Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hjelp! Jeg skulle spille av dvd med min macbook, dvd plata var ltt vanskelig å få inn, så jeg pressa litt (ja, veldig dumt), nå er den inni der, men umulig å få ut igjen, og den kommer ikke opp på macen. Hva har skjedd?

Forsøk en omstart og hold nede musetasten, da burde den spytte ut. Et tips kan være å holde maskinen nedover i 45 graders vinkel når du gjør dette.

Lenke til kommentar

Gjelder alle plater ja. Føles ut som om det er noe som stenger litt for inngangen, må presse for å få skiva helt inn. Kan det ha noe med at jeg bytta RAM for litt sida? Kanskje jeg skrudde noe feil da? Er kjøpt brukt denne her, så vet ikke hvordan det er med garanti. Sliter litt med batteriet og, noen ganger varer det i 4 timer, andre i 20 min...

Lenke til kommentar

Hadde du problemet før du byttet RAM?

Burde uansett ikke være mulig å gjøre noe feil når du skifter RAM, det er jo bare et deksel som skal av inne ved batteriet, også dra ut gamle og skyve inn nye. Jeg vil ikke tro problemet ligger der.

Det som kan ha skjedd, er at du har løftet maskinen i sidene, vært litt sterk i klypa og klemt sammen Driven. Er visst ganske vanlig problem. Jeg ville forhørt meg om batteriet og driven på Eplehuset, og sett om det kom på garantien. Dersom du har under 200 ladesykluser får du nytt batteri hvertfall. Litt usikkker på driven dessverre, kan som nevnt over ha vært din egen feil.

Lenke til kommentar
Hadde du problemet før du byttet RAM?

Burde uansett ikke være mulig å gjøre noe feil når du skifter RAM, det er jo bare et deksel som skal av inne ved batteriet, også dra ut gamle og skyve inn nye. Jeg vil ikke tro problemet ligger der.

Det som kan ha skjedd, er at du har løftet maskinen i sidene, vært litt sterk i klypa og klemt sammen Driven. Er visst ganske vanlig problem. Jeg ville forhørt meg om batteriet og driven på Eplehuset, og sett om det kom på garantien. Dersom du har under 200 ladesykluser får du nytt batteri hvertfall. Litt usikkker på driven dessverre, kan som nevnt over ha vært din egen feil.

Hadde ikke problemet før jeg byttet ram nei. Kan være at jeg har klemt litt for hardt ja... Hva vil de gjøre på eplehuset da? Jeg har ikke noen kvitteringer eller noe siden jeg kjøpte brukt.

Lenke til kommentar

Har fått et lite problem nå :hmm:

Aner ikke hva som har skjedd, men nå må jeg plutselig ha på NUM - og CAPS lock for å skrive normalt på tastaturet.

Hvis jeg trykker på dem så de IKKE lyser så kan man bare skrive tallene (som på NUMpad) og kun store bokstaver..

Noen som vet hvordan jeg får det tilbake?

Edit: Var visst bare å oppdatere programvaren.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Virker som min elskede Logitech MX700-mus holder på å ta kvelden, så derfor leter jeg etter en ny mus.

Kritieriene mine er at den bør se bra ut, være god å bruke, god kompabilitet med Mac (sånn at frem/tilbake etc fungerer) og ikke koste mer enn 6-700 kroner.

Mighty Mouse har jeg sett på, men jeg takler ikke å bruke den over lengre tid. Jeg trenger en som ligger godt i håndflaten.

Forslag?

Edit: skal være trådløs, og ikke laptop-mus, for det har jeg. Trenger en vanlig til skrivebordet.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar
Virker som min elskede Logitech MX700-mus holder på å ta kvelden, så derfor leter jeg etter en ny mus.

Kritieriene mine er at den bør se bra ut, være god å bruke, god kompabilitet med Mac (sånn at frem/tilbake etc fungerer) og ikke koste mer enn 6-700 kroner.

Mighty Mouse har jeg sett på, men jeg takler ikke å bruke den over lengre tid. Jeg trenger en som ligger godt i håndflaten.

Forslag?

Edit: skal være trådløs, og ikke laptop-mus, for det har jeg. Trenger en vanlig til skrivebordet.

Har du prøvd Logitech MX Revolution? Det må være en av de beste trådløse musene jeg noen gang har prøvd! Om du kjøper på nettet bør den heller ikke overstige prissjiktet ditt.

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar

Forslag?

Logitech S510 Mac?

Lenke til kommentar
Har fått et lite problem nå :hmm:

Aner ikke hva som har skjedd, men nå må jeg plutselig ha på NUM - og CAPS lock for å skrive normalt på tastaturet.

Hvis jeg trykker på dem så de IKKE lyser så kan man bare skrive tallene (som på NUMpad) og kun store bokstaver..

Noen som vet hvordan jeg får det tilbake?

Edit: Var visst bare å oppdatere programvaren.

Prøv å resette PRAM, det hjalp for meg i hvertfall :)

Restart -> hold cmd + alt + r + p inne til du har hørt oppstartslyden 2 ganger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...