thomassit0 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 pessimisten: du burde sjekke ut rEFIt. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Holder på med å installere XP nå. Syns dog at Linux delen av wiki var litt ukomplett, Har tenkt å bruke ubuntu, finnes det noen bedre guide til akkurat den delen? Endret 25. august 2007 av pessimisten Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Er kommet hit, men nå vet jeg ikke hvordan jeg skal gjøre det. Skal dette gjøres i OS X?`Eller må jeg gjøre det i Ubuntu? For det har jeg jo ikke installert enda Lenke til kommentar
stalegjelsten Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Er kommet hit, men nå vet jeg ikke hvordan jeg skal gjøre det. Skal dette gjøres i OS X?`Eller må jeg gjøre det i Ubuntu? For det har jeg jo ikke installert enda 9358417[/snapback] Hvis du leser hva som står der så anbefaler de deg jo å kompilere en egen kernel, det vil selvfølgelig si at du ikke kan bruke ubuntu dersom du ikke fjerner bootloaderen fra kildekoden. Hvis du ikke skjønte dette selv bør du seriøst vurdere hva du skal med linux. Du har mac os x og win xp, behovet for enda et os bør være minimalt. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Jeg syns iTunes henger seg opp litt for mye nå Driver å importerer cder, og det hender alt for ofte at den henger seg opp og man må ta tvungen avslutning.. Noen som har tips til hva jeg skal gjøre for å forhindre det? Edit: ser at det skjer når jeg prøver importere en brent cd, er det iTunes som finner ut at det ikke går eller hva? Endret 26. august 2007 av EvenruD Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Er kommet hit, men nå vet jeg ikke hvordan jeg skal gjøre det. Skal dette gjøres i OS X?`Eller må jeg gjøre det i Ubuntu? For det har jeg jo ikke installert enda 9358417[/snapback] Hvis du leser hva som står der så anbefaler de deg jo å kompilere en egen kernel, det vil selvfølgelig si at du ikke kan bruke ubuntu dersom du ikke fjerner bootloaderen fra kildekoden. Hvis du ikke skjønte dette selv bør du seriøst vurdere hva du skal med linux. Du har mac os x og win xp, behovet for enda et os bør være minimalt. 9360387[/snapback] Hehe, sant det. Er bare for gøy jeg gjør dette Men fikk det til. Kjørte ubuntu med GRUB installert ved hjelp av den guiden. Så fant jeg en guide på ubuntu.com for dualbooting med ubuntu og OS X og brukte den til å sette opp drivere etc. Funker knall nå! Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Og der var bestillingen på min aller første Mac lagt inn MacBook 13-tommer 2,0 GHz prossesor 2GB RAM 80 gig HD Blir ett helvette å vente på den der =\ Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) iPhonen min blei stoppa i tollen på torsdag av Posten. Pakken hadde ikkje nokre notisar som antyda verdien, så dei ba meg om å sende fullmakt+kvittering/liknande for kjøpet. Eg sendte fullmakt til Posten via epost på fredag, og la ved eit screenshot av eBay-sida kor ein ser kva eg har vunne. Trur dykk dette held? Kor lang tid brukar vanlegvis posten på fortolling o.l.? Krusedullane er der av den enkle grunn at eg ikkje har noko interesse av å vise prisen. Dei er ikkje inkludert i dokumentet Posten fekk. Endret 26. august 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Alternativt kan du sende kopi av kvittering fra PayPal el.? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Alternativt kan du sende kopi av kvittering fra PayPal el.? 9364320[/snapback] Jepp, det kan eg alltids gjere. Lenke til kommentar
fox Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Og der var bestillingen på min aller første Mac lagt inn MacBook 13-tommer 2,0 GHz prossesor 2GB RAM 80 gig HD Blir ett helvette å vente på den der =\ 9363989[/snapback] Du må nok vente minst to uker, hvis du er like uheldig som meg.. Aner egentlig ikke åssen det er med Macbook, men det er helvete ventetid for oss osm har bestilt Macbook Pro. Imorra er det to uker siden jeg bestilte Macbook Pro.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Kan jo slenge ut infoen jeg ga Henrik på MSN Postens Godssenter må kunne sette en reell verdi på varen de skal fortolle. Klarer de ikke dette trenger de en verdi fra selger, og bare selger. Som regel er det kommersielle pakker som går gjenom, og da er vedlagt faktura grunnlag. Privatpersoner utsteder normalt ikke fakturaer, men i slike tilfeller må de det allikevel. TNT har et greit skjema som setter opp en proforma faktura for deg: http://host.tnt.com/country_sites/mn_comminv.html Strengt tatt kunne posten klart seg med varenavn, varetype, verdi og selgers informasjon og underskrift på en post-it, men de er mer velvillige hvis de får det på et pent papir Lenke til kommentar
stalegjelsten Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) iPhonen min blei stoppa i tollen på torsdag av Posten.Pakken hadde ikkje nokre notisar som antyda verdien, så dei ba meg om å sende fullmakt+kvittering/liknande for kjøpet. Eg sendte fullmakt til Posten via epost på fredag, og la ved eit screenshot av eBay-sida kor ein ser kva eg har vunne. Trur dykk dette held? Kor lang tid brukar vanlegvis posten på fortolling o.l.? Hvis du bare fakser/sender inn opplysninger kan det ta litt tid (normalt 1-3 dager). Å ringe dem går alltid fortest, de er som oftest svært service-minded og kan få igjennom pakken på dagen. Endret 26. august 2007 av b_penguin Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Takk for svar. Prøvde å legge ved PayPal-kvitteringa som eit vedlegg i mailen no, men det gjekk heller dårlig. Får ringe dei på mandag. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Du må nok vente minst to uker, hvis du er like uheldig som meg.. Aner egentlig ikke åssen det er med Macbook, men det er helvete ventetid for oss osm har bestilt Macbook Pro. Imorra er det to uker siden jeg bestilte Macbook Pro.. 9364522[/snapback] Takker for advarselen. Bare å være tolmodig da. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 VG NETT har testet den nye iMac: http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=156995 Sånn for dem som vil lese testen. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Noen som vet hvordan man kan fornye sitt ADC medlemsskap? Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Dermed er det en smal sjanse for at skjermkortet i maskinenen, en ATI Radeon 2400 XT i 20-tommeren og en noe bedre ATI Radeon HD 2600 PRO i 24-tommeren, noen sinne blir oppgradert. Jaja, man får 2600 PRO i 20" og da men.. hva kan man vente av slike artikkler fra vanlige Aviser Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Noen som vet hvordan man kan fornye sitt ADC medlemsskap? 9370563[/snapback] Student Members may take advantage of a special, one-time hardware discount per lifetime (this benefit is non-renewable and subject to change). http://developer.apple.com/products/student.html Men så har en vel medstudenter som kan gjøre kjøpet for en selv, er jo bare for dem å signere opp, og få penger av deg til å betale medlemskap og bestilling. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Fikk en liten tanke da jeg satt på skolen i dag. Det er pt ikke mulighet for elever med private laptoper å komme på internett på skolen, grunnet virus osv. Vil det da være et bra nok argument for meg å si at det ikke finnes Virus til mac, mao jeg burde kunne komme på internett på skolen? Eller er det noe jeg ikke vet nå ang spam og virus til mac? Har ihvertfall fått inntrykket av at det ikke finnes eller no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå