Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ufattelig irriterende at den mangler DVD/CD. Det gjør den veldig lite aktuell for meg.

Hvorfor? Jobben har gitt meg tre forskjellige ultraportable Dell laptoper de siste 2-3 årene - alle uten DVD/CD spiller. Har jeg noensinne savnet det? Nei. En minnepinne er faktisk alt jeg trenger.

Lenke til kommentar
Hvorfor? Jobben har gitt meg tre forskjellige ultraportable Dell laptoper de siste 2-3 årene - alle uten DVD/CD spiller. Har jeg noensinne savnet det? Nei. En minnepinne er faktisk alt jeg trenger.

Da har vi forskjellige bruksområder. Jeg ønsker å bruke en laptop til å se på dvd i bilen/på toget/flyet, og liker dvd bedre enn å laste ned.

Lenke til kommentar

Utrolig pen. Men tror egentlig den er litt dyr for hvermannsen. 4000-5000 kr. ekstra for en litt tynnere bærbar med dårligere CPU, harddisk og ingen DVD/CD-spiller blir litt vel i meste laget. Hadde den enda hatt en overkommelig pris med SSD, men neida. Omtrent 20 000 kr. blir i meste laget.

Lenke til kommentar

Den ser pen ut, men for skolebruk er den ikke god nok.

Jeg hadde lett droppet to timer batterilevetid for en FW-port og 2.5" harddisk.

Hvorfor? 1.8" er dyrt, og har lite kapasitet sammenlignet med 2.5", FW er kjempekjekt og jeg klarer da å dra med meg lader på skolen.

Lenke til kommentar

Jeg er litt skuffet jeg.

Jeg har lyst på en MacBook i aluminium, gjerne med 12" skjerm, 2.5" harddisk, FW, backlit keyboard og 4 timer+ batterilevetid.

Da hadde jeg vært solgt.

Air ser bra ut, men den mangler muligheten til stor harddisk, og da er den uaktuell for meg.

Det er synd, for den ser utrolig bra ut, og er utrolig tynn og lekker.

Lenke til kommentar

Mangelen på optisk drev plager meg ikke (drevet på laptopen jeg har nå tok kvelden for minst et år tilbake, har ikke brydd meg med å fikse det – har aldri hatt behov for å bruke det ...), men er 13.3" med en stor ramme rundt strengt tatt ultraportabelt? Har man med seg en sekk er det selvsagt ikke noe problem å få den fraktet, men til å brukes på fly, i lounger osv. føles det ikke direkte smått.

Lenke til kommentar
Helt enig faktisk, kan ikke huske sist gang jeg (av egen vilje :p) brukte en CD/DVD. Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Ufattelig irriterende at den mangler DVD/CD. Det gjør den veldig lite aktuell for meg.

Helt enig faktisk, kan ikke huske sist gang jeg (av egen vilje :p) brukte en CD/DVD.

Sier dere at det ikke er ett rom til å putte inn Cd? :ohmy: Hva om man skal innstalere noe på maskinen? Man trenger jo cd-rom da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...