Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har peil på hvordan web sharing fungerer? Har enabled det, men får ikke opp sia mi :S

http://maskinnavn.lan/~Bruker er i hvertfall URL-en. Hvis du skal få tilgang til den fra nettet, tror jeg nok du må forwarde all trafikk inn på port 80 til maskina di. Eventuelt kan du prøve MAMP, som gir deg tilgang til MySQL, PHP og Apache på macen din også, hvis det skulle bli ønskelig etterhvert :)

Lenke til kommentar
Noen som har peil på hvordan web sharing fungerer? Har enabled det, men får ikke opp sia mi :S

http://maskinnavn.lan/~Bruker er i hvertfall URL-en. Hvis du skal få tilgang til den fra nettet, tror jeg nok du må forwarde all trafikk inn på port 80 til maskina di. Eventuelt kan du prøve MAMP, som gir deg tilgang til MySQL, PHP og Apache på macen din også, hvis det skulle bli ønskelig etterhvert :)

Tenkte å bare forwarde port 80, Men når jeg går inn på <maskinnavn>.local/~<brukernavn>/ får jeg opp:

Forbidden

You don't have permission to access /~<brukernavn>/ on this server.

Lenke til kommentar

Jepp jepp, da blir det en hvit basic macbook denne uken :D

Noen som har gode/dårlige opplevelser ved bruk av en mac på skolen? Går 1VGS og vi er forpliktet til å ha den med til enhver tid og bruker min gamle laptop i nesten hver eneste time til notater etc. Flott dersom noen kom med innlegg :)

Lenke til kommentar
ClassFronter kranglet litt med meg også, da jeg ikke fikk lastet opp med Safari.

Men når jeg tok frem Firefox gikk det fint, og i Safari virker Java-opplasteren.

Ellers fungerer alt fint.

Ja, virker som om safari har problemer med å laste opp til Fronter. Har selv hatt det problemet og løste det også ved å legge inn firefox på sia :p

EDIT: hvis det interesserer noen så fikk jeg til web sharing nå. Var en konflikt mellom deling av filer og web sharing som ikke var så veldig innlysende :p

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...