Trynemjoel Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Ja, om det er argumentet de bruker på IT-avdelingen er det vel bare å vise eplet på laptopen eller en Ubuntu-sticker og le hjertevarmt av deres paranoia Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Skjønner dem egentlig da.. Lærerene hadde tatt med laptopene, de fikk av skolen, med hjem og fyldte dem med diverse søppel Lenke til kommentar
dabear Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Om du kommer deg på internet med windows, burde det da ikke være noe vanskeligere på mac? Hvordan blokkerer de deg på bakgrunn av OS? Hørtes merkelig ut. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Tror dere har misforstått.. Det trådløse nettverket er sperret for elever på skolen som har med private laptoper. Altså kjøper du deg en laptop, så kommer du ikke inn. Lærere kommer inn siden de får bærbare fra skolen. Så ville jeg egentlig spørre dem om jeg kunne få adgang siden det ikke vil komme no dritt fra min laptop, men får helt sikkert ikke lov Lenke til kommentar
foorex Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Vi har et gjestenett på vår skole. Du kan f.eks komme med et slik forslag, også kan du komme med at andre skoler har det. Lenke til kommentar
fox Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Er hyper nu! Macbook pro min har blitt sendt fra Shanghai i den 28august kl 21.00 Får den i neste uke Lenke til kommentar
dabear Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Når er det Lopard slippes? venter i spenning på å kjøpe meg en macbook Lenke til kommentar
foorex Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 jeg trur noen sa 23. Oktober Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Tror dere har misforstått.. Det trådløse nettverket er sperret for elever på skolen som har med private laptoper. Altså kjøper du deg en laptop, så kommer du ikke inn. Lærere kommer inn siden de får bærbare fra skolen. Så ville jeg egentlig spørre dem om jeg kunne få adgang siden det ikke vil komme no dritt fra min laptop, men får helt sikkert ikke lov 9377399[/snapback] OMG.. Paranoide folk! Legger til noe jeg skrev på ett annet forum! Quote=Yaricks Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Opprinnelig Posted Av: XXXFra skolens IKT reglement: Sitat: §4 Inngrep og sanksjoner Skolens driftpersonell har som oppgave å sikre IKT-systemenes funskjonalitet. De kan utføre ethvert inngrep for å ivareta funksjonaliteten når det er behov for det. Ved slike inngrep skal bruker varsles så snart som praktisk mulig. Brudd på IKT-reglementet vil føre til sanksjoner fra skolens side. Skolen kan kreve at IKT-utstyr blir tatt ut av bruk, dersom det er grunngitt i regelbrudd eller for å sikre driften av datasystem og nettverk. Likeså kan skolen innskrenke en brukers rettigheter ved misbruk eller feilbruk. Misbruk av IKT-utstyr eller andre brudd på regelverk kan også føre til nedsatt ordens-og/eller adferdskarakter. Lovbrudd vil bli anmeldt. Det er en grunn til at skolen har blokert forskjellige sider, og det er forresten ikke Skolen som har gjort det, men en eller annen høyt oppe i systemet, altså over rektor osv. Med andre ord, ikke tukkel med PCen eller bruk siden som Sindre linker til, for å fjerne/gå forbi sperringen til skolen/komunen. Da dette kan føre til at dere blir utestengt av nettverket dersom det blir overvåket. Og vær klar over at skolen tar vare på logger og ser hvilke sider dere er på. Bare ett lite tips til de av dere som kansje ikke har giddet å sette dere inn i IKT-reglementet, som dere måtte for å få bruker og passord til skolens nettverk. Hahaha, mest håpløse skolen ever! Når du skal på nett på¨Randaberg VGS, logger du på RFKOPEN (som ikke har kryptering), og skal du på nett, får du en fin melding som ber deg logge inn med samme brukernavn og passord som på de andre pcene, og TADA! Alt fungerer. Dog ikke MSN for mac, POP-Mail og WoW. ALDRI hatt noen problemer virus på nettverket, eller annet. De vet at elever som virkelig vil gå inn for å bli kvitt sperrer, kommer til å klare det uansett hva de gjør. Så derfor gjør de det så lett som mulig. Skoler som krever at man skal installere software for å kunne bruke nettet, er ja.. Mye av softwaren som noen skoler krever at man må ha fungerer ikke på mac f.eks.. Dvs at man plutselig ikke kan velge hva slags maskin man vil ha.. Hvis de krever at dere må installere software, skaff dere 3G kort fra Telenor eller no! Så trenger dere ingenting av det, eller flytt til Randaberg (Haha!)! \ EDIT: XXX! JO! Det er skolen som har gjort det. Det er opptil den enkelte skolen å bestemme hva de vil gjøre med saken. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Er hyper nu! Macbook pro min har blitt sendt fra Shanghai i den 28august kl 21.00 Får den i neste uke 9377431[/snapback] Eg kan annbefale å søkje etter pakken din gjennom denne sida : www.apecode.com Mtt ordrenummer ligg inne i linken, slik at du ser korleis det fungerer. Pakkesporinga hos Apple har meget lite informasjon. Erlend Lenke til kommentar
foorex Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Er det noen som vet hvordan man kan skifte størrelsen på bilder uten å måtte åpne en av gangen. Har en del bilder fra sommerferien, som har veldig høy oppløsning. Jeg har iPhoto 06, viss du vet om et freeware programm som kan gjør denne jobben, så hadde jeg vœrt velldig takknemmelig. Lenke til kommentar
fox Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 VolcomStone, det skjer ingen ting når jeg skriver inn mitt ordrenummer.. Bruker TNT og de funker Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Og Apple skulle vistnok bli såå miljøvennlige? Hentet fra Dave Sheas blogg Endret 28. august 2007 av JonT Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Har sett på historien til Mac OS og fant min aller første mac! http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...ra_605_warm.jpg Denne hadde jeg med System 7.2/3 rundt -96/-97! Med golf og snoopy spill! Har diskettene til dem enda! Endret 29. august 2007 av Yaricks Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Vel, vi har den første powerbook modellen her hjemme - desverre med dødt batteri Men, jeg vil ha macen min nå, lei av å vente. Nesten så jeg angrer på at jeg ikke kjøpe en macbook :/ Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Og i dag ble MacBooken min sendt Lenke til kommentar
fox Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 kaiern Det verste er ikke at du har mått å vente at den skulle bli sendt, men at du må vente på den kommer Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 kaiern Det verste er ikke at du har mått å vente at den skulle bli sendt, men at du må vente på den kommer 9392388[/snapback] Sant, sant Bare å glede seg nå. Håpe at alt går på skinner fremover. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 ...og i morga får eg iPhone-en min. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Måtte du betale moms på den? (Siden den ble stoppet av tollen så antar jeg det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå