Leon Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Det har kommet ny billig-iMac som skal overta for eMac, altså utdanningsmarkedet. iMac Core Duo 17" koster fra NOK 8 169,- inkl. MVA og er tilgjengelig for utdanningskunder. Les mer her. Håper virkelig flere skoler i Norge vil benytte seg av Mac i fremtiden. 6450382[/snapback] Er det så at studenter også kan kjøpe denne maskinen, eller er den reservert for utdanningsinstutisjoner? Er ingen gamer av meg, så det innebygde skjermkortet bryr meg nada. Har behov for stasjonær, og iMacen er jo så skjønn Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Satt å lurte på det samme. Men uansett kommer jeg til å kjøpe en bærbare vis jeg først skal kjøpe. Alltid greit å kunne ta den med seg over alt. EDIT: Tror de bare selger den til skoler siden de bare bruker ord som. Klasserom, lab og skole. Se: http://www.apple.com/education/imac/ Endret 9. juli 2006 av JonT Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Applestore USA har en kampanje gående som lyder som følgende: "When you buy a Mac and iPod Nano by September 16, 2006, your iPod nano is free after mail-in rebate.* Or choose another iPod and enjoy big savings after mail-in rebate.* Plus, use your education discount to save even more." Dette tilbudet har ikke dukket opp i den norske butikken enda så vidt jeg vet. Men kan vi vente oss ett slikt tilbud i løpet av sommeren? Hadde vært deilig å fått slengt med en nano. 6457998[/snapback] Ja, dette kan du få i Norge også... Du må bare inn på utdanningsbutikken til Apple, og må naturligvis være student/lærer... Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hva er den beste MSN messenger klienten for mac osx? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Hva er den beste MSN messenger klienten for mac osx? 6483585[/snapback] AdiumX. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Hvordan er det og spille spill en Macbook(1GB ram, 2.0Ghz´n) i Windows XP? Tenker på spill som Call Of Duty 2 og WoW og lignende. Og får man mere ytelse for pengene på en MacBook, enn man gjør på en PC for samme prisen? Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Hva er den beste MSN messenger klienten for mac osx? 6483585[/snapback] Fikk sansen for aMSN, endelig har jeg muligheten og bruke egendefinerte emoticons på mac'n også. -- Hvordan rensker man opp en mac forresten? på win så har man jo defragmentering, easycleaner til opprenskning i registeret osv. er det noe lignende jeg kan gjøre på mac'n? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Reparere rettighetene (Programmer > Verktøy > Diskverktøy) Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hva er den beste MSN messenger klienten for mac osx? 6483585[/snapback] Fikk sansen for aMSN, endelig har jeg muligheten og bruke egendefinerte emoticons på mac'n også. -- Hvordan rensker man opp en mac forresten? på win så har man jo defragmentering, easycleaner til opprenskning i registeret osv. er det noe lignende jeg kan gjøre på mac'n? 6546333[/snapback] Macen kjører automatisk en del scripts slik at du slipper å defragmentere ol. Du kan kjøre disse scriptene selv også ved å bruke programmet OnyX. P.S.: Register finnes ikke, noe som er en del av friheten med Unix. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Sittet å sett en del på de forskjellige MacBookene, og kommet frem til at jeg skal spare til en 13" hvit MacBook. Denne: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): NOK 10.990,00(NOK 8.792,00 ekskl. mva.) Utsendelse innen: 3 dager Gratis levering 13,3-tommers widescreenskjerm Oppløsning på 1280 x 800 bildepunkter Intel Core Duo-prosessor på 2,0 GHz1 512 MB hukommelse (2 x 256 MB SODIMM) 60 GB 5400-rpm Serial ATA-harddisk 2 SuperDrive-stasjon (DVD±RW, CD-RW) Lønner jeg meg på å vente, til det kommer en ny en, eller bør jeg kjøpe den så fort jeg får råd? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Kommer vel studenttilbud snart, eller tar jeg feil? Type Back to School-greier. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Kommer vel studenttilbud snart, eller tar jeg feil? Type Back to School-greier. 6553588[/snapback] Men jeg starter på videregående.. Det er vel ikke student? Lenke til kommentar
Leon Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg har fått bruke studentrabatt selv om jeg bare er elev i videregående skole. Var bare å sende kopi av skolebeviset mitt. Var på eplehuset i oslo her om dagen, og fikk testet ut MacBook. Ble helt frelst jeg -- jeg vet godt hva de første lærlingelønningene går til 8) Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hm.. Dette må sjekkes ut nermere. Trodde ikke man var student før man gikk på universitetet/høyskoler elns jeg Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Du burde ihvertfall oppgradere til 1GB RAM (stol på meg, du vil trenge det...) Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Du burde ihvertfall oppgradere til 1GB RAM (stol på meg, du vil trenge det...) 6556041[/snapback] Hvordan ram er det på de maskinene der? Er det så man får kjøpt på f.eks komplett? Lenke til kommentar
Leon Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Kjøpte meg en iLap på Lørdag. Absolutt verdt pengene. Powerbooken svir ikke lengre bort lår og det som helligere er. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 kan man få sånne rabatter om man går på ungdommsskolen ? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 kan man få sånne rabatter om man går på ungdommsskolen ? 6579975[/snapback] Ja. Gå inn på apple.no og velg Utdanning, klikk så på "Kjøp nå" øverst til høyre. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hvordan er det og spille spill en Macbook(1GB ram, 2.0Ghz´n) i Windows XP? Tenker på spill som Call Of Duty 2 og WoW og lignende. Og får man mere ytelse for pengene på en MacBook, enn man gjør på en PC for samme prisen? 6542890[/snapback] Det funker knallbra! Har både CoD2 og WoW på min brors MBP, og jeg har aldri sett noen maskin kjøre det så bra med så høye instillinger! Det går knallbra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå