Anonym5656 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Har en mini-dvi til dvi for macbooken min og skulle til å bestille mini-dvi til s-video, men fant denne. Vil den fungere hvis jeg f.eks vil bruke dvi-porten på skjermkortet på en PC for å koble til TV etc.? EDIT: ble kanskje litt uklart, men det jeg lurer på er om det går ann å koble slik: Macbook <mini-dvi til dvi> <dvi til s-video> TV Eller om jeg må gå veien "Macbook <mini-dvi til s-video>". Endret 20. august 2007 av Gakkakk Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Asså, hva faen. Skjekk forskjellen fra et JPG bilde åpnet i Preview og Camino(Preview til høyre). Er grafikkmotoren i Camino ikke helt god? 9293488[/snapback] Camino, Firefox og Opera støtter ikke fargeprofiler i bilder. Safari er den eneste browseren som fargeprofiler så langt. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Har en mini-dvi til dvi for macbooken min og skulle til å bestille mini-dvi til s-video, men fant denne. Vil den fungere hvis jeg f.eks vil bruke dvi-porten på skjermkortet på en PC for å koble til TV etc.? EDIT: ble kanskje litt uklart, men det jeg lurer på er om det går ann å koble slik: Macbook <mini-dvi til dvi> <dvi til s-video> TV Eller om jeg må gå veien "Macbook <mini-dvi til s-video>". 9323480[/snapback] Hvis du trenger en DVI til S Video & RCA så har jeg en jeg ikke trenger lenger, som du kan få billig. Perfekt stand, apple original. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Nokon som han fortelle meg kva innstillingar eg skal ha på Airport ? Får kun trådlaust nett heime, men ikkje på skulen. Har ikkje peiling på nettverk, så veit ikkje heilt kva eg skal stille på ... Takk, Erlend Endret 21. august 2007 av VolcomStone Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Hør med IT-ansvarlig om det er kryptering, eller om det er VPN-pålogging. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Ja det er kryptering på nettet, men eg har fått nøkkel til å logge meg på. Klarer å kople meg til, men har ikkje intertett. Eg må ta ferje til skulen, og der fekk eg heller ikkje internett i dag. Det har eg fått før. Erlend Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Har en mini-dvi til dvi for macbooken min og skulle til å bestille mini-dvi til s-video, men fant denne. Vil den fungere hvis jeg f.eks vil bruke dvi-porten på skjermkortet på en PC for å koble til TV etc.? EDIT: ble kanskje litt uklart, men det jeg lurer på er om det går ann å koble slik: Macbook <mini-dvi til dvi> <dvi til s-video> TV Eller om jeg må gå veien "Macbook <mini-dvi til s-video>". 9323480[/snapback] Hvis du trenger en DVI til S Video & RCA så har jeg en jeg ikke trenger lenger, som du kan få billig. Perfekt stand, apple original. 9328673[/snapback] Peiling på om det går ann å koble den på en Apple mini-dvi til dvi ? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Hmm. Det er hann kontakt på DVI'en.. Så da spørs det på om du har hunn eller hann kontakt på din. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Sånnen. Endret 21. august 2007 av Gakkakk Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Gakkakk, du har en hun kontakt ja. Det skal gå fint å bruke den. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Skulle fått skifta shift + alt + bokstaver fra det der er nå, til kyrillisk eller noe annet snadder. Anelse hvordan? º?®¥ŒÉ®‡¬¯¥ Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Åpne Systemvalg -> tastatur og mus -> fanen tastatursnarveier. Der skal du kunne legge til å ta vekk det du måtte ønske av tastatursnarveier. Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Er det noen mulighet til å aktivere mouse4 knappen i firefox? I windows er den by default "tilbake" knapp, savner det en god del når jeg ikke bruker touch padden. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Da har jeg endelig fått Macbooken min. Noen programmer som kan anbefales? Har Adium, Transmission og VLC Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Da har jeg endelig fått Macbooken min. Noen programmer som kan anbefales? Har Adium, Transmission og VLC 9336742[/snapback] Tror nok det må lages en liten samletråd med forskjellige forslag til programvare. Både for nykommere og erfarne brukere. Å gi forslag i en småprat-tråd som dette blir fort uoversiktelig og vanskelig å finne frem i for andre personer som i ettertid har lignende ønsker. Skal se om jeg ikke kan lage en liste senere, der jeg skiller mellom Freeware, Shareware o.l. fra de programvarene jeg til nå har prøvd ut og vært fornøyd med. Quicksilver er uansett å anbefale som et godt verktøy i generelle sysler på maskinen. En generel guide og noen få programvare-forslag finner du også her: Clicky Endret 22. august 2007 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Da har jeg endelig fått Macbooken min. Noen programmer som kan anbefales? Har Adium, Transmission og VLC 9336742[/snapback] Tror nok det må lages en liten samletråd med forskjellige forslag til programvare. Både for nykommere og erfarne brukere. Å gi forslag i en småprat-tråd som dette blir fort uoversiktelig og vanskelig å finne frem i for andre personer som i ettertid har lignende ønsker. Skal se om jeg ikke kan lage en liste senere, der jeg skiller mellom Freeware, Shareware o.l. fra de programvarene jeg til nå har prøvd ut og vært fornøyd med. Quicksilver er uansett å anbefale som et godt verktøy i generelle sysler på maskinen. En generel guide og noen få programvare-forslag finner du også her: Clicky 9337434[/snapback] Kan vel få litt inspirasjon fra her Lenke til kommentar
ttt Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Tror nok det må lages en liten samletråd med forskjellige forslag til programvare. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=648310 Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hei Mac frelste ! No set eg på skulen og tenkte eg skulle leike meg litt i keynote, men når eg åpner programmet ser eg at eg må betale for det ? Trudde det følgde med Macbooken klar til bruk.... Erlend Lenke til kommentar
saxin Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Følger vel med en 30 dagers trial Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Keynote er som Office i Windows, du må betale ekstra for det Men for all del, i mitt hode er ordet "betale" definert som mange forskjellige ord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå