Henrik C Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Ajaj, 4GB. Det virker kos. Skal snart maxe ut min MacBook med 3GB, men jeg må bare se hvordan vi skal ordne det med de andre maskinene i huset - mulig at jeg får 1GB ram fra pappa sin jobb-pc. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hvordan låser jeg PC-en? (Leopard) Lenke til kommentar
Leon Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Omsider på 1.1.1 – herlig mye bedre og anbefales til alle som fortsatt bruker 1.0.2 eller tidligere! =) Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hvordan låser jeg PC-en? (Leopard) Gå inn på systemvalg --> kontoer --> og klikk på ikonet av en hengelås nede i venstre hjørne. Trykk på "påloggingsvalg" og helt nede velg "aktiver raskt brukerbytte". Da vil du få navnet ditt oppe i høyre hjørne. Trykk på det og velg "påloggingsvindu". Da logger du ut, uten at du avslutter programmene dine. Du kan også logge inn på en annen bruker samtidig med hjelp av dette Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Er det mulig å velge ikonet til en filmfil i Finder slik man kan i iTunes? Et sort bilde er lite givende... Fant ut av det. Åpner filmen i Quicktime -> trykker vis -> velg plakatbilde. Litt tungvindt men helt ok. Endret 14. november 2007 av Dassen Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hm. Jeg har litt lyst til å bestille det nye tastaturet til Apple jeg. Men så er spørsmålet - trådløs eller kablet? Skal i hovedsak erstatte et Logitech-tastatur. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Kablet, uten tvil. Større, deiligere og med to ekstra USB-porter har du en fin liten hub også Og du slipper stress med batteri etc. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Hm. Jeg har litt lyst til å bestille det nye tastaturet til Apple jeg. Men så er spørsmålet - trådløs eller kablet? Skal i hovedsak erstatte et Logitech-tastatur. Hva mener du selv ser best ut? Kablet: Trådløst: Glad du valgte trådløst. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Synd man ikke kan bruke det trådløse med en KVM. =( Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Det trådløse ser jo absolutt utrolig bra ut, men sånn oppsettet mitt er nå så har jeg et par kabler som ligger litt over skrivebordet. Og så har jeg allerede en Griffin Powermate som trenger kabel frem, så det er et par kabler der fra før av -- og da tviler jeg på at en ekstra kabel vil gjøre spille noen rolle. Tror jeg skal gå for den med kabel. Da kan jeg også droppe den ene USB-huben min. Numpad er vel egentlig også litt kjekt, selvom den blir lite brukt. Men jeg vet at jeg må få meg vekk fra det tastaturet jeg har nå, for laptop-taster (spesielt MacBooken sine) er geniale. Beste tastaturet jeg har prøvd på en bærbar. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Omsider på 1.1.1 – herlig mye bedre og anbefales til alle som fortsatt bruker 1.0.2 eller tidligere! =) Vurderer å prøve meg på en oppgradering til uka. Er det mer responsivt og færre krasj synes du? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Jeg oppdaterte til 10.5.1 i stad. Maskinen bad om å omstart noe jeg lot den få lov til. Maskinen henger seg og jeg holder på-knappen inne til maskinen skrur seg av. Når jeg nå skrur på maskinen kommer oppstartassistenten opp, altså den som kommer første gang du starter maskinen din. Hva i? Forsøker jeg å fullføre den oppstartassistenten begynner den bare på nytt. Ååå jeg blir frustrert. edit: Forsøker å legge inn Leopard på nytt. Filene mine burde ligge der fremdeles. Leopard suger, helvetes drittkatte; har bare hatt problemer. edit 2 Det fungerte selvsagt ikke. Samme problemet med at oppstartassistenten går i sirkel. Kjører en clean install og priser meg lykkelig over time machine. Endret 15. november 2007 av Dassen Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Oi, takk for at du sa fra, tror jeg drøyer 10.5.1 litt jeg. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Dere har muligens fått med dere ulykken min som førte til at jeg måtte kjøre ei clean install. Jeg krysset fingrene for at Time Machine skulle gjøre jobben sin, og jeg kan rapportere om at etter omtrent 3 timer er alt som før. Jeg er veldig skuffet og veldig imponert over leopard på samme tid. En ting. Jeg tok ikke backup av nedlastninger-mappa eller websider-mappa. Den ligger ikke på maskinen lenger. Hvordan kan jeg få den på nytt? Med riktig ikon og all ting? edit: glem siste spørsmål; de kom tilbake automatisk etter en reboot. Endret 15. november 2007 av Dassen Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hvordan låser jeg PC-en? (Leopard) Gå inn på systemvalg --> kontoer --> og klikk på ikonet av en hengelås nede i venstre hjørne. Trykk på "påloggingsvalg" og helt nede velg "aktiver raskt brukerbytte". Da vil du få navnet ditt oppe i høyre hjørne. Trykk på det og velg "påloggingsvindu". Da logger du ut, uten at du avslutter programmene dine. Du kan også logge inn på en annen bruker samtidig med hjelp av dette TAkk! Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Jeg oppdaterte til 10.5.1 i stad. Maskinen bad om å omstart noe jeg lot den få lov til. Maskinen henger seg og jeg holder på-knappen inne til maskinen skrur seg av. Når jeg nå skrur på maskinen kommer oppstartassistenten opp, altså den som kommer første gang du starter maskinen din. Hva i? Forsøker jeg å fullføre den oppstartassistenten begynner den bare på nytt. Ååå jeg blir frustrert. edit: Forsøker å legge inn Leopard på nytt. Filene mine burde ligge der fremdeles. Leopard suger, helvetes drittkatte; har bare hatt problemer. edit 2 Det fungerte selvsagt ikke. Samme problemet med at oppstartassistenten går i sirkel. Kjører en clean install og priser meg lykkelig over time machine. Hadde samme problem. Maskinen hang seg opp etter den hadde lastet ned oppdateringen, så jeg hold inne powerknappen for å ta en omstart. Når jeg startet fikk jeg opp oppstartassistenten. Rebootet igjen (måtte trekke ut strømkabelen for den gikk bare i dvale når jeg trykker på powerknappen) Mens den startet holdt jeg nede shift og da starter maskinen i sikker modus. Da får man opp et login vindu til kontoen på maskinen, når du ser dette vinduet har du valget om restarte maskinen. Når du velger restart blir oppdateringen installert og alt fungerer slik som før. Clean install er ikke nødvendig. Edit: Skrivefeil. Endret 16. november 2007 av Garreth Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Takk for det Garreth. Nå er allerede "skaden" gjort, men nå vet jeg det til neste gang. Rart ingen på Mac1 visste om det. Alt jeg fikk der var kjeft for å ha startet maskinen på nytt, det forumet bør roe ned fanboytendensene. Men takk igjen. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hvordan får jeg sidetastene på min logitech mx 518 mus til å funke? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Last ned Logitech Control Center http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14421 Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Steermouse fungerer også ypperlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå