Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk et godt inntrykk av nye iWork 08, likte veldig godt "A to B animations"

Edit:

Q: How is the Mac Mini doing? And are you updating it? A: We are refreshing the Mac Mini and making it even faster. It's already in the online store.

edit2:

iWork '08: $79. Available today.

There is an iLife '08 demo up on Apple's website as well.

Finner ikke demoen....

Noen andre?

Endret av FooReXZ
Lenke til kommentar

Misunner meg grønn på apple store.no

Skal kjøpe den nye iWork 08

Nytt design BTW!

Edit: Får en del feilmeldinger på apple store, tipper det er stor trafikk der nå.

Edit2: Der ble siden stengt ned, trur jeg.

Endret av FooReXZ
Lenke til kommentar
AppleCare gir deg 3 år

9232571[/snapback]

somkoster ca 3000kr :roll:

5 års reklamasjonsrett.

9232776[/snapback]

Takk, godt å vite ;)

EDIT; hva innbærer det egentlig? har en diskusjon om det med bruttern min nu

Endret av Fox
Lenke til kommentar
Reklamasjonsrett

Hvis du kjøper en vare med mangler, gir forbrukerkjøpsloven deg visse rettigheter. En vare er mangelfull dersom den ikke er som dere har avtalt. Ved mange kjøp er det ikke avtalt noe spesielt med hensyn til varens kvalitet osv. Da har du etter forbrukerkjøpsloven krav på at varen har samme egenskaper og holdbarhet som tilsvarende ting i samme prisklasse. Du har også krav på at varen har de egenskaper og den kvalitet som selgeren har opplyst direkte til deg eller gjennom sin markedsføring.

Det er imidlertid ikke en mangel hvis feilen skyldes unormal slitasje eller uriktig bruk - f.eks. at du har brukt den i strid med bruksanvisningen, eller at den har vært utsatt for ytre påvirkning – f.eks. lynnedslag. Er det slike årsaker til feilen, har du normalt ikke krav på at selgeren dekker dine omkostninger til f.eks. reparasjon eller omlevering.

En del selgere avviser reklamasjoner med en påstand om at enkelte deler av varen må forventes å ha en kortere levetid. I en sak om en videospiller har Høyesterett bestemt at ved feil på elektroniske komponenter med lang levetid som ikke krever alminnelig vedlikehold har du krav på gratis reparasjon i hele 5-års perioden. Dette prinsippet gjelder også for de andre produkter som ved normal bruk har en lang levetid. Etter forbrukerkjøpsloven har selgeren også en streng opplysningsplikt som sier at han må opplyse om alle forhold som du har grunn til å regne med å få. Det vil si at du har krav på å få opplysninger dersom det er deler ved produktet som må påregnes å ha en kortere levetid eller som trenger særskilt vedlikehold. Dersom selgeren ikke har gitt deg slike opplysninger (enten direkte, i bruksanvisning eller lignende) vil det som regel være en mangel hvis det oppstår feil på varen i reklamasjonstiden.
clicky
Lenke til kommentar
Jeg bestilte jo maskinen min den 7 august, og har angrerett. Kan jeg få programmet iLife 08 gratis om jeg entrer en Apple-store? Eller må jeg bruke angreretten fullt ut?

9228734[/snapback]

http://www.apple.com/no/ilife/uptodate/

De sier her at det koster 119 kr. Jeg skal ringe apple hvis jeg ikke får iLife '08 med though. Jeg ventet med å handle macbook i noen uker for å sjekke hva nytt som kom på keynote, og når Steve sier at iLife '08 "ships with all new macs" bestiller jeg. Det kan jo nå likevel se ut som at kun iLife '06 er installert, men som sagt: da får Apple en telefon.

Edit: det er jo mulig at dette tilbudet er ment for forbrukere som handler fra videreselgere som Eplehuset.

Endret av b_penguin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...