martbo Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 FTP-server er vel integrert i Leopard? Se i System Preferences under Sharing, mener du skal finne noe der. Sitter på linux nå, så jeg får ikke sett etter Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 FTP-server er vel integrert i Leopard? Se i System Preferences under Sharing, mener du skal finne noe der. Sitter på linux nå, så jeg får ikke sett etter ftp://84.49.67.248 Funker det? Lenke til kommentar
martbo Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Nei, har du husket å åpne porter i en eventuell ruter/modem/brannmur Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Nei, har du husket å åpne porter i en eventuell ruter/modem/brannmur Tror det... Men er noe veldig feil med opsettet mitt upnp funker, men får ikke forwardet porter ellers Er noe bug der, for modemet vil ikke forwarde skikkelig, mulig fordi det er en router etter der igjen, men den er satt til å fungere som switch :S Endret 23. november 2007 av pessimisten Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Noen som har ett program for å lage Leopard docken mørkere? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Last ned Swap My Dock. Så finner du det designet du ønsker på Leoparddocks og laster det ned. For å skifte ut docken åpner du progammet og drar filene du kan laste ned inn i ruten. Meget enkelt. edit: Ønsker du å gå tilbake til standarddocken trykker du eple+r Endret 24. november 2007 av Dassen Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Noen som har erfaringer med Samsung SpinPoint M5 250GB 5400RPM SATA 2,5 i MacBook? Hørt det har vært litt problemer med firmwaren, er det noen som har hatt problemer med å installere disken? Vil jeg merke noen forskjell i ytelse på for eksempel Spotlight og Finder med 250Gb kontra 80 som jeg har i dag? (MacBook Core2Duo 2Ghz, 1 GB RAM) Lenke til kommentar
dabear Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Ville heller brukt pengene på mer RAM jeg da, om jeg var deg. Sjøl er jeg kjempefornøyd med 120GB hd fra apple, og 4 GB RAM fra mpx Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Noen som har erfaringer med Samsung SpinPoint M5 250GB 5400RPM SATA 2,5 i MacBook? Hørt det har vært litt problemer med firmwaren, er det noen som har hatt problemer med å installere disken? Vil jeg merke noen forskjell i ytelse på for eksempel Spotlight og Finder med 250Gb kontra 80 som jeg har i dag? (MacBook Core2Duo 2Ghz, 1 GB RAM) Har den disken selv, fungert 100% den siden jeg fikk den. Noen som vet om et greit program for å cappe nedlastings hastighet ? Endret 26. november 2007 av Thomas_H Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Vet at det er litt Off topic.. men det gjelder photoshop og mange andde programmer. Er det mulig å få scroll på photoshop++? like windows så at man kan bare markere f.ek teksten og den fonten og deretter bla nedover enn å måtte dra musa helt opp til fonten og trykke på neste font for at den skl skifte seg? - Tkk Lenke til kommentar
sparks Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Er det mulig å endre hvor bildene legger seg når du tar screenshots i Leopard? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 CTRL + X, dvs klipp ut av filer, finnes ikke det i OS X? reint bortsett fra "mv" i terminal? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Istedenfor å bruke eple+x er meningen at man skal bruke drag-and-drop. Men det finnes flere småprogrammer som gjør at du kan bruke klipp ut-funksjonen i OS X. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Ole Martin: Kan du ikke bruke Grab? Ligger i Programmer -> Verktøy, eller bare skriv det i QS Når du tar screenshot med det, kan du velge hvor du vil lagre det. Ett negativt punkt er at de blir lagret i .tiff, men det overlever man vel Endret 27. november 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hvis ikke kan du endre noen instillinger via terminalen, sånn at den lagrer et annet sted og lagrer i et annet format om det er ønskelig. Husker dog ikke hvor det var jeg leste om det. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det er mulig det går an å endre i terminal ja, hvertfall er det mulig å endre filformat den lagrer i som standard der. Anbefaler Skitch hvis du ønsker et eget program. Har et par invitasjoner igjen, så bare å sende pm. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg sliter litt med macbooken min, batteriet oppfører seg merkelig og det går ikke å putte inn cd/dvd-plater, er som om noe står i veien for dem. Burde jeg bare dra med meg macen inn på eplebutikken i Oslo? Hva vil de gjøre, hva vil det koste, hva vil de forvente av meg mtp reprasjon? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg sliter litt med macbooken min, batteriet oppfører seg merkelig og det går ikke å putte inn cd/dvd-plater, er som om noe står i veien for dem. Burde jeg bare dra med meg macen inn på eplebutikken i Oslo? Hva vil de gjøre, hva vil det koste, hva vil de forvente av meg mtp reprasjon? Du vil få det på garantien forhåpentligvis dersom du har den fremdeles. I så fall forventer de kun en underskrift og en smule tålmodighet. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg sliter litt med macbooken min, batteriet oppfører seg merkelig og det går ikke å putte inn cd/dvd-plater, er som om noe står i veien for dem. Burde jeg bare dra med meg macen inn på eplebutikken i Oslo? Hva vil de gjøre, hva vil det koste, hva vil de forvente av meg mtp reprasjon? Du vil få det på garantien forhåpentligvis dersom du har den fremdeles. I så fall forventer de kun en underskrift og en smule tålmodighet. Jeg kjøpte macen brukt, så har ingen papirer e.l... Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ser DENNE bra ut? og er det Trygt/Lønnsomt og bestille fra Ebay? Erfaring? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå