figure_02 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Ah, skjønner. Men en macbook med 1,86 core duo, 2gb ram (kommer til å oppgradere fra 512mb) funker vel greit eller? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Vel, det finnes faktisk Core2Duo-Macbooker med 1.83Ghz. Announced in November 2006, the MacBook (Late 2006) was as speed bump of the original MacBook line to include faster Intel Core2 Duo processors. The MacBook (Late 2006) was available in three configurations: 1.83 GHz/512 MB RAM/60 GB HD/ComboDrive/White/$1099, 2.0 GHz/1 GB RAM/80 GB HD/SuperDrive/White/$1299, and 2.0 GHz/1 GB RAM/120 GB HD/SuperDrive/Black/$1499. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Ajaj, det er vel den første der da? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Det kommer jo helt an på hva du skal bruke den til, det. Til vanlig kontorarbeid og lettere grafikk/bilderedigering funker det vel greit nok. Jeg har lite sammenligningsgrunnlag i forhold til min egen, da denne er en 2,16 C2D. Men 2GB RAM er nesten et must i dag uansett, da flere og flere programmer etterhvert bruker veldig mye minne. Og nettlesere har en kjip tendens til å spise masse minne hvis man ikke passer på hva man driver med. Merket plutselig i går at Firefox gikk veldig tregt etterhvert, og etter en sjekk i Aktivitetsmonitor så jeg at det brukte nesten 800MB! Dette var med noen og tjue tabs, og en del JavaScript på disse sidene. Må vite litt mer om hva du skal bruke maskinen til før vi kan si om det holder igrunn Edit: Ahh, se der ja. hc rydder opp. Var faktisk ikke klar over at MacBookene fra late 2006 hadde C2D. Da lærte jeg noe nytt også. Endret 11. oktober 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Skal bare bruke den til skolearbeid og surfing, kanskje litt WoW engang i blandt. Men nå som det faktisk er C2D blir den nokså god da? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Si det til studenter og ansatte hos NTNU som i noen tilfeller må vente så lenge som november for å se maskinene som skulle ha blitt levert 29. August. Skjermer og maskiner er vel ikke det samme? Lenke til kommentar
just_me Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 xp på macbook? bare og instalere? drivere? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 For å få Windows XP på Apple-maskiner med Intel-prosessorer trenger du BootCamp (som kan lastes ned gratis fra http://www.apple.com/macosx/bootcamp/), og en tom CD du kan brenne på. Last ned BootCamp, installer, og følg instruksjonene On-Screen. De er lette å følge, og etter du har partisjonert, brent CD med drivere etc, så er det bare å smelle i en Windows XP-cd med lovlig lisens, og starte normal installasjon. Alt er veldig godt dokumentert, så du burde ikke støte på noen problemer. Lykke til! Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 xp på macbook? bare og instalere? drivere? Last ned og installer Boot Camp fra Apple sine nettsider. Den har alt av drivere du trenger også. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Last ned og installer Boot Camp fra Apple sine nettsider. Den har alt av drivere du trenger også. takk mulig det blir en macbook Lenke til kommentar
ttt Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Korleis er det å få service på ein Macbook kjøpt via Apple.no. Kan eg levere den inn på nærmaste Eplehuset, eller må eg ringe til Apple? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg leverte den inn på Humac Oslo City, hentet den uka etterpå. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) It's here, and it's dead sexy: Endret 12. oktober 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Grattis, Jesper! Jeg fikk min iPhone nr.2 i dag, eller rettere sagt samboeren min sin. Heeeeerlige telefoner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Gratulerer, Jesper Mye kosta den deg totalt ? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Flott iPhone Jesper. Kos deg masse med den! I dag kom faktisk iPod Shufflen min. Blir koselig å ha noe annet enn iPod Photo 60GB som iPod, og Sony Ericsson W880ien min er ikke ultimat som mp3-spiller. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Gratulerer, Jesper Mye kosta den deg totalt ? Den kom vel på rundt 3000 totalt, litt under eller over, alt etter kursen Sitter og skal unlocke etc. nå, fikk litt problemer til å begynne med, men nå går alt riktig vei Lenke til kommentar
ttt Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg leverte den inn på Humac Oslo City, hentet den uka etterpå. Ser ut til at Eplehuset er nærmaste "service provider" for min del. Då får sjå om eg får tatt meg ein tur dit ein dag. Takk for svar. Det er vel ikkje noko spesielt eg må hugse på i forbindelse med å levere inn maskina, bortsett frå å ta backup av viktige filer. Jesper: Lykke til med unlocking og utprøving. Du får vere forsiktig så du ikkje øydelegg telefonen første dagen. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Sitter og skal unlocke etc. nå, fikk litt problemer til å begynne med, men nå går alt riktig vei Fikk du 1.1.1 eller eldre firmware? Bare å si ifra hvis du skulle støte på problemer. Har unlocket endel iPhones nå. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Kult, tar kontakt med deg hvis jeg støter på problemer. Har selv planer om å bestille, men ikke før i november. Hvordan låste du opp din forresten, brukte du program? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå