_Paulsen_ Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Gratulerer! Nå er det bare å glede seg Åh? Sier du det? Hehe, gleder meg som en liten unge skal jeg si deg Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Pages krasjer og avsluttes hver gang jeg leker i tabeller. Hva er problemet? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Finnes visual studio for mac? Sitter på macbooken og har akkurat installert Vista fordi jeg trenger visua studio i skolesammenheng. Men som Vista flyr! Men det ser ut til at den bare får bare tak i 3 av mine 4 gb da. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Visual Studio er windows only, gitt.. Men hvorfor installerte du Vista i stedet for XP? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Haha, fordi jeg foretrekker Vista? Det er dessuten enklere å jah.. få til å virke uten å måtte laste ned mye teit fra nettet, om du skjønner Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Men det ser ut til at den bare får bare tak i 3 av mine 4 gb da. Windows klarer ikke å addressere mer enn 3,25GB RAM i 32bits versjonen. Skal du ha mer, må du ha 64bits versjonen. Btw.. Til Final Cut Pro bruk, enten SD kvalitet, eller aller helst 720p50 som FCP akkurat har blitt oppdarert til å støtte.. Billigste 24" iMac med 3 eller 4 GB RAM eller en MBP med 2GB RAM? Har en macbook fra før, så sikler litt på en iMac, men er det kraftig nok for 720p? Sitter å ser på apple store her nå.. Akkurat samme pris for begge 16990,- eneste forskjellen på de to er at iMacen har 24" skjerm, mot MBP's 15", 500GB mot 160GB, 2,4GHz proessor mot 2,2GHz, og ATI 2600 Pro 256MB / Nvidia Gforce 8600GT 128 MB.. Hadde vært greit med en 24" skjerm.. Men hvordan er skjermkortet? Eller, hvilket er best, 2600 eller 8600? Endret 20. november 2007 av Yaricks Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Kjøp iMacen. Lett. Den er dritlekker. Som du selv sier - du har allerede en MacBook. Hvorfor kjøpe enda en laptop med relativt liten skjerm? Da er det jo bedre med en rå iMac med svær skjerm, stor harddisk og mye kos. Du har jo MBen, og den er jo en flott laptop. Hvis du hadde kjøpt en MBP hadde du jo fått to laptoper, og det hadde blitt masse stress. Jeg får forresten snart 2GB ram. Eller, min far kjøpte nettopp til meg i USA, så må jeg vente et par uker før han kommer hjem. Men det blir ihvertfall kos med 2.5GB på MBen min, og da kan jeg ha 2GB til OSX og 512MB til Windows XP i Parallels. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Enig, hva skal du med en ny bærbar når du allerede har en fet en fra før? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Jeg hadde uten tvil også kjøpt iMacen. Eneste du må passe på litt nå, er den glossy skjermen. Jeg merker stor forskjell på fargene på MacBook-skjermen min og Dell-skjermen jeg bruker som hovedskjerm når jeg er hjemme. Men uansett ville jeg tatt iMacen. Bare husk å kjøpe en eksterndisk også, da FCP jobber bedre mot eksterndisker via FW enn interndiskene Edit: Kan glatt anbefale LaCie d2 quadra, har to sånne på pulten her nå, koblet sammen via FW800. Har én på 750GB og én på 500, der sistnevnte i dag ble oppgradert/nedgradert alt ettersom man ser på det til ren Time Machine-disk Endret 20. november 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 "Sikkerhetsoppdatering" til OS 10.5.01 klikket hele maskinen min. Er det noen tast jeg kan holde nede for å reinstallere Leopard? Det er en tydelig bug her, registreringen bare gjentar seg. HJELP! Har en oppgaver som må være ferdig i morgen. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg hadde akkurat samme problem. Jeg løste det med en clean install, men senere viste deg seg at det var endel enklere. Start opp maskinen i Sikker Modus ved å holde nede shift. Da får man opp et login vindu til kontoen på maskinen, når du ser dette vinduet har du et valg som heter restart. Restart så blir oppdateringen installert og alt fungerer slik som før. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Jeg hadde akkurat samme problem. Jeg løste det med en clean install, men senere viste deg seg at det var endel enklere. Start opp maskinen i Sikker Modus ved å holde nede shift. Da får man opp et login vindu til kontoen på maskinen, når du ser dette vinduet har du et valg som heter restart. Restart så blir oppdateringen installert og alt fungerer slik som før. Hos meg står det: Tilbake - glemt passord - logg på Prøver glemt passord - omstart her. Takk skal du ha! You sir, just made my day! (og sparte meg for 6-7 timers arbeid med en oppgave, som uansett hadde blitt dårligere enn den jeg har) Endret 21. november 2007 av Henrik Hauken Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Overraskende enkelt å innstalere windows gjennom boot camp. Starte bootcamp, brenne CD-en med drivere, og så er det som å innstalere Windows til vanlig. Enda en stjerne i boka til apple. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 I Leopard var det bare å bruke Leopard-CDen, som hadde drivere og programvare for å få oppdaterte drivere og programvare på seg, som bare var å installere i Windows. De har gjort det greit å installere, det er det liten tvil om. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Noen som har ipod touch? ifso er det ikke muligheter for å legge in filer eller notater på den?!?! Endret 21. november 2007 av wtf bacon? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Noen som har ipod touch? ifsoer det ikke muligheter for å legge in filer eller notater på den?!?! Nei. Men hvis du hacker den er det mulig. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Yepp ! Du kan lese ein del om det i Ipod Touch tråden Erlend Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Pages krasjer og avsluttes hver gang jeg leker i tabeller. Hva er problemet? Noen? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 hvilket program bruker jeg for å sette opp ftp server i leopard? Bare noe lett... Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå