Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Tenker på å bestille iPhone i dag. Vil helst unngå å betale toll inn til landet, så eg spurte selgaren om å seie at det var ei gåve. Frakt+forsikring for $650 kom på $30, men det eg lurer på er om forsikringsbeløpet står på pakken? I såfall blir eg vel tollbelagt likevel?

9288926[/snapback]

Det er ulovlig!

9289048[/snapback]

Det var da slettes ikkje det eg spurte om.

9289090[/snapback]

Så vidt jeg forsto, så prøver du å frakte en pakke som en "gave" inn til Norge, for å slippe 25% toll.

Også videre overføre pengene til selger?

Det er ulovlig. Hvis tollvesenet merker det så får du en skikkelig bot, hva mer vet jeg ikke.

Du kan jo prøve å sende en E-Mail til tollvesenet. Da burde du få et korrekt svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenker på å bestille iPhone i dag. Vil helst unngå å betale toll inn til landet, så eg spurte selgaren om å seie at det var ei gåve. Frakt+forsikring for $650 kom på $30, men det eg lurer på er om forsikringsbeløpet står på pakken? I såfall blir eg vel tollbelagt likevel?

9288926[/snapback]

Det er ulovlig!

9289048[/snapback]

Det var da slettes ikkje det eg spurte om.

9289090[/snapback]

Så vidt jeg forsto, så prøver du å frakte en pakke som en "gave" inn til Norge, for å slippe 25% toll.

Det er ulovlig. Hvis tollvesenet merker det så får du en skikkelig bot, hva mer vet jeg ikke.

Du kan jo prøve å sende en E-Mail til tollvesenet. Da burde du få et korrekt svar.

9290169[/snapback]

Hahah, har du noen gang kjørt for fort, eller gått over gaten på rødt lys? :innocent:
Lenke til kommentar

9290169[/snapback]

Eg prøver å frakte ein pakke inn til landet. Om den er betalt for eller ikkje er uvisst for Tollvesenet - det kan like godt være ein pakke. Prøver du å seie at Tollvesenet skal gje meg straff for dette?

Det hadde forsåvidt vore enda vanskelegare for dei å finne det ut om eg hadde betalt for pakken etterpå.

Mykje er ulovlig. Eg er ingen helgen, det er heller ikkje dei fleste her inne. Ikkje eingong du kan eg tenkje meg, mr. Law&Order. :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

ok, jeg prøver ikke å vœre slik en "helgen" som du beskriver.

Det jeg prøver å si er at du skal forhindre å måtte betale en 25% tollavgift med å jukse i systemet med å sende en pakke, som en gave.

Uansett om det var en 1/40 dels sjanse om at de sjekket min pakke, så hadde jeg ikke gjort det. Fordi jeg ikke har lyst til å havne i trøbbel. Du vet like godt som meg at det er ulovlig, og da fraråder jeg fra å gjøre det. Ditt valg, jeg bryr meg ikke om du er verken "heldig", eller "uheldig"

Men du får lete litt i lovverket å sjekke dette litt ut, så får du komme opp med en beslutning.

Det er ihverfall ikke min....

Lenke til kommentar
Henrik, jeg skal til New York på konferanse i underkant av tre uker. Dersom du ikke får kjøpt telefonen gjennom eBay kan jeg sikkert hjelpe til.

9291584[/snapback]

Takk for tilbudet, Robbie! Hadde det ikkje vore for at eg bestilte ein 8GB-versjon i tre-tida i natt hadde eg sagt ja takk til det. :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

TNT var på døra med nytt tastatur til meg idag. Det nye som ble lansert samtidig som iMacene. Må si jeg liker det veldig godt til nå, veldig fint å skrive på. Litt forvirrende med nye plasseringer av lydjustering osv, men det blir man vel vant til

Lenke til kommentar
TNT var på døra med nytt tastatur til meg idag. Det nye som ble lansert samtidig som iMacene. Må si jeg liker det veldig godt til nå, veldig fint å skrive på. Litt forvirrende med nye plasseringer av lydjustering osv, men det blir man vel vant til

9293279[/snapback]

Gidder du å poste/sende et par highresbilder eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...