Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok..

1. Hvis jeg går på VG2, kan jeg da benytte meg av studentrabatten til apple?

2. Er det andre som ikke kommer inn på www.apple.no / .com osv? Har ikke kommet inn der på en uke!! Men store funker..

EDIT: Hvis jeg bestiller med student tilbud kommer oppsettet jeg skal ha på ca 21k, uten tilbud rundt 23k.

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar

Merkelig.. *Prøve igjen*

Nei funker ikke her.. Hverken på macbooken min som har startside på apple.com/startpage eller windowsmaskinen.. Macbooken har ca 5% igjen av den fancy blå loading baren.. Windows fryser på "venter på www.apple.com"..

Lenke til kommentar

Nei, har ikke vært på et slikt arrangement, og usikker hvor vidt jeg er villig til å betale 400 kroner for å gjøre det heller. Internet og egen evne til å utforske systemet synes jeg har vist seg på alle måte tilstrekkelig til å kunne bruke systemer i fortiden og ser ingen grunn for at det ikke skal fungere nå :)

Lenke til kommentar
Ok..

1. Hvis jeg går på VG2, kan jeg da benytte meg av studentrabatten til apple?

2. Er det andre som ikke kommer inn på www.apple.no / .com osv? Har ikke kommet inn der på en uke!! Men store funker..

EDIT: Hvis jeg bestiller med student tilbud kommer oppsettet jeg skal ha på ca 21k, uten tilbud rundt 23k.

9214895[/snapback]

Da jeg kjopte min MBP paa Apple Store, saa trengte jeg ikke noe bevis paa at jeg var student.

Jeg sa jeg skulle begynne paa ny skole til hosten, og det var vist nok.

I USA er du vist student FOM du begynner i 1.Klasse. (Eller hva de begynner i, der borte)

BTW: Kan noen fortelle meg hvordan jeg faar to prikker over Oen

Lenke til kommentar

Ok, takk for det! :)

Men ihvertfall.. I går kveld / natt begynte jeg på tenke på en sak.. Hvis min mor kjøper min nåværende MB så vil jeg bli uten en laptop til skolen.. Har brukt MBen i hele forige skoleår.. Så kansje jeg heller burde gå for en MBP..

Men jeg kommer til å jobbe mye med video redigering og 3D animasjon, derfor trenger jeg en kraftig maskin, og er MBP virkelig kraftig nok til det? :/

MacBook Pro eller Mac Pro. Skal brukes til video redigering, 3D, osv.. Men hadde og vært veldig kjekt å ha noe til skolearbeid.. Gidder liksom ikke å dra med meg en Mac Pro og Cinema Display til skolen hver dag! :!:

EDIt. Der er en ¨ knapp til venstre for enter på MB og apple keyboard. Til Høyre for å og venstre for ENTER.

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar

Du kan kjøpe en Mac Pro, og så finne en gammel PowerBook på bruktmarkedet.

En 12" er jo kjempekjekk. Den er liten, og du kan få den billig.

Dessuten trenger du ikke åttekjerners-prosessor på skolen.

En 12" PB er flott, for den er liten, billig og duger til skriving/internett/web etc.

Lenke til kommentar

Regner med at det selges mange MacBooker nå før skolestart, og leveringen tar kanskje en eller to dager ekstra, men det er ikke snakk om mer. To uker tror jeg nok du må regne med fra du trykker kjøp, til du får den i posten. Hvis du er student burde du vente å se om det årlige tilbudet "kjøp MacBook få gratis iPod nano gratis" kommer etterhvert. Har hvertfall brukt å være et slikt tilbud på denne tiden, og jeg ser det er i USA nå.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Var lat med ADC medlemskap, men idag har jeg sendt inn mitt studentkort og ID. Så det blir snart MACkjøp på meg, men jeg er usikker på hvilken MBP jeg skal gå for. 15" eller 17",vil sååå gjerne ha 17". Men for kun 3000kr får jeg bare to tommer mer, ikke noe mer. Det blir dumt å tørke 3000kr rett ned i dass.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Regner med at det selges mange MacBooker nå før skolestart, og leveringen tar kanskje en eller to dager ekstra, men det er ikke snakk om mer. To uker tror jeg nok du må regne med fra du trykker kjøp, til du får den i posten. Hvis du er student burde du vente å se om det årlige tilbudet "kjøp MacBook få gratis iPod nano gratis" kommer etterhvert. Har hvertfall brukt å være et slikt tilbud på denne tiden, og jeg ser det er i USA nå.

9220359[/snapback]

Vil bare gjøre oppmerksom på at, hvis du kjøper en MB eller en MBP med iPod Nano, så må du først betale for iPoden også sender de deg pengene du betalte for etterpå. (Usikker på når de sender de)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...