Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en mor som skal til USA på lørdag, så tenkte at hun kunne kjøpe så jeg slapp slike ting :) Men ja, blir nok norsk macbook også mye pga service og reperasjon som du sier.

Får vel service på Eplehuset anyway?? Bare du kjøper Apple-garantien. En kamerat av meg kjøpte seg iPod i statene med 3 års garanti fra Apple og Eplehuset hjalp han når den ikke ville oppføre seg. Sjekk det litt ut, med garanti og slikt først, kan spare noen lapper på det.

Applecare som det kalles er vel 2 år på iPoder? Det er uansett en internasjonal forsikring om at du har produktet 2 år fram i tid, selv om det er kjøpt i Uganda.

Lenke til kommentar
Da har jeg endelig penger til en MacBook! Skal sannsynligvis kjøpe på lørdag! Kjøper i Apple butikken i Stavanger

Vurderer å kjøpe fra USA, men da må jeg vente pluss det ikke er norsk keyboard (selv om det går an å skrive på norsk) men jeg føler at jeg heller vil kjøpe her i Norge, selv om det er en smule dyrere her

Er du student får du vel 5% avslag på Tellit om jeg ikke tar helt feil?

Lenke til kommentar
Det har jo vært snakk om at Minien skal fases ut i hvertfall, og at det skal komme en "Mac Nano", som er på størrelse med Apple TV i stedet, men som likevel skal være en oppgradering av den nåværende Minien, og ha samme pris. Hvis det er tilfellet, er det ikke umulig at jeg kjøper en slik en og setter opp som mediamaskin til den nye TV'en vår :)

Håper den nanoen da ikke er like proprietær som AppleTVen. Mer ubrukelig boks skal du lete lenge etter, spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt litt fram og tilbake om dette; derfor spør kjeg her nå:

Viss jeg kjøper meg en macbook gjennom applestore, kan jeg da få service andre plasser, som feks eplehuset i trondheim? Jeg har lyst på den ekstra studentrabatten jeg får igjennom studenttorget.no

Lenke til kommentar

hallo, har et lite spørsmål

burde jeg kjøpe nye macbook i USA eller vente og kjøpe i Norge? den er til skolebruk, men tenker bare på fravær av æøå tastene.

ved kjøp av en macbook fra apple.com kan jeg få den nye macbooken + 120 GB harddisk, 2 GB RAM, ny prosessor og iWork preinstalled for under 8000 kr. da snakker vi om base model. min mor bor i statene så betaling av frakt inkluderer jeg ikke. noen forslag? enda litt usikker på om jeg skal skifte til Macbook fra min Asus A6000. Den begynner å bli gammel, er tung og stor og jeg er mildt sagt lei av Windows og alle feilene.

Med tanke på frakt tenker jeg på USA til Norge. Fordi jeg vet at apple ellers shipper gratis : )

Endret av Hydron
Lenke til kommentar

Need answers to my question :p

Er det virkelig verdt å betale nesten 3000 kroner mer for æøå når man kan kjøpe en macbook i USA for under 8k med 2GB RAM, 120 GB harddisk, oppgradert prosessor og intel gma X3100 + iWork? da snakker jeg om base model...

Lenke til kommentar

Det er jo du som må finne ut om du syns det er verdt å betale 3000kr for æøå på tastaturet. Du kan uansett sette norsk som systemspråk og keyboard layout (selvom knappene på keyboardet ikke vil ha printet æøå på dem) Hvis du er redd for å ikke bli vant med å se på et engelsk tastatur, finnes det et norsk keyboard som kan kjøpes seperat.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Har partisjonert den eksterne hardisken min. En halvpart til Time Machine og den andre halvparten til alt mulig annet.

Er det mulig å la den ene partisjonen være formatert i Mac OS extended og den andre være formatert i FAT slik at den kan leses av Windowsmaskiner også?

Jeg tok sjansen og det viser seg at det fungerer ypperlig.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...