Lawliet Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Nå kan man altså forhåndsbestille leopard. Hvis jeg kjøper Family-versonen, kan jeg legge den inn på 5 forskjellige macer right? Family versjonen? finst det flere? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Da får du fem forskjellige lisensnøkler, ja. Edit: Er forresten ikke noen familieversjon, men en familielisens som inneholder fem forskjellige lisensnøkler. Én CD som du kan installere på fem forskjellige maskiner. Dette sparer man penger på, koster vel noe sånt som 1600 for en fembrukerlisens, mot 1000 for enbrukerlisens. Endret 16. oktober 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
............... Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 da kan jo det fort lønne seg ja..for meg Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 - iPhone er en miljøbombe. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 -_- Det er den diggeste telefonen jeg har hatt, så jeg driter egentlig i det. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Se videon nederst i artikkelen. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Fortsatt -_- Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Hehe, jeg finner det litt ironisk at de sendte iPhonen fra USA til UK for å skjekke hvor miljøvennlig den var Endret 16. oktober 2007 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Hehe, jeg finner det litt ironisk at de sendte iPhonen fra USA til UK for å skjekke hvor miljøvennlig den var Ja, sikkert veldig mye mer miljøvennlig at den blir fraktet fra Kina til Europa? Endret 16. oktober 2007 av JonT Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Kan jo hende de sendte den med en seilskute da, da sparer de jo miljøet. Ville vært typisk Greenpeace i hvertfall.. Tullinger. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Enig. Bryr meg null og niks. Miljøbølga kaster eg meg ikkje på uansett. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Snart kommer det vel frem at resirkulering skader miljøet også. Jeg bryr meg egentlig ikke, iPhone er rå, og de som har den burde slippe å tenke på at den ikke er miljøvennlig. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Synes det er kjempe fint Greenpace følger opp saken. Ingen grunn til at telefoner skal være fulle av miljøgifter når de ikke trenger å gjøre det. Dessuten er det bra noen faktisk informerer om realitetene og at man får litt mer info enn all den propagandaen som kommer fra Apple. Tror nok jeg hadde kjøpt iPhone uansett hvis jeg hadde hatt lyst på den. Men jeg får klart mindre lyst til å kjøpe Apple produkter når de propper dem med miljøgifter, i tillegg til å lukke produktene sine så mye og er lite ville til å støtte åpne standarder. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Er enig i det siste punktet ditt, JonT, men om du tar det faktum at ein har ei gjennomsnittleg Apple-maskin dobbelt så lenge som merke X blir ikkje miljøgiftsaka så veldig treffande for meg. Men ja, Apple er ein sterk bærer av Stockholm-syndromet. Endret 16. oktober 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Noen som kan fortelle meg hvilke ram-brikker jeg burde kjøpe til min kommende macbook? Har tenkt å kjøpe 2gb ram, men kjøper den ikke av apple. Da blir den rett og slett litt for dyr. Jeg tenkte på å kjøpe fra komplett, men jeg leste en plass at mac er kresen på minne, og trenger rett type eller noe slikt. Jeg har ikke peiling, så her trenger jeg proff-hjelp Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Kan vel ikke akkurat se hvor Apple er dårlige på å støtte åpne standarder... Når det kommer til iPhone så er den jo ikke "åpen", og det trenger den strengt tatt heller ikke å være fordi hovedvekten av målgruppen er vanlige fobrukere. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Noen som kan fortelle meg hvilke ram-brikker jeg burde kjøpe til min kommende macbook? Har tenkt å kjøpe 2gb ram, men kjøper den ikke av apple. Da blir den rett og slett litt for dyr. Jeg tenkte på å kjøpe fra komplett, men jeg leste en plass at mac er kresen på minne, og trenger rett type eller noe slikt. Jeg har ikke peiling, så her trenger jeg proff-hjelp Hvis du trykker deg gjennom minnevelgeren på feks komplett.no, så får du opp brikker som skal passe perfekt med maskinen din. Har tenkt på å kjøpe meg litt mer minne selv faktisk. Etter hva jeg kan se kommer en 1GB brikke på 250,- Endret 16. oktober 2007 av macfjott la til quote Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Har tenkt på å kjøpe meg litt mer minne selv faktisk. Etter hva jeg kan se kommer en 1GB brikke på 250,- Vil to av disse være egnet for å oppnå 2gb ram på en macbook? Må bare dobbeltsjekke Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Kan vel ikke akkurat se hvor Apple er dårlige på å støtte åpne standarder... Når det kommer til iPhone så er den jo ikke "åpen", og det trenger den strengt tatt heller ikke å være fordi hovedvekten av målgruppen er vanlige fobrukere. At de ikke har åpnet iPhone irriterer meg, men var ikke det jeg tenkte på. Mer dette: Lite villige til at det skal kreves Ogg Theora-støtte på video-elementet i HTML5 Busher sitt egen video-kontainer selv om det finnes gode og mer åpne alternativer Låser iPhone til iTunes Låser iPod til iTunes Låser brukerne til en mobilleverandør Tar lite intiativ til å lage åpne standarder eller bruke dem hvis de ikke er industrielle standarder Utvikler egne formater når det finnes gode åpne standarder (iWork og ODF) iWork støtter ikke ODF Prøver å få utviklere til å lage spesialsider for iPhone (de oppfordrer f.eks. til Webkit spesifik kode i en del av guidene for å utvikle for iPhone Safari) iChat funker best med AIM og dårlig med Jabber Apple pusher AIM fremover, ikke Jabber Lager egne DRM-formater som kun kan brukes på Apple utstyr iPod spill ol. kan ikke lages og installeres uten å få på plass avtale med iTunes om salg (så vidt jeg vet) Screensharing, iChat Theater, iChat Video Konferanse osv. krever så vidt jeg vet alle begge har Mac og bruker iChat (ingen åpenhet mao). Ikke én av formatene de selv utvikler er så vidt jeg vet åpne. De åpne standardene som finner er det andre som står for. Og det er som oftest steder hvor Apple må ha støtte for dem for at de skal være konkuransedyktige. Irriterer meg mye over det. For Apple er så utrolig flinke på omtrent alle andre områder. Endret 16. oktober 2007 av JonT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå