Fisker Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg hater å ikke ha mulighet til å velge mellom alle albumene/artistene mine. Derfor bruker jeg kun 30GB-iPoden min, og aldri mp3-spilleren på mobilen, selv om jeg gjerne kun hører på så få sanger som det er der. Når jeg har hele musikksamlingen min samlet, så kan jeg høre gjennom et helt album av Pink Floyd, før jeg switcher over til et album av Wolfmother. Dette er mye bedre enn å måtte lage en playlist over de sangene man kan tenke seg å høre denne dagen. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det vil ikke jeg heller. Derfor er det jeg velger ut det jeg hører på. Hva jeg hører til vanlig er mikroskopisk i forhold til hva jeg har i biblioteket. 9441349[/snapback] Men hvordan er 16GB nok til å sørge for variasjon, det er det jeg lurer på. 9441546[/snapback] Sier du at folk med 3.500 sanger ikke har variasjon i samlingen sin? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det vil ikke jeg heller. Derfor er det jeg velger ut det jeg hører på. Hva jeg hører til vanlig er mikroskopisk i forhold til hva jeg har i biblioteket. 9441349[/snapback] Men hvordan er 16GB nok til å sørge for variasjon, det er det jeg lurer på. 9441546[/snapback] Sier du at folk med 3.500 sanger ikke har variasjon i samlingen sin? 9442245[/snapback] Ja, det gjør jeg faktisk. Ikke for å provosere, men det er faktisk gruelig lite. Har irritert meg mye over at min iPod 5G 30GB ikke har plass til all musikken min. I dag hadde jeg lyst til å høre på Jake Shimabukuro når jeg gikk hjem fra en debatt, men nei. Det hadde jeg ikke inne. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg skjønner virkelig ikke at du ikke ser dette; - Man kan trekke ut det viktige av gode artister. Trenger f.eks ikke hele samlingen til Bob Marley. Ja, jeg trenger det viktigste, men trenger ikke alle bootlegs. Slik kan man sortere ut det viktige, og samtidig ha variasjon i samlingen sin. Slik kommer jeg til å gjøre det, for jeg har alt fra pop til klassisk, black metal, techno, rap, funk jazz etc. i musikksamlingen min. Ekstern harddisk har jeg på en halv terrabyte. Klarer meg dermed fint med en 16 GB iPod Touch med bedre skjerm og oppdateringsegenskaper funksjonsmessig. Lenke til kommentar
ppppppptttttttt Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Føler det blir 80GB classic på meg... Hadde virkelig håpa på en 32 gb nano, men det ligger vel litt frem i tid... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg skjønner virkelig ikke at du ikke ser dette; - Man kan trekke ut det viktige av gode artister. Trenger f.eks ikke hele samlingen til Bob Marley. Ja, jeg trenger det viktigste, men trenger ikke alle bootlegs. Slik kan man sortere ut det viktige, og samtidig ha variasjon i samlingen sin. Slik kommer jeg til å gjøre det, for jeg har alt fra pop til klassisk, black metal, techno, rap, funk jazz etc. i musikksamlingen min. Ekstern harddisk har jeg på en halv terrabyte. Klarer meg dermed fint med en 16 GB iPod Touch med bedre skjerm og oppdateringsegenskaper funksjonsmessig. 9442315[/snapback] For meg er det viktigst å ha alt av en artist inne. Da kan jeg velge nøyaktig den sangen jeg vil høre. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Da begynner det å bli en del ja. Men for eksempel 16GB er jo ingenting. Folk er nok veldig forskjellege. Til dømes klarer eg meg fint med min 2GB nano (sjølv om eg til tider kunne tenkt meg meir plass). No høyrer eg rett nok for det meste på podcasts. Musikk blir det stort sett bare til trening, og då er det ikkje så alt for stor variasjon. Men eg har no eit ok utval. Ellers har eg gjerne perioder der eg stort sett bare høyrer på ein eller to artistar, og då går det greit med 2GB. Eg reknar med å kjøpe meg ein ny iPod til bursdagen min. Då står valet mellom ein ny Nano eller Touch. Spørs om sistnemnte kan bli litt for stor. Er no ei stund til enda så eg får fundere på det. Bare lurer på en ting.. Er det sånn at man kan "klokke" cpuen ned hvis man vil la MBPen stå og laste ned over natta? Syntes jeg leste det her om dagen, men finner det ikke nå.. Den klokker seg vel ned automatisk avhengig av kva behov den har. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Bare lurer på en ting.. Er det sånn at man kan "klokke" cpuen ned hvis man vil la MBPen stå og laste ned over natta? Syntes jeg leste det her om dagen, men finner det ikke nå.. Den klokker seg vel ned automatisk avhengig av kva behov den har. 9442437[/snapback] Vil det si at jeg bare kan skru av skjermen og la MBPen stå da? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Bare lurer på en ting.. Er det sånn at man kan "klokke" cpuen ned hvis man vil la MBPen stå og laste ned over natta? Syntes jeg leste det her om dagen, men finner det ikke nå.. Den klokker seg vel ned automatisk avhengig av kva behov den har. 9442437[/snapback] Vil det si at jeg bare kan skru av skjermen og la MBPen stå da? 9442491[/snapback] Men du må ikke la den stå på 'Bedre Strømsparing' for da er den satt til å gå i dvale. Vet ikke om den ikke gjør det hvis det står et program og laster ned. Du kan stille inn det i strømsparing. Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Synes folk det faktisk er greit å sitte foran PCen og velge ut musikken man skal høre på før man går? (Generelt spørsmål til dere som henger her) 9441140[/snapback] Ja! Det er greit å være litt selektiv når man skal synce iPoden sin... Jeg har nå ca. 8GB musikk på maskinen min, mens Nanoen min er på 4GB. Jeg har allikevel ingen problemer med å pluke ut den musikken jeg vil høre på før jeg drar hjemmefra. EDIT: Dessuten har de nye iPod Touch flash minne... Det er lite trolig at den hadde blitt like tynn og nett med harddisk... Endret 7. september 2007 av nitramdg Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Ja! Det er greit å være litt selektiv når man skal synce iPoden sin... Jeg har nå ca. 8GB musikk på maskinen min, mens Nanoen min er på 4GB. Jeg har allikevel ingen problemer med å pluke ut den musikken jeg vil høre på før jeg drar hjemmefra. EDIT: Dessuten har de nye iPod Touch flash minne... Det er lite trolig at den hadde blitt like tynn og nett med harddisk... 9444676[/snapback] Jeg tror jeg ganske enkelt ikke forstår meg på dere andre her inne. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hadde Touch hatt mere minne, så hadde det ikke brydd meg om den var 2-3 mm tykkere. Da hadde jeg nok kjøpt den istede. Den hadde fremdeles ikke vært tykkere enn nåværende iPod 30GB, som er helt grei for min del. Lenke til kommentar
foorex Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Da er det bra de har lansert en på 80 GB og 160GB, for viss ikke så måtte vi laget en "Creative" eller "Sony" tråd Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Nå er jeg litt forvirret her.. Starta opp MBPen for å sjekke ut en nettside, men jeg får ikke koblet meg på internett.. Ifølge Airport så er det fullt med signaler (den er koblet på nettverket) osv. Jeg kommer også inn på internett med en annen laptop som er koblet på samme nettverk Hva kan være årsaken til dette? Prøvde å følge den nettverks assistenten, men det hjalp ikke.. Har også prøvd å restarte den, men det funket ikke. Syns dette er litt rart da jeg var på nettet med den i morges. Noen som har et forslag til hva jeg kan gjøre? Edit: skjønner ikke dette jeg, nå gikk den plutselig på igjen.. Endret 7. september 2007 av EvenruD Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Og i dag kom MacBooken i hus Fyfan så digg. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Jeg tror jeg ganske enkelt ikke forstår meg på dere andre her inne. 9444853[/snapback] Du skal fylle iPoden din med ganske mye boss for å ikke ha det mest vesentlige på 16 gig. Jeg har nettopp flyttet til Lillehammer og Macbook kom etter jeg flyttet. Jeg har ikke alle cd-ene mine med meg og har heller ikke fått filene fra den gamle maskinen min heller. Jeg har rippet endel av mine cd-er og har nå 14 gig med musikk. Klart jeg savner noe av det jeg ikke har, men herrejesus da, jeg klarer meg. Og jeg har ganske så varierende musikksmak. Lenke til kommentar
............... Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Noen som har forslag til gode tekst editorers som jeg kan bruke til å kode html/css/php ? Ikke dreamweaver og textmate Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 hei. har en fil som heter "steamInstall_CS.exe" Når jeg prøver og åpner den me The unarchiver 2 kommer det en melding "the contents of the "steamInstall_CS.exe" can not be extracted with this program" Er ganske ny når det gjelder mac så er det noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
............... Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 les litt her du http://mac1.no/switch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå