeg starter diverse programmer får jeg feilmelding om at det har uventet avsluttet, men når jeg trykker "prøv igjen" starter de. Dette skjer når jeg starer programmer fra Finder, docken og spotlight, men ikke Quicksilver (rart...) Dette er jo forsåvidt ikke et stort problem, men irriterende.

- Maskinen ser ikke ut til å lagre nye innstillinger i programmer osv.. Hver gang jeg starter Mail må jeg skrive inn alt av pop og smtp info osv på nytt, og hver gang jeg starter MSN må jeg sette opp konto på nytt, hver gang jeg starter opp iTunes må jeg godta lisensavtalen og sette opp alle innstillinger på nytt osv..

- Hver gang jeg avslutter et program kommer meldingen "New settings has been made for *program* Use new settings -- use original settings" Hva er dette og hva skal jeg velge?

Noen ideer?

-------------

Vel, siden problemene startet med Shapeshifter, prøvde jeg å avinstallere, og vips! Alle problemene borte vekk! Nå er Macen normal igjen, takk gud..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt problemer med å overføre mot Vista, men mistenker at problemet ligger i Vista en eller annen plass. Sikkert en eller annen innstilling man må endre på.

Mac mot XP er aldri noe problem, de dukker rett opp i Finder-vinduet. Er ganske stilig i Cover Flow når man er koblet til på skolenettverk osv. Macer dukker opp som macer, mens win-maskiner dukker opp som gamle CRT-skjermer med bluescreen, litt humor der.

post-39786-1200990099_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...