foorex Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Tenker på å bestille iPhone i dag. Vil helst unngå å betale toll inn til landet, så eg spurte selgaren om å seie at det var ei gåve. Frakt+forsikring for $650 kom på $30, men det eg lurer på er om forsikringsbeløpet står på pakken? I såfall blir eg vel tollbelagt likevel? 9288926[/snapback] Det er ulovlig! 9289048[/snapback] Det var da slettes ikkje det eg spurte om. 9289090[/snapback] Så vidt jeg forsto, så prøver du å frakte en pakke som en "gave" inn til Norge, for å slippe 25% toll. Også videre overføre pengene til selger? Det er ulovlig. Hvis tollvesenet merker det så får du en skikkelig bot, hva mer vet jeg ikke. Du kan jo prøve å sende en E-Mail til tollvesenet. Da burde du få et korrekt svar. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Tenker på å bestille iPhone i dag. Vil helst unngå å betale toll inn til landet, så eg spurte selgaren om å seie at det var ei gåve. Frakt+forsikring for $650 kom på $30, men det eg lurer på er om forsikringsbeløpet står på pakken? I såfall blir eg vel tollbelagt likevel? 9288926[/snapback] Det er ulovlig! 9289048[/snapback] Det var da slettes ikkje det eg spurte om. 9289090[/snapback] Så vidt jeg forsto, så prøver du å frakte en pakke som en "gave" inn til Norge, for å slippe 25% toll. Også videre overføre pengene til selger? Det er ulovlig. Hvis tollvesenet merker det så får du en skikkelig bot, hva mer vet jeg ikke. Du kan jo prøve å sende en E-Mail til tollvesenet. Da burde du få et korrekt svar. 9290169[/snapback] Hahah, har du noen gang kjørt for fort, eller gått over gaten på rødt lys? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Så vidt jeg forsto, så prøver du å frakte en pakke som en "gave" inn til Norge, for å slippe 25% toll.Også videre overføre pengene til selger? Det er ulovlig. Hvis tollvesenet merker det så får du en skikkelig bot, hva mer vet jeg ikke. Du kan jo prøve å sende en E-Mail til tollvesenet. Da burde du få et korrekt svar. 9290169[/snapback] Eg prøver å frakte ein pakke inn til landet. Om den er betalt for eller ikkje er uvisst for Tollvesenet - det kan like godt være ein pakke. Prøver du å seie at Tollvesenet skal gje meg straff for dette? Det hadde forsåvidt vore enda vanskelegare for dei å finne det ut om eg hadde betalt for pakken etterpå. Mykje er ulovlig. Eg er ingen helgen, det er heller ikkje dei fleste her inne. Ikkje eingong du kan eg tenkje meg, mr. Law&Order. Endret 15. august 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
foorex Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 ok, jeg prøver ikke å vœre slik en "helgen" som du beskriver. Det jeg prøver å si er at du skal forhindre å måtte betale en 25% tollavgift med å jukse i systemet med å sende en pakke, som en gave. Uansett om det var en 1/40 dels sjanse om at de sjekket min pakke, så hadde jeg ikke gjort det. Fordi jeg ikke har lyst til å havne i trøbbel. Du vet like godt som meg at det er ulovlig, og da fraråder jeg fra å gjøre det. Ditt valg, jeg bryr meg ikke om du er verken "heldig", eller "uheldig" Men du får lete litt i lovverket å sjekke dette litt ut, så får du komme opp med en beslutning. Det er ihverfall ikke min.... Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Henrik, jeg skal til New York på konferanse i underkant av tre uker. Dersom du ikke får kjøpt telefonen gjennom eBay kan jeg sikkert hjelpe til. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Henrik, jeg skal til New York på konferanse i underkant av tre uker. Dersom du ikke får kjøpt telefonen gjennom eBay kan jeg sikkert hjelpe til. 9291584[/snapback] Takk for tilbudet, Robbie! Hadde det ikkje vore for at eg bestilte ein 8GB-versjon i tre-tida i natt hadde eg sagt ja takk til det. Endret 16. august 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Bestillte en iMac 24" 2,8GHz 1GB 500GB inatt. Regner med å få den om 2 uker. Gleder meg Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Bestillte en iMac 24" 2,8GHz 1GB 500GB inatt. Regner med å få den om 2 uker. Gleder meg 2 uker?! Det er lenge å vente Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Fikk mail av Eplehuset idag, og de skrev rundt 14 dager. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 TNT var på døra med nytt tastatur til meg idag. Det nye som ble lansert samtidig som iMacene. Må si jeg liker det veldig godt til nå, veldig fint å skrive på. Litt forvirrende med nye plasseringer av lydjustering osv, men det blir man vel vant til Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Asså, hva faen. Skjekk forskjellen fra et JPG bilde åpnet i Preview og Camino(Preview til høyre). Er grafikkmotoren i Camino ikke helt god? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Se om Safari viser det samme som Preview. Safari er vel den eneste browser som større Truecolor. Så det kan være det som gjør at de ser så forskjellige ut om Preview også tar bruk av det. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 TNT var på døra med nytt tastatur til meg idag. Det nye som ble lansert samtidig som iMacene. Må si jeg liker det veldig godt til nå, veldig fint å skrive på. Litt forvirrende med nye plasseringer av lydjustering osv, men det blir man vel vant til 9293279[/snapback] Gidder du å poste/sende et par highresbilder eller? Lenke til kommentar
martbo Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Noen hastverksbilder. Ikke spesielt bra på noen måte, men man ser jo hvordan det ser ut. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Får eg bedre ytelse på det trådlause om eg legg inn "802.11n Enabler for Mac" ? Edit: #Slutte å skrive bokmål på forumet# Erlend Endret 16. august 2007 av VolcomStone Lenke til kommentar
martbo Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hvis du har en basestasjon som støtter 802.11n vil du få forbedret ytelse. Etter hva jeg har skjønt er det bare muligheten til n man får med enableren Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Jeg har en MacBook Pro og kjøpte meg en 11n router (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331590) og la inn nevnte enabler. Gikk fra 54mbps til 130mbps - noe som faktisk gav utslag da jeg kjørte speedometeret til hw.no. Endret 16. august 2007 av Robbiedeluxe Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hm, stilig! Kva linje har du inn til leiligheita? Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Kva slags 802.11n Router bør eg satse på da ? Korleis er denne i forhold til Airport Extreme ? 802.11n-aktiverer for Mac koster faktisk 12,75kr på apple.no... Erlend Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 What? Må jeg ser betale for å få igjen "n" utgaven på min nye iMac? Satan ta Apple.. Det er jo patetisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå