Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det finnes faktisk Core2Duo-Macbooker med 1.83Ghz.

Announced in November 2006, the MacBook (Late 2006) was as speed bump of the original MacBook line to include faster Intel Core2 Duo processors. The MacBook (Late 2006) was available in three configurations: 1.83 GHz/512 MB RAM/60 GB HD/ComboDrive/White/$1099, 2.0 GHz/1 GB RAM/80 GB HD/SuperDrive/White/$1299, and 2.0 GHz/1 GB RAM/120 GB HD/SuperDrive/Black/$1499.
Lenke til kommentar

Det kommer jo helt an på hva du skal bruke den til, det. Til vanlig kontorarbeid og lettere grafikk/bilderedigering funker det vel greit nok. Jeg har lite sammenligningsgrunnlag i forhold til min egen, da denne er en 2,16 C2D. Men 2GB RAM er nesten et must i dag uansett, da flere og flere programmer etterhvert bruker veldig mye minne. Og nettlesere har en kjip tendens til å spise masse minne hvis man ikke passer på hva man driver med. Merket plutselig i går at Firefox gikk veldig tregt etterhvert, og etter en sjekk i Aktivitetsmonitor så jeg at det brukte nesten 800MB! Dette var med noen og tjue tabs, og en del JavaScript på disse sidene.

Må vite litt mer om hva du skal bruke maskinen til før vi kan si om det holder igrunn :)

Edit: Ahh, se der ja. hc rydder opp. Var faktisk ikke klar over at MacBookene fra late 2006 hadde C2D. Da lærte jeg noe nytt også.

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar

For å få Windows XP på Apple-maskiner med Intel-prosessorer trenger du BootCamp (som kan lastes ned gratis fra http://www.apple.com/macosx/bootcamp/), og en tom CD du kan brenne på.

Last ned BootCamp, installer, og følg instruksjonene On-Screen. De er lette å følge, og etter du har partisjonert, brent CD med drivere etc, så er det bare å smelle i en Windows XP-cd med lovlig lisens, og starte normal installasjon.

Alt er veldig godt dokumentert, så du burde ikke støte på noen problemer.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg leverte den inn på Humac Oslo City, hentet den uka etterpå. :)

Ser ut til at Eplehuset er nærmaste "service provider" for min del. Då får sjå om eg får tatt meg ein tur dit ein dag. Takk for svar. :)

Det er vel ikkje noko spesielt eg må hugse på i forbindelse med å levere inn maskina, bortsett frå å ta backup av viktige filer.

Jesper: Lykke til med unlocking og utprøving. Du får vere forsiktig så du ikkje øydelegg telefonen første dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...